Jaki olej do seicento 1108cm3
wiesiek s.
2007-08-09 17:06:39 UTC
W instrukcji zalecaj± syntetyczny. Autko ma prawie 3 lata i 10 tys km.
Pierwsza wymiana. Syntetyczny wydaje mi siê przesad±. Czy mogê
pó³syntetyczny np. Mobil Formula S 10W40?
Jacek
2007-08-09 18:37:05 UTC
3 lata na jednym oleju? Gratulujê!
Jacek
Czarek Daniluk
2007-08-09 18:42:27 UTC
W instrukcji zalecają syntetyczny. Autko ma prawie 3 lata i 10 tys km.
Pierwsza wymiana. Syntetyczny wydaje mi się przesadą. Czy mogę
półsyntetyczny np. Mobil Formula S 10W40?
Dlaczego przesadą ??

Pozdro !!
wiesiek s.
2007-08-09 19:26:31 UTC
Dlaczego przesad± ??
Dlatego, ¿e nie jest to silnik turbo, wysokoprê¿ny ani specjalnie wysilony.
A koszt ok 150 z³ za olej do takiego ma³ego samochodu, po paru wymianach
przekroczy warto¶æ samochodu.
Czarek Daniluk
2007-08-09 20:18:35 UTC
Post by Czarek Daniluk
Dlaczego przesadą ??
Dlatego, że nie jest to silnik turbo, wysokoprężny ani specjalnie wysilony.
A koszt ok 150 zł za olej do takiego małego samochodu, po paru wymianach
przekroczy wartość samochodu.
Kto Ci każe lać oliwę za 150 zł ??
Kup dobrego syntetyka z beczki, zapłacisz pewnie nie więcej jak 25zł za
litr ;)
jak chcesz żeby Ci silnik służył długo to nie oszczędzaj 30-40 zł na oleju.

Pozdro !!

PS:
Miałem kiedyś SC900 i od przebiegu 5kkm jeździło na syntetyku, pomimo
ostrego traktowania 110kkm przejeździło ze mną i poszło dalej do ludzi.
DraX
2007-08-19 14:03:33 UTC
chyba pogie³o... jaknajbardziej mo¿na stosowac pó³syntetyk (10W40)np
Mobil.Castrol.ELF , mo¿na stosowaæ ze spokojem syntetyki 5W50 nawet zalecane
w naszych warunkach klimatycznych...

ps je¶li cie nie staæ na utrzymanie auta sprzedaj a nie stwarzaj zagro¿enia
na drogach... zaczniesz oszczedzac na oleju potem hamulce za 10 zl nalewane
w piwnicy a potem jeste¶ potencjanym morderc± !
Tomek...
2007-08-10 11:20:25 UTC
Post by wiesiek s.
W instrukcji zalecaj± syntetyczny. Autko ma prawie 3 lata i 10 tys km.
Pierwsza wymiana. Syntetyczny wydaje mi siê przesad±. Czy mogê
pó³syntetyczny np. Mobil Formula S 10W40?
Ja leje Shell Helix Plus 10w40.
W sklepie kosztuje okolo 125 zl a na allegro za 85 kupisz :-)

Dzis wlasnie dostalem paczke z moim olejem z allegro :-)

Tomek...
Day-Day Jones
2007-08-14 06:50:34 UTC
Post by wiesiek s.
W instrukcji zalecaj± syntetyczny. Autko ma prawie 3 lata i 10 tys km.
Pierwsza wymiana. Syntetyczny wydaje mi siê przesad±. Czy mogê
pó³syntetyczny np. Mobil Formula S 10W40?
z tego cie wiem to fiat zaleca do tego silniczka olej klasy 10W40.
jak wlejesz 5W40 to moze go wiecej brac...
c***@cdaniluk.com
2007-08-24 13:07:58 UTC
Post by Day-Day Jones
[...]
Skąd ta rewelacja ??
5W40 i 10W40 teoretycznie powinny mieć w temperaturze pracy silnika
taką samą lepkość !!
Więc nie wiem jakm cudem ma brać więcej 5W40 ?? dlatego że n azimno
będzie lepiej smarowany ??
Różnią się tylko lepkością na zimno, czyli temperaturą (w dół) do
jakiej można je stosować :)

Pozdro !!
Day-Day Jones
2007-08-25 14:41:17 UTC
Post by Day-Day Jones
z tego cie wiem to fiat zaleca do tego silniczka olej klasy 10W40.
jak wlejesz 5W40 to moze go wiecej brac...
Sk±d ta rewelacja ??
5W40 i 10W40 teoretycznie powinny mieæ w temperaturze pracy silnika
tak± sam± lepko¶æ !!
[bla bla]

a zalewa³es kolego kiedykolwiek 5W50 do tego silniczka?.. producent wyraznie
zaleca 10W40...
BTW: jesli to byly twoje teoretyczne wypociny to dziekujemy za referat ale
praktyka moze okazac sie calkiem inna.
nie do takich fiatowskich silniczkow lali znajomi oleje 5W50 i silniki braly
go calkiem sporo. po zalaniu 10W40 sytuacja wracala do normy. np w 1.4 16V,
1.8 16V
c***@cdaniluk.com
2007-08-28 11:09:58 UTC
a zalewałes kolego kiedykolwiek 5W50 do tego silniczka?.. producent wyraznie
[...]
Czy ja piszę o 5W50 ?? weź chłopie jeszcze raz przeczytaj co napisałem
i wyluzuj !!
5W50 a 5W40 jakby trochę inne oleje - nie ujmując że 5W50 jest gęstszy
w temp. pracy i bardziej się nada do bardziej już rozklekotanego
silnika, może (aczkolwiek nie musi) go wyciszyć.

W chwili obecnej zalałem do silnika po 240kkm półsyntetyk i nie
zamierzam innego stosować :P w.g niektórych to wogóle powinienem wlać
gęste g... bo silnik będzie lał wszystkim możliwymi otworami ;)

Pozdro !!
Day-Day Jones
2007-08-28 11:44:42 UTC
w.g niektórych to wogóle powinienem wlaæ
gêste g... bo silnik bêdzie la³ wszystkim mo¿liwymi otworami ;)
a co to za silnik i ile ci bierze oleju?..
Piotr Z
2007-08-25 10:26:19 UTC
Post by wiesiek s.
W instrukcji zalecaj± syntetyczny. Autko ma prawie 3 lata i 10 tys km.
Pierwsza wymiana. Syntetyczny wydaje mi siê przesad±. Czy mogê
pó³syntetyczny np. Mobil Formula S 10W40?
Witam!

Swoje SC 1108 kupilem w 2000 roku z przebiegiem 10 ty¶ km. Samochod jest z
roku 99. Zaraz po zakupie zala³em silnik olejem lotos 10W40 i jezdze na
takim oleju do dzisiaj. Zmiane robie co 10 tysi. Obecnie mam przejechane 115
ty¶ km i silnik jak pracowal 5 lat temu tak pracuje dzisiaj i co wazne oleju
nie bierze kompletnie nic. Swojego czasu olej sie gubi³ przez pokrywe
zaworów ale usterke usun±³em we wlasnym zakresie. Osobiscie uwazam ze lanie
"super" oleji klasy mobil one jest zupelnie bezcelowe. To tak samo jakby lac
wysokooktanowe paliwo do silnika ktory nie jest do tego przystosowany.
P.S
Znajomy w takim samym samochodzie ma podobny przebieg i jezdzi na mineralnym
elfie z beczki. Podobnie jak ja, ¿adnych przykrych sytuacji. Oba silniki nie
wykazuja tendencji do tego ze niebawem wyzion± ducha...

pzdr
Piotr Z
Marcin M
2007-08-30 19:57:06 UTC