zdech³ wentylator
Scyzoryk
2008-08-02 19:01:36 UTC
W Palio 2002r zdech³a dmuchawa. Autko z klim± je¶li to ma znaczenie. Nie
w³acza sie w ogóle. Poproszê o podpowiedŒ jak to najtaniej naprawiæ bo ASO
krzyknê³o 1kz³ a nie wydaje mi siê ¿e nie ma innego rozwi±zania :)

Ile kosztuje taka dmuchawa w sklepie??
Czy bardzo skomplikowana jest wymiana??

Pozdr
ici
2008-08-02 20:27:54 UTC
Post by Scyzoryk
[...]
Ja bym tam sobie posprawdza³ co zdech³o.
Silnik od dmuchawy, czy mo¿e wy³±cznik z oporniko-grza³kami?
Wymontowaæ, pod³±czyæ pod prostownik/akumulator.
Jak nie krêci, to pewno silnik. Jak krêci to pewno prze³±czniki.

Mnie kiedy¶ te¿ pad³ wentylator dmuchawy, okaza³o siê, ¿e to nie
silnik a prze³±cznik - spiralki siê poprzepala³y/ukruszy³y.
Pomierzy³em oporno¶æ miernikiem i z kilku spiral od kuchenki
podobiera³em odp. oporno¶ci - dzi³a ju¿ z 5 lat.

Nie mia³em takiego silnika za d³ugo w rêku, ale w silnikach
pr±du sta³ego newralgicznym mejscem s± szczotki i komutator.
O ile da siê do niego dostaæ do ¶rodka nawet metod± r¿niêcia
(przecie¿ i tak niewiele wiêcej stracisz) to mo¿e warto zajrzeæ do ¶rodka?
Przy przepalonym uzwojeniu poczujesz zapach spalenizny, je¶i nie
to mo¿e siê daæ uratowaæ. Roz¿ynaj±c w odp miejscu jest szansa na
z³o¿enie go poprzez z³apanie obejm± z blachy, o ile bêdziesz rozcina³
w odp miejscu i delikatnie, ¿eby nic w ¶rodku nie zniszczyæ.

Jak to z fiatami bywa, najwiêcej tego badziewia jest na szrocie.
Mo¿esz pogrzebaæ po wysypiskach i zanle¶æ jaki¶ wentylator
podchodz±cy do twojego bolidu. Ewentualnie Allegro.
Tak bêdzie najtaniej i naj³atwiej, o ile nie chcesz sie grzebaæ ze starym
chocia¿by dla zasady zbadaæ co siê psuj³o.
ici
Scyzoryk
2008-08-03 16:28:42 UTC
<ciach>

chyba faktycznie trzeba bedzie poszukac przyczyny bo dzis wystartowa³ i na
razie dzia³a :)
--
Pozdr
Scyzoryk