CC700 Wa³ek rozrz±du
azazel
2008-03-01 19:18:47 UTC
Chcia³bym siê dowiedzieæ jakie s± minimalne wysoko¶ci krzywek dla CC 700.
Mam w swoim wozide³ku uszkodzony popychacz który zdupi³ wa³ek rozrz±du.
Trafi³ mi sie uzywany wa³ek ale nie wiem czy krzywki ma juz zabardzo
wytarte.
Szuka³em tego w ksi±¿ce ale tam jest napisane 36,1 mm i nie wiem czy to
minimum czy rozmiar fabryczny. Ten u¿ywany wa³ek ma ~35,6mm i wygl±da ok.
Jezeli kto¶ ma takie dane to bardzo proszê o sprawdzenie.

Pozdrawiam
Janusz Brela
2008-03-01 21:32:06 UTC
Odpowiedz na przysz³o¶æ
Wa³ki rozrz±du w cc700 w ostatniej operacji przy produkcji sa ulepszane
cieplnie a nastêpnie badane pod wzgledem twardosci. Wykorzystuje sie
najczesciej metode Brinela i Rockwella czyli wbija sie sto¿ek lub kulke
fi=1mm na g³eboko¶æ 0.1 mm. Inzynierki odczytuj± warto¶æ twardosci, a po
pomierze pozostaje slad na szczycie kazdej krzywki - malenka kropka.
Jezeli nie widac tych kropek to znaczy za wa³ek ju¿ jest naruszony
(przytarty)
Numer polega na tym ze wa³ki s± zrobione z miekkiego materia³u a tylko
powierzchnia jest utwardzana ( indukcyjnie ) na ok 1mm wg³±b

0.5 mm róznicy to w tym silniku to niewiele zmieni, o ile nie jest
przytarty. Wazny jest kszta³t krzywek (owal)
Witam
Janusz Brela
azazel
2008-03-02 08:53:11 UTC
czyli jak niebedzie widaæ tych ¶ladów testowania to na ¶mietnik sie nadaje?
Krzywki wygl±daj± ok.

Pozdrawiam
Janusz Brela
2008-03-02 09:00:50 UTC
najczesciej jak nie ma znaczka to z³om
orygina³ napewno ma
rzemieslnicze mog± nie mieæ
Janusz Brela
Qba
2008-03-02 09:50:42 UTC
Post by m
najczesciej jak nie ma znaczka to z³om
orygina³ napewno ma
rzemieslnicze mog± nie mieæ
przeciez kolega wyraznie napisal ze zdobyl UZYWANY walek a nie nowy
wiec jak ma widziec fabryczne znaki?
2008-03-02 22:13:39 UTC
mój po 120 tys jeszcze mia³ bo jezdzi³ na pó³syntetylku do konca
A zuzycie wa³ka jest poza tolerancj± skoro nie widac znaczków.
0,5 mm to dyskwalifikacja i kropek napewno nie zobaczy