SC 0,9 - klekocze, popychacze ?
Krzysiek_K.
2007-09-29 06:20:22 UTC
Witajcie,
SC 0,9, 99' - 70tys,
juz od dawna cos mi czasem klekota³o, ale to by³ dla mnie znak ¿e
zbli¿a siê wymiana oleju, bo na nowym oleju chwile by³ spokój,
teraz ju¿ nawet na oleju po 3tys. zaczyna klekotaæ,
w sumie zawsze po uruchomieniu zimnego silnika.
gdy auto troszkê siê rozgrzeje - przestaje,
czasem np. po zatrzymaniu na ¶wiat³ach zaczyna klekotaæ,
ale po delikatnym zwiêkszeniu obrotów na luzie - przestaje...
Co¶ kiedy¶ czyta³em o hydraulicznych popychaczach zaworów,
najprawdopodobniej w³a¶nie one ha³asuj± ?
jak wygl±da wymiana, bardzo powa¿na robota ?
mo¿na z tym jeŒdziæ ? czy jest to co¶ powa¿nego i przed zim± lepiej zrobiæ ?

pozdrawiam
Krzysiek
Bartek
2007-09-29 09:41:58 UTC
Post by Krzysiek_K.
[...]
Znam obajw - sam go doswiadczam w okresie wiosenno-jesienno-zimowy kiedy
odpalam
zimny silnik...
Klekotanie ustaje (zaleznie od temp. zewnetrznej) po paru minutach.
Teraz bedzie chyba 3 sezon jak z tym jezdze. Raz nawet prawie
pojechalem wymieniac te popychacze - ale w koncu odpuscilem.
Popychacze do prawidlowej pracy potrzebuja troche oleju i gdyy silnik jest
zimny
to pod deklem zaworow nie ma oleju (silnik musi troche
popracowac, zeby popychacze dostaly swoj olej) ... i chyba ten olej nie moze
byc zbyt gesty wiec silnik musi troche sie rozgrzac.
1 popychacz kosztuje ok.45PLN ... najgorsze, ze nie bardzo wiadomo,
ktory/ktore
klepia ... 4 cylindry na kazdy 2 popychacze zdaje sie - razem 8 popychaczy
+ robocizna + uszczelka pod dekiel ...
Mi ostatnio znajomy mechanior z ASO Fiata wlal za duzo oleju (swiadomie)...
Nadal gdy rano odpalam samochod silnik klepie, ale wydaje mi sie ze krocej
(z tym, ze zobaczymy jak bedzie zima bo narazie temp. nie sa super niskie).

Pozdrawiam,
Bartek