[cc700] szarpanie na niskich obrotach
Jacek Sowiñski
2008-08-31 21:19:00 UTC
Moze sie czepiam auta, ale czy to normalne, zeby silnik tak szarpa³ na
niskich obrotach? A mo¿e ten typ tak ma?
Chodzi mi o to, ze jak np. dojezdzajac do skrzyzowania, czy manewruj±c po
placu na I lub II biegu hamuje niemal do granicznych minimalnych predkosci
biegu i nie wysprzeglaj±c go dodam lekko gazu to nic sie nie dzieje (albo
sie dusi). Dopiero jak dodam mocniej to silnik sie "odtyka" i dostaje
przys³owiowego kopa, a pasa¿erowie wal± g³owami w zag³owki. Dyskomfort
straszny.
Podobnie jadac po placu na I biegu, uzywajac tylko gazu zwalniam do
predkosci minimalnej, i jak dodaje gazu to silnik potrafi sie jeszcze
dodatkowo zmulic, zanim wystrzeli do przodu..
Czy to moze byc np. brudna linka gazu, albo dziwne dzia³anie gaŒnika
(cudowny Aisan). Je¿dze raczej spokojnie, nie wkrêcam go na obroty, biegi
zmieniam przy 20/40/60 kmh. Paliwo leje markowe, wê¿yki podci¶nien na swoim
miejscu, filtr powietrza do wymiany jest napewno, tylko zawsze jest cos
wazniejszego. Ssania puki co nie u¿ywam.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler
Maciek
2008-08-31 22:23:48 UTC
Post by Jacek Sowiñski
miejscu, filtr powietrza do wymiany jest napewno, tylko zawsze jest cos
wazniejszego. Ssania puki co nie używam.
Wymień ten filtr - przecież to 3 minuty roboty (licząc razem z zakupem i
przedmuchaniem puszki filtra), a nie będziesz musiał zadawać dziwnych
pytań o dziwne zachowanie silnika.
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-09-01 20:18:40 UTC
Post by Jacek Sowiñski
miejscu, filtr powietrza do wymiany jest napewno, tylko zawsze jest cos
wazniejszego. Ssania puki co nie u¿ywam.
Wymieñ ten filtr - przecie¿ to 3 minuty roboty (licz±c razem z zakupem i
przedmuchaniem puszki filtra), a nie bêdziesz musia³ zadawaæ dziwnych
pytañ o dziwne zachowanie silnika.
przekona³e¶ mnie, jutro pojade do sklepu :)
Dr.Endriu
2008-09-01 10:42:32 UTC
Post by Jacek Sowiñski
Podobnie jadac po placu na I biegu, uzywajac tylko gazu zwalniam do
predkosci minimalnej, i jak dodaje gazu to silnik potrafi sie jeszcze
dodatkowo zmulic, zanim wystrzeli do przodu..
Pierwsz± najwa¿niejsz± podstaw± do (w miare) równomiernej pracy silnika
(niektórzy twierdz± ¿e aissana nie da siê doprowadziæ do równomiernych
obrotów, i ja po trzech latach je¿d¿enia tym pojazdem do tego zdania siê
przychylam) w cieniasie jest wlot ciep³ego powietrza do gaŒnika które
pochodzi z ogrzanej rury wydechowej.

http://tiny.pl/8tpw

je¿eli ciep³e powietrze nie wlatuje zapomnij o braku (w miare) p³ynnej pracy
silnika.

Druga arcywa¿na na sprawa to to, czy aby twój cienas na pewno rozgrzewa siê
do 90 stopni. Wiem (z w³asnego do¶wiadczenia, bo sam go dokupywa³em ) ¿e w
Aissankach nie montowali WSKA¬NIKA temperatury (a nie czujnika przegrzania)
i czasami bywa tak ¿e przy Œle dzia³aj±cym termostacie silnik potrafi byæ
niedogrzany (a bez wskazówkomierza nie sposób tego sprawdziæ) a to te¿
bedzie powodowa³o szarpanie (szczególnie przy jesienno zimowej pogodzie) .

P.S Jak wida� zima idzie bo post�w odno�nie cieniasa 700 coraz wi�cej :) news:17139a07-db84-4e69-a825-***@e39g2000hsf.googlegroups.com

"(...)A przyczynê znalaz³em, nie wiem jak siê ma piernik do wiatraka, ale
zablokowa³em to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciep³ego"
powietrza (...)

Dr.Endriu
Jacek Sowiñski
2008-09-01 20:17:57 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
sprawdze, nie pomy¶la³em o tym, ale....czyt. dalej
Post by Dr.Endriu
[...]
.
za³o¿y³em zegary od cc900, i mam wskaznik temperatury.
I podejrzewam te¿ uwalony termostat, bo 90 stopni to nawet latem nie
osi±gam.
Je¿dz±c spokojnie po mie¶cie mam 70-80 stopni, w trasie podobnie.
Post by Dr.Endriu
"(...)A przyczynê znalaz³em, nie wiem jak siê ma piernik do wiatraka, ale
zablokowa³em to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciep³ego"
powietrza (...)
zastosuje, zobacze, dzieki za rady
Maciek
2008-09-02 06:33:52 UTC
założyłem zegary od cc900, i mam wskaznik temperatury.
I podejrzewam też uwalony termostat, bo 90 stopni to nawet latem nie
osiągam.
Jeżdząc spokojnie po mieście mam 70-80 stopni, w trasie podobnie.
Czy wygląda to tak, że jak stoisz w korku, temperatura osiąga mniej
więcej 100 stopni, włącza się wentylator na chłodnicy, a potem jak
ruszysz i trochę przejedziesz, spada o około 20-30 stopni? Jeśli tak, to
zmieniaj termostat, bo cały czas przepuszcza coś na duży obieg. A jakie
masz temperatury w zimie?
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-09-02 07:32:06 UTC
Post by Jacek Sowiñski
Je¿dz±c spokojnie po mie¶cie mam 70-80 stopni, w trasie podobnie.
Czy wygl±da to tak, ¿e jak stoisz w korku, temperatura osi±ga mniej
wiêcej 100 stopni, w³±cza siê wentylator na ch³odnicy, a potem jak
ruszysz i trochê przejedziesz, spada o oko³o 20-30 stopni? Je¶li tak, to
zmieniaj termostat, bo ca³y czas przepuszcza co¶ na du¿y obieg. A jakie
masz temperatury w zimie?
zim± nie pamietam, ale nie zagrzewa³ sie dobrze.
Dzisiaj zeby osiagnac w miescie 90 stopni musia³bym dawaæ mu po gazie w
mie¶cie,
przy normalnej jezdzie osiaga max 80 stopni. 90 mia³em tylko w upalne dni.
W korku temperatura nie podnosi mi sie specjalnie.
W trasie temperatura spada nawet do 70 stopni.

Jacej
Jacek Sowiñski
2008-09-24 19:57:45 UTC
Post by Jacek Sowiñski
Post by Jacek Sowiñski
[...]
wymieni³em termostat na nowy (w manualu sugeruj± zeby robiæ to co 50 kkm,
ciekawe), nowy filtr powietrza, za³o¿y³em rure ciep³ego powietrza znad
korektora.
Po tym zabiegu w mie¶cie rozgrza³ mi sie do 80 stopni, i dalej nie
testowa³em bo skoñczy³o sie miasto :)
Wydaje mi sie, ze silnik sie szybciej nagrzewa, ale czy osi±ga robocze 90
stopni nie by³bym taki pewien.
Przeciez to przerobiony motor z malucha, a tam wystarcza³o ch³odzenie
powietrzem. Wydaje mi sie, ze to chlodzenie jest zbyt wydajne dla tego
silnika, i dlatego jest wci±z niedogrzany. Chyba ze inni w³a¶ciciele cc700 z
termometrem na zegarach potwierdz±, ze udaje im sie bezproblemu rozgrzaæ
silnik do roboczych 90 stopni, wtedy bede mia³ zagwozdke.

Druga sprawa. GaŒnik Aissan na ssaniu:
podwy¿szone obroty utrzymuj± sie u was bez problemu, czy bujaj± sie od tych
podwy¿szonych do ja³owych?
U mnie jak odpale na ssaniu kilkana¶cie sekund obroty s± podwy¿szone, potem
spadaj± do ja³owych (najczesciej silnik ga¶nie), dopiero lekkie dodanie gazu
lub po kilkunastu sekundach obroty same wzrastaj± do tych "na ssaniu", i za
jakis czas znowu spadaj± do ja³owych. Takie bujanie trwa do ogrzania sie
silnika.
Czy to normalne?
Dr.Endriu
2008-09-24 20:40:29 UTC
Post by Jacek Sowiñski
[...]
W moim egzempla¿u rozgrzewa siê do 90 stopni bez problemu.
Post by Jacek Sowiñski
[...]
Nie za bardzo.
Wg mnie na 80% obstawia³ym Œle ustawion± mieszankê paliwa.

Dobrze by by³o pomierzyæ % CO2 w spalinach przed katalizatorem. U mnie
wysz³o na to ¿e prawid³owa praca silnika jest przy 4,2 CO, a nie tak jak
pisza w "Sam naprawiam" w zakresie od 2 do 3% (tak mia³em przedtem i
silnik zachowywa³ siê tak jak opisywa³e¶). Teraz przesta³ gasn±æ i chodzi
równo w ka¿dej temperaturze.

Dr.Endriu
Jacek Sowiñski
2008-09-24 20:52:35 UTC
Post by Dr.Endriu
W moim egzempla¿u rozgrzewa siê do 90 stopni bez problemu.
a ile czasu to zajmuje?
dla porównania je¿dze berlingiem z siga, tam po kilku skrzyzowaniach mam 1/4
skali temperatury i dojezdzajac do pracy juz ma temperature robocz±.
Dla porównania na tej samej trasie CC ogrzeje sie do góra 60 stopni. I na
ka¿de kolejne 10 stopni musze po¶wiecic z 10 minut jazdy.
Post by Dr.Endriu
[...]
a gdzie to sie reguluje? szukaæ has³a "regulacja mieszanki" w instrukcji i
"sam naprawiam"?
Diagnosta na przegl±dzie jak uruchomil analizator spalin z³apa³ sie za
g³owe, zresetowa i odpali³ jeszcze raz, a na koniec machn±³ rêk±. Nietety
nie zagladalem mu na tablice zeby zobaczyæ co i jak, ale ¿adnego s³owa o
spalinach nie powiedzia³.
Dr.Endriu
2008-09-24 21:15:44 UTC
Post by Jacek Sowiñski
Post by Dr.Endriu
[...]
Tak gdzie¶ w po³owie drogi do roboty 25 km mam 90 stopni...
Post by Jacek Sowiñski
Post by Dr.Endriu
[...]
http://tiny.pl/88hc

nr 10 na rysunku......

(cholernie trudny dostêp, najlepiej u¿ywaæ srubokrêta przegubowego)
Post by Jacek Sowiñski
[...]
Wiesz co powiem ci ¿e jak pojecha³em na stacjê diagnostyczn± jaki¶ rok temu
(tak z ciekawo¶ci) to barany zachowywa³y siê dok³adnie tak samo. Wiêkszo¶æ z
tych wielkich diagnostów po prostu nie umie obs³ugiwac tej aparatury.

Po tym incydencie w lipcu kupi³em sobie taki stary typ analizatorka AK-8300
na allegro za 150 z³, i sam zacz±³em siê bawiæ. W czerwcu ustawi³em tak jak
pisz± w "Sam naprawiam" i pojeŒdzi³em pó³ roku do teraz. Ale jak zaczê³± siê
jesieñ ustawienie 2 do 3 % okaza³o siê byæ do dupy. Jako¶ tydzieñ temu
jeszcze raz zaatakowa³em cieniasa ustawi³em 4,2 i teraz chodzi "prawie jak
diesel" :).

P.S. Ogólnie do ustawienia mieszanki wporz±dnemu mechanikowi to analizator
nie jest potrzebny, powinien to ustawiæ "na s³uch", ale czasami ci "porz±dni
mechanicy" w prêta wal±, i lepiej wesprzeæ siê jakim¶ urz±dzeniem pomiarowym
wtedy jeste¶ pewien tego co ustawiasz...

Do prawid³owego ustawienia ga¿nika niezbêdny jest równie¿ obrotomierz (taki
na dwa cylindry).

Dr.Endriu
Dr.Endriu
2008-09-24 21:17:50 UTC
Post by Dr.Endriu
Tak gdzie¶ w po³owie drogi do roboty 25 km mam 90 stopni...
czyli gdzies tak po 12... 15 kilometrze (10 do 15 min)....

Dr.Endriu
Maciek
2008-09-24 21:07:08 UTC
Przeciez to przerobiony motor z malucha, a tam wystarczało chłodzenie
powietrzem. Wydaje mi sie, ze to chlodzenie jest zbyt wydajne dla tego
silnika, i dlatego jest wciąz niedogrzany. Chyba ze inni właściciele cc700 z
termometrem na zegarach potwierdzą, ze udaje im sie bezproblemu rozgrzać
silnik do roboczych 90 stopni, wtedy bede miał zagwozdke.
Mój bez problemu osiąga (przekracza) 90st.
Nie pomogę. Na szczęście mam normalny gaźnik :-)
Maciek
Dr.Endriu
2008-09-24 21:22:32 UTC
Mój bez problemu osi±ga (przekracza) 90st.
Przy jakiej temp. w³±cza ci siê wentylator ?

Dr.Endriu
Maciek
2008-09-24 22:35:13 UTC
Post by Maciek
Mój bez problemu osiąga (przekracza) 90st.
Przy jakiej temp. włącza ci się wentylator ?
Jakoś tak koło 100, może trochę powyżej. Przynajmniej na podstawie tego
wskaźniczka, a o jego dokładności, to pewnie ktoś mógłby doktorat
napisać ;-)
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-09-25 09:14:55 UTC
Post by Dr.Endriu
Mój bez problemu osi±ga (przekracza) 90st.
Przy jakiej temp. w³±cza ci siê wentylator ?
Jako¶ tak ko³o 100, mo¿e trochê powy¿ej. Przynajmniej na podstawie tego
wskaŒniczka, a o jego dok³adno¶ci, to pewnie kto¶ móg³by doktorat
napisaæ ;-)
chyba to prawda
u mnie wentylator zaskakuje zaraz po przekroczeniu 90 stopni
Dr.Endriu
2008-09-25 20:16:05 UTC
Jako¶ tak ko³o 100, mo¿e trochê powy¿ej. Przynajmniej na podstawie tego
wskaŒniczka, a o jego dok³adno¶ci, to pewnie kto¶ móg³by doktorat
napisaæ ;-)
U mnie startuje jako¶ przy 110 stopniach (wg wskazañ wskazówkomierza).

W³asnie mnie natknê³o i sprawdzi³em w "sam naprawiam" temperaturê
zadzia³ania czujnika odpowiadaj±cego za za³±czanie wentylatora (taki przy
ch³odnicy, którego wymieni³em jako¶ rok temu)) "90 - 94 stopnie". KuŒwa komu
tu wierzyæ .... Woda mi siê nigdy nie zagotowa³a w ch³odnicy.... ech.

P.S. Chyba bêdzie trzeba choæby tak "dla ciekawo¶ci" kupiæ jeszcze jeden i
sprawdziæ ....

Dr.Endriu
Jacek Sowiñski
2008-09-25 20:40:13 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
trzeba by gdzies na wê¿u zainstalowaæ termometr wzorcowy, i przeskalowaæ ten
oryginalny.
Na pocz±tek moze spróbowc taki chiñski termometr z zegarkiem od chiñczyków,
na ciele wyskalowac 36,6
a potem odnie¶c do temperatury p³ynu.
Przeskalowanie na zegarach to nie problem, wystarczy skaner i drukarka :)
Je¶li takie wachania, rzêdu 15% macie w góre, to ja mam w dó³, i walcze z
wiatrakami staraj±c sie ogrzaæ juz ogrzany silnik?
Maciek
2008-09-25 21:50:46 UTC
U mnie startuje jakoś przy 110 stopniach (wg wskazań wskazówkomierza).
Jutro może sprawdzę dokładnie jak jest u mnie.
Własnie mnie natknęło i sprawdziłem w "sam naprawiam" temperaturę
zadziałania czujnika odpowiadającego za załączanie wentylatora (taki przy
chłodnicy, którego wymieniłem jakoś rok temu)) "90 - 94 stopnie". Kuźwa komu
tu wierzyć .... Woda mi się nigdy nie zagotowała w chłodnicy.... ech.
A masz wodę, czy jakiś płyn, bo jak płyn to go nie tak łatwo zgotować.
P.S. Chyba będzie trzeba choćby tak "dla ciekawości" kupić jeszcze jeden i
sprawdzić ....
Może lepiej jakiś laboratoryjny termometr i po prostu zmierzyć
temperaturę cieczy?
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-10-06 19:44:29 UTC
Post by Dr.Endriu
U mnie startuje jako¶ przy 110 stopniach (wg wskazañ wskazówkomierza).
Jutro mo¿e sprawdzê dok³adnie jak jest u mnie.
wczoraj mi wentylator zadzia³a³ przy 84 stopniach wg. licznika :)
Maciek
2008-10-20 06:49:51 UTC
Post by Maciek
Jutro może sprawdzę dokładnie jak jest u mnie.
wczoraj mi wentylator zadziałał przy 84 stopniach wg. licznika :)
Ja niestety nie sprawdziłem, bo cały czas jeżdżę drugim samochodem i się
jakoś nie złożyło. W każdym razie jeśli załącza się przy tak niskich
wskazaniach to (do wyboru, a u tych z pechem wszystko na raz):
- masz niesprawny czujnik
- masz niesprawny wskaźnik
- masz słabą masę między akumulatorem a silnikiem
Ja bym mimo wszystko zaczął od sprawdzenia temperatury cieczy jakimś
normalnym termometrem.
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-09-02 22:05:22 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
otwieram maske dzisiaj, nie mam wogóle tej rury. Same paj±ki i niedojedzone
biedronki :(
Dzisiaj zainstalowa³em nowy filtr powietrza, po wyp³acie jade na wymiane
termostatu i t± rure nieszczêsn±
Maciek
2008-09-03 06:27:45 UTC
otwieram maske dzisiaj, nie mam wogóle tej rury. Same pająki i niedojedzone
biedronki :(
Dzisiaj zainstalowałem nowy filtr powietrza, po wypłacie jade na wymiane
termostatu i tą rure nieszczęsną
Zobacz jeszcze czy na wydechu przy silniku masz założoną taką metalową
obejmę, na którą się rurę nasadza. Ta obejma bardzo szybko koroduje i
rozpada się w pył. Jednak dziwne, że rura spadła, bo zazwyczaj trzyma
się dość solidnie puszki filtra powietrza. Wcale bym się nie zdziwił,
gdyby się okazało, że to jakiś mechanik po prostu ją zdjął. Mi jeden
spec coś takiego proponował zamiast wymiany puszki na wydechu - "panie,
to przecie niepotrzebne" :-)
Maciek
Dr.Endriu
2008-09-03 20:47:00 UTC
Zobacz jeszcze czy na wydechu przy silniku masz za³o¿on± tak± metalow±
obejmê, na któr± siê rurê nasadza. Ta obejma bardzo szybko koroduje i
rozpada siê w py³.
Dok³adnie, podzielam zdanie Maæka. Ten baran który wymy¶la³ ten element jest
wyj±tkowym têpym idiot±. Mnie to siê rozlecia³o po roku. Tera chyba
przyspawam migiomatem do na sztorc kawa³ek rury (z otworami tu¿ przy
spawie -¿eby by³o z czego zasysaæ powietrze) bo tego ciulstwa nie ma co
zak³adac - od rezonansu i tak wszystkie ¶rubki poodpadaj±.....

Dr.Endriu
Maciek
2008-09-06 06:20:35 UTC
Ten baran który wymyślał ten element jest
wyjątkowym tępym idiotą.
To jest mało powiedziane. Takich "inżynierów" to powinni eliminować
wodując ich gdzieś w betonowych kaloszach. Nie wiem jak bardzo trzeba
być pijanym, żeby wymyślić takie rozwiązanie.
Maciek
2008-09-04 11:39:47 UTC
Post by Maciek
się dość solidnie puszki filtra powietrza. Wcale bym się nie zdziwił,
gdyby się okazało, że to jakiś mechanik po prostu ją zdjął. Mi jeden
spec coś takiego proponował zamiast wymiany puszki na wydechu - "panie,
ja od ~4 lat zamiast tej rdzewiejącej objemki wygiąłem kształtkę z
aluminiowej blachy, koszt znikomy a od wielu sezonów spisuje się dobrze,
wydech od tego nie rdzewieje i sam element też nie ulega korozji...

do tego odpowietrzenie skrzyni korbowej osobno wężykiem na zewnątrz a nie do
dolotu powietrza bo inaczej na początku pracy silnika pluje wilgocią i parą
do dolotu gaźnika (FOS)

M<
Dr.Endriu
2008-09-05 18:52:40 UTC
ja od ~4 lat zamiast tej rdzewiej±cej objemki wygi±³em kszta³tkê z
aluminiowej blachy, koszt znikomy a od wielu sezonów spisuje siê dobrze,
wydech od tego nie rdzewieje i sam element te¿ nie ulega korozji...
Mogê prosiæ o zdjêcie tej kszta³tki, (gdyby siê okaza³o ¿e mia³bym jeŒdziæ
Cieniasem jeszcze z parê lat:) ).

Dr.Endriu
Jacek Sowiñski
2008-09-05 21:52:58 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
no w³a¶nie, szuka³em miejsca gdzie sie pod³±cza t± rure i nic odpowiedniego
nie znalaz³em.
Rozumiem ze t± rur± leci ciep³e powietrze znad korektora wylotowego, czy
bezpo¶rednio spaliny z korektora?
Maciek
2008-09-06 06:02:08 UTC
no właśnie, szukałem miejsca gdzie sie podłącza tą rure i nic odpowiedniego
nie znalazłem.
No to widać nie masz tego gadżetu :->
Rozumiem ze tą rurą leci ciepłe powietrze znad korektora wylotowego, czy
bezpośrednio spaliny z korektora?
Ciepłe powietrze - obejma jest nakładana na jedną z rur kolektora.
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-09-07 02:21:48 UTC
Post by Jacek Sowiñski
Rozumiem ze t± rur± leci ciep³e powietrze znad korektora wylotowego, czy
bezpo¶rednio spaliny z korektora?
Ciep³e powietrze - obejma jest nak³adana na jedn± z rur kolektora.
czyli bior±c pod uwage grawitacyjny ruch powietrza i jego gêsto¶æ, to ilo¶æ
ciep³ego powietrza znad kolektora która samoistnie sie dostaje do filtra
powietrza jest raczej symboliczna. Czy jest inaczej?
Jak tak, to wole zainstalowaæ sobie co¶ zmodyfikowanego, ale nieco
wydajniejszgo. Np. wiatrak 12V z komputera, jak±c prowizoryczn± tube i
wla¶nie ten przewód ciep³ego powietrza. Lub nawet oryginalny wlot powietrza
z okolic ch³odnicy przenie¶æ bli¿ej silnika, teoretycznie to co¶ powinno
daæ.
Id±c dalej tym tropem, gdyby zainstalowaæ jaki¶ pseudo sportowy sto¿kowy
filtr powietrza, który zasilany bedzie naturalnie ciep³ym powietrzem z
komory islnika, to osi±gnie sie lepsze parametry, niz powietrzem "¶wie¿ym" z
okolic zderzaka?
Dr.Endriu
2008-09-07 08:40:34 UTC
Post by Jacek Sowiñski
czyli bior±c pod uwage grawitacyjny ruch powietrza i jego gêsto¶æ, to ilo¶æ
ciep³ego powietrza znad kolektora która samoistnie sie dostaje do filtra
powietrza jest raczej symboliczna. Czy jest inaczej?
Uk³ad jest prosty. Bez tej rury szarpie, ga¶nie i niereguralnie chodz,i a
zni± (dobrze i w miarê szczelnie zamocowan± - brak dostêpu powietrza z
zewn±trz) chodzi dobrze....

Dr.Endriu
Maciek
2008-09-07 09:14:30 UTC
czyli biorąc pod uwage grawitacyjny ruch powietrza i jego gęstość, to ilość
ciepłego powietrza znad kolektora która samoistnie sie dostaje do filtra
powietrza jest raczej symboliczna. Czy jest inaczej?
Raczej nie ma tu mowy o ruchu grawitacyjnym.
Jak tak, to wole zainstalować sobie coś zmodyfikowanego, ale nieco
wydajniejszgo. Np. wiatrak 12V z komputera, jakąc prowizoryczną tube i
wlaśnie ten przewód ciepłego powietrza.
Wiatrak z komputera ma małe szanse podziałać dłużej przy temperaturach
powietrza z kolektora wylotowego.
Lub nawet oryginalny wlot powietrza
z okolic chłodnicy przenieść bliżej silnika, teoretycznie to coś powinno
dać.
Teoretycznie to w puszcze filtra masz termostat, który reguluje dopływ
powietrza zimnego i ciepłego, dzięki czemu powietrze jest względnie
suche i ma określoną temperaturę (nie pamiętam w tej chwili jaką) - tej
temperatury zapewne należałoby pilnować.
Idąc dalej tym tropem, gdyby zainstalować jakiś pseudo sportowy stożkowy
filtr powietrza, który zasilany bedzie naturalnie ciepłym powietrzem z
komory islnika, to osiągnie sie lepsze parametry, niz powietrzem "świeżym" z
okolic zderzaka?
Pewnie tak, przy założeniu, że silnik się odpowiednio rozgrzeje, co może
trochę potrwać.
Maciek
Jacek Sowiñski
2008-09-07 09:55:43 UTC
Post by Maciek
Post by Jacek Sowiñski
[...]
jak to? Ciep³e powietrze idzie do góry, ciep³e powietrze znad korektora
"wpada" samoistnie do rury i niczym nie popychane leci do filtra.
Tylko w filtrze jest minimalne podci¶nienie, które zasysa powietrze z obu
Œróde³.
Post by Maciek
Post by Jacek Sowiñski
Jak tak, to wole zainstalowaæ sobie co¶ zmodyfikowanego, ale nieco
wydajniejszgo. Np. wiatrak 12V z komputera, jak±c prowizoryczn± tube i
wla¶nie ten przewód ciep³ego powietrza.
Wiatrak z komputera ma ma³e szanse podzia³aæ d³u¿ej przy temperaturach
Post by Jacek Sowiñski
Lub nawet oryginalny wlot powietrza
z okolic ch³odnicy przenie¶æ bli¿ej silnika, teoretycznie to co¶ powinno
daæ.
Teoretycznie to w puszcze filtra masz termostat, który reguluje dop³yw
powietrza zimnego i ciep³ego, dziêki czemu powietrze jest wzglêdnie
suche i ma okre¶lon± temperaturê (nie pamiêtam w tej chwili jak±) - tej
temperatury zapewne nale¿a³oby pilnowaæ.
ok

Jacek
Maciek
2008-09-09 21:07:44 UTC
jak to? Ciepłe powietrze idzie do góry, ciepłe powietrze znad korektora
"wpada" samoistnie do rury i niczym nie popychane leci do filtra.
Tylko w filtrze jest minimalne podciśnienie, które zasysa powietrze z obu
źródeł.
Dlatego piszę, że nie ma tu mowy o ruchu grawitacyjnym, tylko wywołanym
podciśnieniem.
Maciek
2008-09-12 07:56:00 UTC
ja od ~4 lat zamiast tej rdzewiej±cej objemki wygi±łem kształtkę z
aluminiowej blachy, koszt znikomy a od wielu sezonów spisuje się dobrze,
wydech od tego nie rdzewieje i sam element też nie ulega korozji...
Mogę prosić o zdjęcie tej kształtki, (gdyby się okazało że miałbym jeĽdzić
Cieniasem jeszcze z parę lat:) ).
oh nie mam aparatu,moze komórką uchwyce
aluminium dobrze przewodzi ciepło także nie trzeba dbać aby zbierało
powietrze znad rury kolektora tylko żeby stykało się z tą rurą, od niego
momentalnie się ogrzewa i produkuje ciepłe powietrze

wystarczy np kawałek rury aluminiowej która przylegała by do jednej z rurek
wydechu

moj wynalazek jest znacznie mniejszy od oryginału, ale tylko nieznacznie
mniej wydajny, to byl pierwszy projekt, miałem to usprawniać ale skoro
działa od 4 lat to nie kombinowałem. Zapewne mozna coś bardziej
skomplikowanego wymyślić ale na pewno nie powrócę do oryginalnego
rozwiązania w postaci tej stalowej objemki...

na koniec zapomniałem dodać że należy zadbać o sprawność mechanizmu
przełączającego to ciepłe powietrze znajdującego się pod filtrem
powietrza...

M<
Jacek Sowiñski
2008-09-17 07:38:46 UTC
wystarczy np kawa³ek rury aluminiowej która przylega³a by do jednej z
rurek
wydechu
moj wynalazek jest znacznie mniejszy od orygina³u, ale tylko nieznacznie
mniej wydajny, to byl pierwszy projekt, mia³em to usprawniaæ ale skoro
dzia³a od 4 lat to nie kombinowa³em. Zapewne mozna coœ bardziej
skomplikowanego wymyœliæ ale na pewno nie powrócê do oryginalnego
rozwi¹zania w postaci tej stalowej objemki...
miedŸ jeszcze lepiej przewodzi ciep³o, i wpad³em na podobny pomys³
kawa³ek drutu miedzianego, grubego, tak z 1-2 mm2.
Owin¹æ nim pare razy fragment rury kolektora, a reszte zwin¹æ w sprê¿ynke i
wsadziæ do œrodka tej tekturowej rury prowadz¹cej do filtra powietrza.
W ten sposób dodatkowo zabepieczamy sie przed samodzielnym znikniêciem tej
rury w czasie jazdy :)
Jacek Sowiñski
2008-10-20 18:38:21 UTC
Wymieni³em ponadto wszystkie popêkane i sparcia³e wê¿yki podci¶nieñ wokó³
gaŒnika.
Od tamtej pory nie poznaje swojego silnika :)