Jakie punto?
Sebek z krainy kredek
2007-06-25 08:43:37 UTC

punto 1 dla zony, by mia³a dojezdzac do pracy
disel czy benzyna(1,2)+gaz?
codziennie oko³o 55-60 km.

pozdrawiam
mateusx6
2007-06-25 08:54:51 UTC
nie wiem jak w punto I, ja posiadam punto II 2000r i do pracy mam 39+39km -
spalanie na poziomie ~ 5.3l/100km (cykl mieszany, dane z calego miesiaca)
Witam,
pozdrawiam
"BUNIEK"
2007-06-25 18:54:52 UTC
Post by mateusx6
nie wiem jak w punto I, ja posiadam punto II 2000r i do pracy mam
39+39km - spalanie na poziomie ~ 5.3l/100km (cykl mieszany, dane z calego
miesiaca)
Ale malo, z jakim silnikiem tak Ci spala. Mam cos ba bazie Punto 1 - Lancia
Y z 1.2 16V i ponizej 7.5 miasto i 6.5 trasa nizej nie daje rady.

Buniek
huri_khan
2007-06-25 19:30:20 UTC
Post by "BUNIEK"
Post by mateusx6
[...]
To samo chciałem napisać.
Rodzice posiadają Punto 1 1,1 55KM i poniżej 6 litrów jeszcze nigdy nie
zeszło natomiast w mieście to 7l minimum.

Chyba że żagiel na dachu ;P
--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094][ROT 13]
[Astra G '1,6 16V] [SY]
KDK
2007-06-26 06:11:45 UTC
Post by "BUNIEK"
Post by mateusx6
[...]
chyba du¿o. Mój model 1,2 60 KM w trasie ok. 4,7 spala w dodatku za³adowany
ca³± rodzin± i baga¿ami. Wazne nie przekraczac 100km/h bo wtedy pali
znacznie wiêcej.
http://www.toya.net.pl/~kaniadk/
Sebek z krainy kredek
2007-06-26 07:56:28 UTC
Post by KDK
Post by "BUNIEK"
Post by mateusx6
[...]
okey, ale co bardziej diesel czy benzyna + gaz
i nie tylko ze wzgledu na paliwo ale takze na eksploatacje

pozdrawiam
Sebek
MBuniek
2007-07-05 19:55:25 UTC
Post by KDK
Post by "BUNIEK"
[...]
Na tej grupie powiedziano mi ze i tak malo, choc po tico sporo:), w 16v jest
25 KM wiecej mocy no i jest obuty 195/50R15

Buniek

mateusx6
2007-06-26 10:04:29 UTC
Ja posiadam punto II 2000r 1.2 8v, 5.3l cykl mieszany to chyba normalny
wynik jak na punto.. oczywicie komputer z punto pokazuje ponizej 5l ale w to
akurat nie uwierze. Dlatego ja pozostaje poki co przy benzynie, bo
instalacja gazu + pozniejsza ekspoatacja mi sie tak szybko nie zwroci, a dla
takiego silniczka gaz to mordega - o wyprzedzaniu to juz wtedy by mozna bylo
zapomniec...
Buniek
Sebek z krainy kredek
2007-06-26 11:58:13 UTC
Post by mateusx6
[...]
bo ja wiem, mam jeszcze seicento 1.1 + gaz i w tej konfugutracji
samodzocik lata jak rakieta, ale faktycznie seicento jest l¿ejsze..
Jarek_Jarecki
2007-07-04 19:09:51 UTC
Post by mateusx6
[...]
samodzocik lata jak rakieta, ale faktycznie seicento jest lżejsze..
Witam!
Jeżeli mogę coś doradzić w tej kwestii to polecam autko z silnikiem
benzyna+gaz. Koszty paliwa mogą być do siebie zbliżone ale pozniejsze
koszty zwiazane z eksploatacja mogą być diametralnie różne. Oczywiści
diesel jest droższy.....wiem coś na ten temat ponieważ pracuje w
serwisie FIATA :) i mam do czynienia z tymi autkami. Druga dosyc
istotna rzecz, ze większość oryginalnych części jest niedostępnych w
polsce dla diesla 1.7 i trzeba je sprowadzac z włoch. Co prawda nie
wpływa to na cene (czy jest to sciagane z centrali w polsce czy we
włoszech) ale uciążliwe poniewaz zamiast czekac 24 godz. na czesc z
polski czeka sie okolo tygodnia na to az przyjdzie z włoch. No i takie
tez porownanie na koniec wypowiedzi: Oryginalne Fiatowskie klocki
hamulcowe do wersji benzynowej kosztuja ok 110 zł/kpl natomiast do
diesla okolo 230zł!!!!!!
Dalej..........tarcza hamulca do benzyny kosztuje 46zł/sztuka a do
diesla juz 174 zł/szt........filtr powietrza do benz. kosztuje okolo
26zł a do diesla 38 itp......Ogółem bardziej oplaca sie benzyna (tym
bardziej ze podzespoly silnika,zawieszenia,elem.hamulcowe itp. sa te
same co w fiacie punto II, Pandzie 2003, SC 1100MPI/SPI)

Pozdrawiam
Jareosław Kiełt

p.s
w razie jakichkolwiek dodatkowych pytan prosze pisac: ***@o2.pl
eXOr
2007-06-26 20:02:10 UTC
Post by mateusx6
[...]
bo ja wiem... mam cos takiego na gazie wlasnie.
wykres z hamowni mowi sam za siebie:

aha, warto chyba dodac, ze nie jest to juz seryjny silnik (zmieniony walek
rozrzadu oraz poprawione kanaly w glowicy) - stad wiecej niz 60km.
ale roznica gaz-benza zauwazalna na wykresie wyraznie.

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
ici
2007-06-27 20:32:27 UTC
Post by eXOr
ale roznica gaz-benza zauwazalna na wykresie wyraznie.
Niesamowite!

Na gazie ³apie moment dopiero przy 5000 obr/min.!!!
Ciekawe czemu? To wina gorszego sterowania gazem?
Charakterystyka wyraŒnie liniowa w funkcji obrotów.
Na wytrysku pewno sterownik lepiej dobiera parametry spalania benzyny?
Nie wiem, ale jestem zaskoczony.
Ciekawy jestem jak inne silniki sobie radz±?

ici
eXOr
2007-06-27 20:50:06 UTC
Post by eXOr
ale roznica gaz-benza zauwazalna na wykresie wyraznie.
Niesamowite!
Na gazie ³apie moment dopiero przy 5000 obr/min.!!!
Co to znaczy lapie moment?
Czerwona linia to moc, niebieska-moment. Przy 5000 jest on wyraznie mniejszy
niz przy 3000.

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
ici
2007-06-29 12:22:02 UTC
Post by eXOr
Co to znaczy lapie moment?
Czerwona linia to moc, niebieska-moment. Przy 5000 jest on wyraznie mniejszy
niz przy 3000.
No to teraz jest jasne. ¬le odczyta³em wykres, s±dzi³em ¿e gaz/benzyna s± w
kolorach.