Dojazdówka - fiat Uno
Radut
2007-11-25 23:52:38 UTC
Mam takie pytanie, czy można stosować w uno koło dojazdowe zamiast pełnego
zapasowego?? A jeśli da się to zrobić technicznie to czy nie jest to
zabronione jakimiś tam przepisami?? Chcę założyć gaz i nie uśmiecha mi się
wozić grzmota w bagażniku, dlatego wpadłem na taki pomysł - tylko nie wiem
czy jest on wykonalny :)

Pozdrawiam!
Danny
2007-11-26 07:11:51 UTC
Post by Radut
[...]
wykonalny to jest - ale pytanie czy to ma sens - jaką dojazdówkę wsadzisz
zamiast kółka od roweru? (135/x R13?)
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
Radut
2007-11-26 12:18:19 UTC
Post by Danny
Post by Radut
[...]
155/... a może po prostu w ogóle koło out i ten uszczelniacz w sprayu, tylko
czy to faktycznie działa?? W razie użycia trzeba pewnie zdejmować oponę i
czyścić od środka?? Sam nie wiem co lepiej...
Danny
2007-11-26 12:35:48 UTC
Post by Radut
Post by Danny
[...]
ale w słabszych uno było 135/80R13 (zysk znikomy), uszczelniacz w sprayu
jest fajny dopóki nie rozwalisz opony mocniej - wtedy nie pomoże, ponadto
niektórzy wulkanizatorzy wzbraniają się przed naprawą opony po użyciu
sprayu - niełatwo jest potem znaleźć uszkodzenie w takiej oponie - trzeba
całą od środka oczyścić z cieniutkiej powłoki. Przez 2 lata jazdy Uniakiem
na gazie woziłem pełne koło w bagażniku, plus spray - i nie miałem potrzeby
użycia ani jednego ani drugiego - czego i tobie życzę.
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
m1
2007-11-26 23:58:27 UTC
Post by Radut
[...]
Ojciec wozi w bagażniku una koło od malucha postawione na sztorc przy
burcie. Problem ma tylko, jak do wymiany będzie przód, bo musi najpierw
założyć zapas za tył, a potem koło z tyłu na przód. Wiem, że nie jest to
do końca w zgodzie z literą prawa (i czasem zdrowego rozsądku), ale od
kilku lat tylko raz lub dwa musiał stosować ten patent. Na dojazd do
wulkanizatora zupełnie wystarczy.
--
Pozdro
m1