Radio Marea 1.6
MJ
2007-04-02 19:55:25 UTC

Posiadam seryjnie zamontowane radyjko we fiacie widzia³em na allegro ramki
pod zabudowe
radia pioneer sony jvc itp

Jak wymontowaæ radio stare? czy nie ma problemu pozniej z montazem w/w
ramek?

Jakie radio polecacie kupiæ do ceny 500 z³? i czy potrzebuje wzmacniacz
kupowaæ czy moze zostac
podlaczone nowe radio na obecnej instalacji wiem ze nie bedzie efektu
dobrego brzmienia ale narazie
chce zainwestowac tylko w nowe radio?

dzieki z góry za odp

Fiat Marea 1.6 16v `97

Pozdrawiam Mateusz
ici
2007-04-03 10:13:12 UTC
Polecam rameczki z allegro i jakie¶ dobre radyjko.
Ja swoj± Marychê przestroi³em i jest teraz fajnie.

Ramkê i radyjko to sobie kupisz jakie chcesz.
Ale warto zainwestowaæ przy okazji w g³o¶niki do drzwi.
Z tego co pamietam wejd± eliptyczne 5x7 cala z ma³ymi podgiêciami w
drzwiach.

Oryginalne radio wyci±gasz metod± delikatnego podwa¿ania, tak ¿eby nie
popsuæ
tapicerki, potem wk³adasz paluszki i ci±gniesz równo dooko³a do siebie a¿
wyjdzie.
Wtyk radiowy daje siê generalnie wyko¿ystaæ, z ma³ymi przesuniêciami pinów,
ale te¿ dojdziesz co i jak.
Problemik jest z anten± - wtyczk±, bo orygina³ ma wtyk krótki szeroki
k±towy, a moje radyjko
wtyk d³ugi prosty. Ja obci±³em star± wtyczkê i przylutowa³em now± i na dobre
mi to wysz³o
bo co¶ tam poprzednio nie styka³o. Ale s± te¿ przej¶ciówki grube
gniazdo-cienki wtyk.
oczywi¶cie zale¿y co masz w nowym radiu.
Zanim z³o¿ysz warto sprawdziæ (przedzwoiæ) ci±g³o¶c drutu antenowego
antena na dachu - wtyk radiowy. Drut ¶rodkowy powinien mieæ przej¶cie.
W sumie jest to jedyna okazja do takiego pomiaru, bez powtórnego rozbierania
radia.

Ja wepchno³em sobie Pionierka (starszy model z poprzedniego auta z CD) w
kasecie.
Mam mo¿liwo¶æ wyjêcia radia na d³u¿szym postoju i / lub mordki.
Widzia³em te¿ maskownice udaj±ce seryjne radia, którymi mo¿na przykryæ
nowe zamiast wyjmowania.

Ca³a robota zajê³a mi jeden zimowy wieczór pod gara¿em z lamp± i lutownic± i
zziêbniêtymi rêkami.
Dla niewprawnego jakie¶ 3-5 godzin wszystkiego.
Tylko trzeba mieæ ten wtyk antenowy lub przej¶ciówkê i popatrzeæ jak s±
kostki el.
Ramka plastikowa sama wskakuje, tylko rado wchodzi bardzo ciasno - problem
zmie¶ciæ i u³o¿yæ przewody w dziurze. Mo¿e dla tego ¿e pakowa³em kasetê, a
ona jest wiêksza.
Generalnie daje siê upchn±æ, ale trzeba to robiæ ostro¿nie i z czuciem, ¿eby
czego¶ nie po³amaæ/urwaæ.
No i jakim¶ cudem uk³adaæ za radiem przewody.
Moje mia³o filtr antyzak³uceniowy - d³awik i on mi napsu³ krwi bo nijak siê
nie mie¶ci³, a nie chcia³em z niego
rezygnowaæ.

Polecam te¿ g³o¶niki do wymiany.
Moje tak harcza³y wespó³ z radiem. S± na allegro choæ mniej liczne eliptyki
dwudro¿ne 5"x7" i takie tam wchodz±.
Drzwi rozbiera siê do¶æ ³atwo, ¶róbki od strony zawiasów, w klamce, w
schowku a reszta to
zapinki/zatrzaski do oderwania - tylko delikatnie z czuciem, to dadz± siê
powtórnie za³o¿yæ.
We drzwiach jest folia, ja j± wyci±³em za g³o¶nikiem. Niby ochrona od
deszczu/wody, ale strasznie rezonuje i harczy.

Generalnie uwa¿aj w Mary¶ce z plastikami, s± kruche i lipne, ³atwo pêkaj± i
trzeba siê kleiæ póŒniej.
Powodzenia, jak by co to wal na priva.

Pzdr.
ici
Danny
2007-04-03 11:17:00 UTC
Posiadam seryjnie zamontowane radyjko we fiacie widziałem na allegro ramki
pod zabudowe
radia pioneer sony jvc itp
Jak wymontować radio stare? czy nie ma problemu pozniej z montazem w/w
ramek?
http://halny.tatrynet.pl/bbm/
jest opis jak wyjąć radio i co przerobić w wiązce do montażu nowego.
Danny
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
Mateusz Jaros

Pozdrawiam Mateusz
Mateusz Jaros
2007-04-05 05:08:24 UTC
Witam ponownie

Orientuje siê kto¶ jaki jest rodzaj(gatunek) i firma lakieru którym s±
malowane relingi w Marea Weekend?

Pozdrawiam mateusz
Witam