Słaba Brava
r***@gazeta.SKASUJ-TO.pl
2007-04-09 21:27:47 UTC
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu mam taki problem z moją Bravą,silnik zaczął być głośny,głośno
pracuję i ''stukowo'' i w dodatko stał się bardzo słaby. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.
alibabaja
2007-04-09 21:30:08 UTC
Post by r***@gazeta.SKASUJ-TO.pl
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu mam taki problem z moj± Brav±,silnik zacz±³ byæ
g³o¶ny,g³o¶no
pracujê i ''stukowo'' i w dodatko sta³ siê bardzo s³aby. Co mo¿e byæ
przyczyn±?
Pozdrawiam.
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
prawdopodobnie zawory
JanuSz
2007-04-10 12:18:05 UTC
Post by r***@gazeta.SKASUJ-TO.pl
[...]
a jeździsz na gazie??
prawdopodobnie zawory
Jaki silnik?
r***@WYTNIJ.gazeta.pl
2007-04-11 20:34:40 UTC
Post by r***@gazeta.SKASUJ-TO.pl
[...]
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
a jeździsz na gazie??
prawdopodobnie zawory
Silnik 1,6 16V,jeżdże na gazie ale obiawy są zarówno na gazie jak i na
benzynie,mówiąc że zawory masz na myśli że trzeba wyregulować luzy zaworów?
Grooby
2007-04-11 21:58:51 UTC
Silnik 1,6 16V,je¿d¿e na gazie ale obiawy s± zarówno na gazie jak i na
benzynie,mówi±c ¿e zawory masz na my¶li ¿e trzeba wyregulowaæ luzy
zaworów?
heh... jak mo¿na zepsuæ taki fajny silnik karmi±c go "dobrodziejstwem" jakim
jest LPG :)
staæ Ciê na takie fajne autko z bardzo fajnym silnikiem i musia³e¶ weñ LPG
wsadziæ?

sorki, mo¿e nie mam racji ale posiadam od 8 lat Siene 1,2 - od 2 lat ³adujê
w ni± LPG i od mniej wiêcej 1,5 roku nienawidzê tego auta :)

pozdrawiam wszystkich, ktorzy przekonali siê o ile wzrastaj± koszty
eksploatacji fiata jak sie LPG zamontuje :)
wchpikus
2007-04-12 04:59:30 UTC
Witam!
Pozdrawiam i popieram:)
Tomek
2007-04-12 06:11:49 UTC
Post by Grooby
[...]
a co zlego jest w LPG? Ja jezdze na tym silniku zagazowanym zwykla
instalacja 2gen i nic ale to zupelnie nic sie nie zepsulo przez LPG. Jedyne
wyzsze koszty to przeglad rejestracyjny raz w roku.

Do autora watku: luzow zaworowych sie nie reguluje, sa tam hydrauliczne
popychacze zaworow, wiec wszystko ustawia sie samo. Jesli w silniku cos
stuka, puka i brakuje mocy, mogl przeskoczyc rozrzad i to bym sprawdzil w
pierwszej kolejnosci. Jak przeskoczy bardziej lub pasek sie urwie, w tym
silniku robi sie katastrofa i koszty ida w kosmos. Tak ze w trybie pilnym do
mechanika, tylko koniecznie kumatego. Rozrzad w tym silniku to przerabana
sprawa, tym bardziej ze trzeba sprawdzic czy nie jest przestawiony.
Rozumiem ze olej jest i nie jest po 100tys przebiegu? Bo to tez moze miec
znaczenie.
Tomek
Grooby
2007-04-12 13:43:02 UTC
Post by Tomek
a co zlego jest w LPG? Ja jezdze na tym silniku zagazowanym zwykla
instalacja 2gen i nic ale to zupelnie nic sie nie zepsulo przez LPG.
Jedyne wyzsze koszty to przeglad rejestracyjny raz w roku.
nie chce nikogo przekonywaæ o mojej racji ale spytam tylko...
ile czasu ju¿ jeŒdzisz na LPG? ile km i ile lat?
Tomek
2007-04-12 13:44:17 UTC
Post by Grooby
nie chce nikogo przekonywaæ o mojej racji ale spytam tylko...
ile czasu ju¿ jeŒdzisz na LPG? ile km i ile lat?
1,5 roku, ok 50kkm, wiem ze krotko :)
Kolega z forum przejechal na LPG cos 200kkm i ciagnie dalej - bez
komplikacji. Tak ze ja tam sie nie boje!
Tomek
Grooby
2007-04-12 13:55:52 UTC
Post by Tomek
Kolega z forum przejechal na LPG cos 200kkm i ciagnie dalej - bez
komplikacji. Tak ze ja tam sie nie boje!
zale¿y jeszcze jakim autkiem,
te¿ mam kolegê, który kupi³ roczn± vectrê 1,8 z brzebiegiem 50kkm, zrobi³ na
LPG 200kkm i nic nie robi³ oprócz tego, ¿e la³ gaz i jeŒdzi³.
w seicento po pó³ roku posz³a mi uszczelka pod g³owicê i zaczê³y siê inne
problemy (nie pali, s³aby, t³umik siê sypie, kopci na czarno z rury:),
ga¶nie na co drugim skrzy¿owaniu...) w sienie uszczelke pod g³owic±
zmienia³em ju¿ 3 razy, przy czym do 6 roku jej ¿ycia nigdy (na benzynie)
dodam jeszcze, ¿e siena benzyny pali mi 6,5 - 7l przy moich trasach,
natomiast LPG 12-13 co daje "oszczêdno¶æ" ok 5z³ / 100km.
Koszty instalacji gazu, przegl±dy, wymiany filterka gazu, t³umika, który siê
sypie przy LPG... oszczêdzam? :)

pozdrawiam!
Adam
2007-04-12 15:41:28 UTC
Koszty instalacji gazu, przeglądy, wymiany filterka gazu, tłumika, który się
sypie przy LPG... oszczędzam? :)
To prawda, że są koszty przy instalacji gazowej, ale wydaje mi się, że
przewyższają one korzyści. Przy niezbyt częstym używaniu autka bardziej
opłaca się na pewno LPG niż diesel (chyba że kupujemy używany).
Jasne, są jeszcze koszty pozafinansowe - brak miejsca w bagażniku,
konieczność regulacji (to także czas i kłopot, nie tylko pieniądze),
problem z odpalaniem w niskich temperaturach (benzyna musi jednak być) i
tak dalej.
Ale..!
Jeżdżę samochodami z LPG od 4 lat, miałem kolejno skodę 120, opla
kadetta, forda escorta (z USA) i teraz uno. Ford miał monowtrysk, reszta
gaźniki. I zawsze zauważałem, że samochód na LPG chodzi równiej, ciszej.
Zasługa oktanów? Dokładniejszego mieszania się z powietrzem?
Nigdy też nie spalał mi znacząco więcej gazu niż paliwa - uno w tej
chwili jest poprawnie wyregulowane (nie oszczędzam LPG kosztem silnika
zubażając mieszankę) w dobrym serwisie i pali 7,5 litra LPG w mieście.
Z powodu LPG musiałem wymienić świece i kable WN, bo jest wrażliwszy niż
benzyna. Mój ojciec w punto wymieniał uszczelkę pod głowicą, bo ma
wyższą temperaturę spalania niż benzyna. Muszę dbać o płytki pod
zaworami, bo się szybciej wypalają. Ale to praktycznie jedyne koszty
zużycia silnika.
Przegląd droższy o 80 zł, regulacja gazu kosztuje 60 zł, filtry jakieś
30 zł. Rocznie. To tak dużo?.. Różnica między litrem LPG a Pb95 wynosi
około 2,20 zł. Koszt instalacji III generacji (multiwtrysk) jakieś
2200-2500 zł. Czyli 1000 litrów spalonego gazu to zwrot kosztów
instalacji - dla samochodu palącego 8 litrów na setkę zwraca się po
12500 km.
To dużo?
Cały silnik z niewielkim przebiegiem, do punto II, widziałem po 1200 zł
na Alledrogo.pl ;)
http://adam.bukowski.prv.pl
Tomek
2007-04-13 06:12:19 UTC
Post by Grooby
[...]
to wszystko co opisales jest albo niezwiazane z gazem (kopci, tlumik,
uszczelka) albo zwiazane ze zle dobrana, zamontowana lub wyregulowana
instalacja. Uszczelka pod glowica - zdarza sie takze na benzynie. Moze za
slabo Ci dociagneli glowice i ja znowu wydmuchalo. Odpukac - nigdy nie
mialem z tym problemow. Kopci? Regulacja LPG, padnieta lambda... Pali duzo?
Do regulacji...
Moja siena (1.6) na benzynie palila 8-8,5l/100km a na LPG 9,5-9,7l/100km,
wiec w normie. Zero problemow z silnikiem, strata mocy niewielka, jedyny
mankament to butla w bagazniku. Gdyby nie ona, nie wiedzialbym ze jezdze na
LPG.
Przy LPG nie wazne jaka instalacja, wazne zeby gazownik byl kumaty i
wiedzial co robi.
Tomek
Grooby
2007-04-12 13:45:54 UTC
Post by Grooby
nie chce nikogo przekonywaæ o mojej racji ale spytam tylko...
ile czasu ju¿ jeŒdzisz na LPG? ile km i ile lat?
zapomnia³em dodaæ, ¿e wyt³uk³em na LPG poldka, seicento 900 no i teraz mecze
biedn± Siene :)
wiêcej gazu nie zainstaluje :)
pozdrawiam!
stryk
2007-04-24 10:53:12 UTC
Post by r***@WYTNIJ.gazeta.pl
Post by r***@gazeta.SKASUJ-TO.pl
[...]
Być może przeskoczył pasek rozrządu. Ja miałem właśnie taki przypadek.
Tylko że u mnie mechanik pomylił sie o jeden ząbek. Silnik pracował
cicho i równo a przy tym był słabiuteńki. Żadne wizyty w serwisie nic
nie dawały. Wreszcie ten sam mechanik o takiej możliwości pomyślał i
bingo. Wóz ma 200 tys. jest mocny i nie bierze oleju. Różnica do twojego
przypadku polega na tym, że ja mam bravę 1.4 12v. Też jeżdżę na gazie i
nie sądzę aby to było powodem stukania i słabości. Być może w twoim
przypadku przeskok paska objawia się stukami i oby tylko tyle, bo
podobno mozna silnik załatwić na cacy. Może napinacz sie poluzował.
Odpisz jeśli moje przypuszczenia się sprawdzą.
Pozdrawiam Andrzej