Fiat Brava
MarianoItaliano
2007-07-02 16:21:02 UTC
Witam. Mam w planie zakup Fiata Brava 1.4 12 V
96r 159 tys 55kW 75KM
I nie wiem czy warto za 7 200 kupowac t± bryke.
Jezeli kto¶ ma pojecie o tych samochodach prosze o rady.
Z góry wielkie dziêki.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2921987
ici
Nie warto
! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
2007-07-02 23:07:04 UTC
Post by ici
Post by MarianoItaliano
Witam. Mam w planie zakup Fiata Brava 1.4 12 V
96r 159 tys 55kW 75KM
I nie wiem czy warto za 7 200 kupowac tą bryke.
Jezeli ktoś ma pojecie o tych samochodach prosze o rady.
Z góry wielkie dzięki.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2921987
Nie warto
CZy mogę zapytać dlaczego tak uwarzasz ? bardzo cenie twoją opinie jako
grupowicza.
ici
2007-07-03 12:31:15 UTC
Post by ici
Nie warto
CZy mogê zapytaæ dlaczego tak uwarzasz ? bardzo cenie twoj± opinie jako
grupowicza.
Jasne ¿e mo¿esz.:-)

Mam Mary¶kê 1,6/16V/97r.automat, na bazie Bravo/Brava
zasadnicze ró¿nice tkwi± w budzie.
Mia³em kilka samochodów, kilkunastoma jeŒdzi³em (s³u¿bowo) ale takiego z³omu
jeszcze nie mia³em. Mo¿e to wyj±tkowy egzemparz i stary (tylko 90 000 km),
ale
CI¡GLE ..... CIAGLE co¶ siê sypie. Od ABS przez klimê na pr±dnicy koñcz±c.
Od momentu jak to gówno kupie³m co weekend siedzê w kanale i co¶ grzebiê.
Wsadzi³em w to G.... przesz³o po³owê jego warto¶ci i to nie koniec! Co jest
inwestycj± stracon± jak sam wiesz, bo nikt mi za to nie zap³aci przy
sprzeda¿y.
W moim wypadku by³a to G£UPOTA, bo wiedzia³em w co mogê wdepn±æ.
Po³aszczy³em siê na ma³y przebieg i zdrow± blachê, ale na tym zalety Fiarta
siê koñcz±

Moim pierwszym samochodem by³ nowy F126g.
Po 13 latach i 160 000 km wreszcie go opchn±³em. Efekt by³ podobny:
weekendy z g³ow± nad posadzk± gara¿u, nawet kana³ wykopa³em na to konto.

Potem by³ Hyundaj Pony 180 000 km i 16 lat b³ogiego spokoju, oleje, zawory,
¶wiece i filtry, czasem jakie¶ klocki, dolny przegub kulowy zwrotnicy - ale
u nas to norma,
no ¿ona ostatnio sprzêg³o dobi³a bo lubi nogê na pedale trzymaæ w ruchu
miejskim.
Generalnie totalnie nic do roboty, laæ jechaæ i wiadomo ¿e siê wróci.

Nie s±dzê ¿eby akurat Hyundaj by³ wyj±tkiem, raczej jest to obecn± norm±
w¶ród szanuj±cych siê producentów.
Natomiast to co Fiat prezentowa³ kilka/na¶cie lat temu to dla mnie ¿enada.
Uwa¿am, ¿e je¶li ju¿ kto¶ ma ciê¿ko uciu³ane pieni±dzê, to warto m±drzej je
spo¿ytkowaæ ni¿ we Fiata.
Oczywi¶cie to tylko moje zdanie, ale uwa¿am ¿e nie warto.

ici
! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
2007-07-03 22:10:30 UTC
Post by ! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
Post by ici
Nie warto
CZy mogę zapytać dlaczego tak uwarzasz ? bardzo cenie twoją opinie jako
grupowicza.
Jasne że możesz.:-)
Mam Maryśkę 1,6/16V/97r.automat, na bazie Bravo/Brava
zasadnicze różnice tkwią w budzie.
Miałem kilka samochodów, kilkunastoma jeździłem (służbowo) ale takiego złomu
jeszcze nie miałem. Może to wyjątkowy egzemparz i stary (tylko 90 000 km),
ale
CIĄGLE ..... CIAGLE coś się sypie. Od ABS przez klimę na prądnicy kończąc.
Dziękuje I pozdrawiam Serdecznie

ps.

Mój kolega kupił fiata stilo z salonu. Przez 2 lata ASO wymieniło mu
połowe czesci w ramach gwarancyjnych napraw:

komputer dwa razy
sprzęgło
komputer instalacji gazowej (fabrycznej)
listwa wtryskiwaczy
tuleje na belce skrętnej
4 cewki
tapicerka lewych drzwi przednich
malowanie zardzewiałych !! felg stalowych
wszystkie śrubki od reflektorów - zardzewiały, jak pojechał do aso to
nie mieli takich więc poprosił aby wykręcili z modelu który stał na
zewnątrz - okazało sie ze też zardzewiałe. 2 miesiące sprowadzali jebane
śrubki.
Lakierowanie tylnej klapy - złuszczył sie lakier w okolicach klamki
montaż stabilizatora napięcia - co tydzień miał taki efekt ze spalały mu
sie żarówki. Ponoć to od elektrycznego wspomagania.

Raz podczas regulacji instalacji gazowej wypompowali mu cały zbiornik
benzyny V-power - ktoś z serwisu stwierdził ze dziwnie pachniała.

w ostatnim czasie walczył o wymiane centralki ABS ale niestety
nie udało sie, bo już sie skończyła gwarancja- efekt jest taki ze jak
puści pedał hamulca to czasami ABS złapie lewe tylne koło i jeszcze
przez chwile trzyma

przebieg 40 000 - koleś ma 50 lat i jeździ jak emeryt a o auto dba jak o
własne dzieci. Przed wejściem do auta ściąga buty. Nigdy nie widziałem
żeby to stilo było brudne.
ici
2007-07-05 14:14:29 UTC
Mój kolega kupi³ fiata stilo z salonu. Przez 2 lata ASO wymieni³o mu
komputer dwa razy
sprzêg³o
komputer instalacji gazowej (fabrycznej)
listwa wtryskiwaczy
tuleje na belce skrêtnej
4 cewki
tapicerka lewych drzwi przednich
malowanie zardzewia³ych !! felg stalowych
wszystkie ¶rubki od reflektorów - zardzewia³y, jak pojecha³ do aso to nie
mieli takich wiêc poprosi³ aby wykrêcili z modelu który sta³ na zewn±trz -
okaza³o sie ze te¿ zardzewia³e. 2 miesi±ce sprowadzali jebane ¶rubki.
Lakierowanie tylnej klapy - z³uszczy³ sie lakier w okolicach klamki
monta¿ stabilizatora napiêcia - co tydzieñ mia³ taki efekt ze spala³y mu
sie ¿arówki. Ponoæ to od elektrycznego wspomagania.
Raz podczas regulacji instalacji gazowej wypompowali mu ca³y zbiornik
benzyny V-power - kto¶ z serwisu stwierdzi³ ze dziwnie pachnia³a.
w ostatnim czasie walczy³ o wymiane centralki ABS ale niestety
nie uda³o sie, bo ju¿ sie skoñczy³a gwarancja- efekt jest taki ze jak
pu¶ci peda³ hamulca to czasami ABS z³apie lewe tylne ko³o i jeszcze przez
chwile trzyma
przebieg 40 000 - kole¶ ma 50 lat i jeŒdzi jak emeryt a o auto dba jak o
w³asne dzieci. Przed wej¶ciem do auta ¶ci±ga buty. Nigdy nie widzia³em
¿eby to stilo by³o brudne.
No to nie jestem jedyny:-)
A ju¿ my¶la³em, ¿e w "nówkê" to mo¿e i warto zainwestowaæ?
Mimo wszystko Fiaty s± ³adne.
Po powy¿szym mi totalnie przesz³o.

ici
Al
2007-07-05 16:14:52 UTC
Post by ! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
[...]
Dwa grosze ode mnie, bo mam stilo z salonu. Przez 2,5 roku wymienione
zostały:
- chłodnica (lekko przeciekała)
- listwa wtryskiwaczy w instalacji gazowej (oryginalna niestety źle
znosiła olej, jaki zdarzył się na Jecie...)

I to wszystko. Autko ma teraz 60 tysięcy i jak bezproblemowo jeździło,
tak nadal jeździ. Ale może dlatego że kapelusza nie mam, podobnie jak 50
lat, a samochód służy mi do w miarę szybkiego przemieszczania się, a nie
do chuchania i dmuchania.

Al
! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
2007-07-05 23:58:21 UTC
Post by Al
[...]
Powiem tylko że jak ktoś ma pecha to złapie trypla na własnej żonie albo
mu cegła spadnie na głowę w drewnianym kościele.

Ten sam znajomy wcześniej miał Palio - i też mnóstwo problemów z pojazdem.

mam jeszcze innego kolege-sąsiada ktory kupił sobie stilo wersje 3 dzwiową
2 razy wymieniane sprzęgło !! i 2 razy komputer.
zawsze wiem kiedy ma problem z samochodem to tłucze sie autem zastępczym
z aso :) - seiczento

Może to wina ASO w wałbrzychu ?

dodam tylko że auta typu Nissan Note - rok już ma moja koleżanka i 0 !
problemow - 39 000 km - jedynie co to po 25k przepalona żarówka ktorej
nie umieli wymienić (hahahah) asistans przyjechało i przez 2 godziny
kombinowali jak to się robi. w koncu przyjechali z lawetą - ale Aśka
powiedziała ze jak zabierają te auto to mają dać zastępcze i jeszcze
1,5 godziny kombinowali jak aż w koncu im sie udało.

citroen c3 - rodzice mają 20k - zero nic żadnej usterki

w firmie gdzie pracowałem:

ford trasit connect - żadnych problemów - 100 0000 zrobione w ciągu roku
kupiony w salonie ale miał już 20 000 najechane

VW cady 120 000 w ciagu roku - żadnej ustareczki czy awarii

Toyota corolla - ok 80 000 w ciagu roku a - jak wyżej

ERGO ?
fiaty są niedopracowane. Mało tego - nowe wcale nie są tanie.
zależy jaki jeszcze egzemplarz i jak użytkowany, ale ogólnie to nigdy
więcej fiata.

Pozdrawiam
Abal
2007-07-06 06:23:43 UTC
Witam!
Eeee tam , ja mam Fiaciora Brava 2000r 1,2 120 000 i nic oprocz amora ktory
wylal sie nie dzialo, malo pali trasa 5,2 do 7 miasto , blacha jak dzwon.
Pzdr
Andrzej
! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
2007-07-06 19:08:33 UTC
Post by Abal
[...]
Ale my tu tylko narzekamy !hehe
opowiedz więc ze szczegółami mordenge wymiany tego amora ze szczegółami.

A tak poważnie to już niedługo zacznie ci się sypać auto, nie życzę ci
tego ale wiesz jak jest.
Abal
2007-07-06 19:41:17 UTC
Kumpel wymienial tego amora tak wiec nie wiem jak mu to szlo, ale przezyl ,
mowisz ze bedzie sypac, a co kupic teraz za te pieniadze tzn w cenie tej
Bravy? Kazdy bedzie juz "kichal" , "smarkal" tip, starosc nie radosc, poki
co silnik chodzi cicho a i oleju nie lyka, pozyjemy zobaczymy.
Pzd
Andrzej
szyba
2007-07-07 16:11:37 UTC
Mam Brave 97r. 1.6 103 konie.
Od tego czasu zepsula sie pompa paliwa no i naturalnie amortyzatory,
ostatnio tuleja w wachaczu.
Autko ma 100tys km. Fakt faktem ze jezdzi nim ciagle kobieta, takze kazda
dziura omijana i jazda max 50 w miescie:) ja sporadycznie i chwale sobie woz
bo mimo wieku swietnie sobie radzi no i kopyto ma niezle ;)

Co do twojej oferty to nie polecam bo moim zdaniem przeplacisz.
Widzialem juz swoje roczniki tansze od tego ktory chcesz kupic.
Pozdrawiam

Huncwot
2007-07-02 18:08:42 UTC
Post by MarianoItaliano
[...]
Jeżdżę podobnym, też nie polecam.

huncwot
Abal
2007-07-02 20:30:54 UTC
Witam!
Silniki 1,4 w Fiatach Bravo i Brava maja problem ze smarowaniem walka
rozrzadu , jesli juz chcesz koniecznie taki model to poszukaj z silnikiem
ale 1,2.

Pzdr
Andrzej
Cyprian Prochot
2007-07-04 22:09:39 UTC
Post by Abal
Witam!
Silniki 1,4 w Fiatach Bravo i Brava maja problem ze smarowaniem walka
rozrzadu , jesli juz chcesz koniecznie taki model to poszukaj z silnikiem
ale 1,2.
1.2 byl od '99

1.6 jak juz ;)
Cyprian Prochot
CKMK - Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 +
niebieski Zuk 2.2D ;P;P;P
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++
Abal
2007-07-05 13:50:07 UTC
Zgadza sie.
Pzdr
Andrzej
czytacz
2007-07-03 18:25:49 UTC
Post by MarianoItaliano
[...]
jesli licznik nie kręcony,
auto nie uderzone

i olej w tej wersji zmieniany co 10 tys km;

to miło się jezdzi.
Irek H.
2007-07-03 22:01:58 UTC
Post by MarianoItaliano
[...]
Ja uwa¿am,¿e nie jest najgorsze. Mia³em kilka aut. To jest "sympatyczne".
Kupi³m z Niemiec z przebiegiem na liczniku 32000 - zagazowa³em - teraz ma
145000. Nie szpan - ale jeŒdzi siê bez piratowania, bez wariacji, miêkko,
wygodniej nawet ni¿ w kilku japoñcach. Owszem - czasami trzeba trszkê
w³o¿yæ: 1x alternator, 1x termostat, 1x kpl. amortyzatorów i koñcówek
dr±¿ków, 1 x pompa paliwa (moja wina z niewiedzy) i czê¶ci nie s± najtañsze.
Pomijam elementy hamuj±ce (klocki, szczêki) i p³yny ekspoatacyjne itp.
RAZEM: nie mam prawa odradzaæ - dla mnie OK
Ale co dla kogo wazniejsze?: koszty zakupu?, koszty eksploatacji?, wygl±d
pojazdu? ....
Wybór nale¿y do Ciebie ...
Cyprian Prochot
2007-07-04 22:08:23 UTC
Post by MarianoItaliano
Witam. Mam w planie zakup Fiata Brava 1.4 12 V
96r 159 tys 55kW 75KM
I nie wiem czy warto za 7 200 kupowac t± bryke.
mysle ze nie warto.
ja za okolice 6tys pln kupowalem 1.6 16V w styczniu tego roku z podobnym
przebiegiem.

1.4 ma wade fabryczna podobno, czesto zatykaja sie kanaly olejowe i zaciera
silnik...

P.S. u mnie w 1.6 po 10 tys padla skrzynka a przy okazji wyszlo ze i
korbowod sobie stuka i luzy na sworzniach tlokow jakies sa..... ogolnie bym
sobie odpuscil...