Dziwny dzwiek - przy stacyjce?
Skuch
2007-03-07 18:06:03 UTC
Mam seicento 1.1
Od paru dni denerwuje mnie dziwny dzwiek w samochodzie (w srodku).
Wkladam kluczyk do stacyjki - nic
Przekrecam stacyjke na pol (az do zgasniecia swiatelka akumulatorka) i
slysze jakis cichy powtarzajacy stukocik.
Przekrecam mocniej kluczyk - wlaczam silnik - dzwiek jest ten sam. Tzn. nie
jest zwiazany w zaden sposob z praca silnika (bo jest nawet gdy silnik jest
wyl.)

Co to moze byc? Stacyjka? Rozrusznik?
Jerry
2007-03-07 20:07:54 UTC
Post by Skuch
[...]
patrz pare postów wy¿ej "Wyga¶niêcie mandatu wójta nastêpuje wskutek: " -
mo¿e to to samo czyli wycieraczki ?

Jerry
Jerry
2007-03-07 20:17:50 UTC
Post by Jerry
Post by Skuch
[...]
Sorry
mia³o byæ: "terkotanie po przekreceniu kluczyka"

Jerry
Milo
2007-03-07 20:08:30 UTC
Post by Skuch
[...]
ja podejrzewam pompê paliwa.
pozdr.
ici
2007-03-07 21:20:04 UTC
Post by Skuch
Wkladam kluczyk do stacyjki - nic
Duchów nie ma?
Wierzysz w ¿ycie po ¿yciu samochodów?
Post by Skuch
Przekrecam stacyjke na pol (az do zgasniecia swiatelka akumulatorka) i
A jakim cudem ga¶nie ci kontrolka ³adowania, bez startu silnika???
Mo¿e s± jednak jakie¶ duchy, co alternator napêdzaj±?
Chocia¿ z drugiej strony to jest tylko Fiat, a tu wszystko jest mo¿liwe,
nawet ga¶niêcie ³adowania bez silnika. Ten samochód czêsto ¿yje w³asnym
¿yciem.

A tak powa¿nie od³±cz kostkê elektryczn± wycieraczek od silnika i sprawdŒ
swoje duchy.
Jak siê wynios³y, to roz³±cz napêd przek³adni silnika z ramon
wycieraczek
i rêcznie porusz ramionami przy podnesionych piórach.
Jak ciê¿ko chodz±, to zatar³y siê sworznie w tulejach-przepustach
przez blachê karoserii pod szyb±.
Zdemontowaæ, sprawdziæ/wymieniæ, nasmarowaæ. Mo¿esz wymieszaæ nieco towotu i
fluidolu 1:1,
to nie tak szybko siê znów wyp³ucze z ³o¿ysk.
Fluidol elektrostatycznie odpycha wodê, a do takich prêdko¶ci ruchu nie
zaszkodzi.
Mo¿esz te¿ pokombinowaæ ze smarem grafitowym i ewentualnie fluidolem.
Powinno na d³u¿ej starczyæ.

Je¶li nie, to problem tkwi w przek³adni (wraz ze stykami) silnika
wycieraczek.
Wymontowaæ, rozkrêciæ przek³adniê, zajrzeæ co siê upali³o/przegrza³o,
mo¿e da siê oczy¶ciæ i naprawiæ, lub dorobiæ nowe styki?
Zawszeæ to taniej ni¿ nowy napêd.

Pzdr.