regulacja hydraulicznych popychaczy
Qba
2008-03-09 22:15:57 UTC
czy kto¶ bardziej wtajemniczony móg³by zinterpretowaæ lub wyt³umaczyæ mi
w jaki sposób
wykonuje siê wstêpn± regulacje popychaczy w cinquecento 900?

Cyt. z ksi±zki: (...) dokrêcaæ srubê regulacyjn±, a¿ do uzyskania styku
(skasowania luzu) miêdzy
¶rub±, a dr±¿kiem. Po uzyskaniu styku miêdzy ¶rub±, a dr±¿kiem dokrêciæ
¶rubê regulacyjn± o
1 i 1/4 obrotu w celu wyregulowania wstêpnego obci±¿enia popychacza
hudraulicznego...

Ogólnie rozumiem sposób wykonania tej czynno¶ci ale mam w±tpliwo¶ci co do
zuyskania "styku mêdzy dr±zkiem a ¶rub± regulacyjn±"

Gdy poluzowan± ¶rub± dokrêcam palcami w pewnym momencie uzyskuje jakby
pierwszy opór, jakby ten STYK w³asnie, ale..
gdy poruszam ca³± dŒwigni± zaworu góra/dó³ jednak mimo wszystko wyczuwam
ruch
I st±d rodzi siê moje pytanie..

1. Dokrecaæ dalej ¶rubê, a¿ ca³a dŒwignia przestanie sie ruszaæ.. i dopiero
dokreciæ dodatkowo o 1 i 1/4 oborotu?
2. Czy chodzi o to, aby tylko i wy³±cznie ta ¶rub± dotknê³a dr±¿ka i poŒniej
przyst±piæ do wstêpnej regulacji??

nie chcialbym ustawiæ tego "za ciasno" w opcji 1 dlatego prosze o porady i
wskazówki
Pozdrawiam
Kuba
ici
2008-03-11 18:26:52 UTC
Post by Qba
Witam
[...]
Wed³ug mnie nale¿a³o by pos³u¿yæ siê szczelinomierzem <= 0,05 mm lub foli±
aluminiow±.
Kiedy¶ w motorowerach typu Komar do znalezienie punktu stycznosci
przerywacza
zalecano u¿ywaæ bibu³ki papierosowej.
Póki siê porusza (daje wyci±gn±æ penset±) jest luz, jak sie niedaje, nie ma
luzu - punkt stycznosci.
I tak± metodê bym wybra³, choæ nigdy tego nie robi³em na zaworach
hydraulicznych.
ici
Qba
2008-03-12 20:04:29 UTC
w sumie masz racje.. zrobilem podobnie.. tyle tylko ze na oko pod swiatlo
dokrecalem do uzyskania styku :-)
wydaje mi sie ze w koncu prawie dobrze jes wyregulowalem
ici
2008-03-13 13:54:48 UTC
Post by Qba
w sumie masz racje.. zrobilem podobnie.. tyle tylko ze na oko pod swiatlo
dokrecalem do uzyskania styku :-)
wydaje mi sie ze w koncu prawie dobrze jes wyregulowalem
Wydaje mi siê, ¿e je¶li nie zosta³o to jasno okre¶lone, to nie ma co
przesadzaæ z dok³adno¶ci±.
W koñcu te zawory same siê maj± wyregulowaæ.
Opis regulacji zgrubnej jest chyba wystarczaj±cy.
Maciek
2008-03-13 14:38:32 UTC
Wydaje mi się, że jeśli nie zostało to jasno określone, to nie ma co
przesadzać z dokładnością.
W końcu te zawory same się mają wyregulować.
Opis regulacji zgrubnej jest chyba wystarczający.
Całkowicie się zgadzam. Tam są przecież hydrauliczne popychacze i one
skasują ten drobny luz. Wstępna regulacja ma jedynie sprawić, że nie
zostanie przekroczony zakres regulacji oferowany przez popychacze.
Maciek