TIPO - czy można?
DEXTER
2007-06-27 14:39:21 UTC
Witajcie,

Mam Fiata Tipo 1.4 wersjê bez wspomagania kierownicy.
Czy istanieje mo¿liwo¶c do³o¿enia mu wspomagania?
Widzê na Allegro urz±dzenia "pompa wspomagania", ale czy chodzi tylko o ni±
?
Nie znam siê na autach, ale chce wiedzieæ ile to mnie wyniesie a urz±dzenie
przyad³oby siê.

D.
! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
2007-06-27 16:53:51 UTC
Post by DEXTER
Witajcie,
Mam Fiata Tipo 1.4 wersję bez wspomagania kierownicy.
Czy istanieje możliwośc dołożenia mu wspomagania?
Widzę na Allegro urządzenia "pompa wspomagania", ale czy chodzi tylko o nią
?
Nie znam się na autach, ale chce wiedzieć ile to mnie wyniesie a urządzenie
przyadłoby się.
D.
Nie da rady - a przynajmniej jest to nie opłacalne.Prościej jest kupić
inny model ze wspomaganiem.

Pozdrawiam
bozoni
2007-06-27 22:12:32 UTC
U¿ytkownik ""! CZ£ÓWIEK ! IMAD£Ó ! ÓÓÓ !""
Post by DEXTER
Mam Fiata Tipo 1.4 wersjê bez wspomagania kierownicy.
Czy istanieje mo¿liwo¶c do³o¿enia mu wspomagania?
Nie da rady - a przynajmniej jest to nie op³acalne.Pro¶ciej jest kupiæ
inny model ze wspomaganiem.
A kolega IMAD£O to chyba nie zrozumia³ ¿e chodzi o wspomaganie a nie
klimatyzacjê na przyk³ad...

Co sk³ania do wypowiedzi ludzi bez bladego pojêcia o temacie? ;)

bozoni
! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
2007-06-28 12:00:08 UTC
Użytkownik ""! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !""
Post by ! CZŁÓWIEK ! IMADŁÓ ! ÓÓÓ !
Post by DEXTER
Mam Fiata Tipo 1.4 wersję bez wspomagania kierownicy.
Czy istanieje możliwośc dołożenia mu wspomagania?
Nie da rady - a przynajmniej jest to nie opłacalne.Prościej jest kupić
inny model ze wspomaganiem.
A kolega IMADŁO to chyba nie zrozumiał że chodzi o wspomaganie a nie
klimatyzację na przykład...
Co skłania do wypowiedzi ludzi bez bladego pojęcia o temacie? ;)
bozoni
E no w sumie to masz racje najebałem sie wczoraj :)

Ale powiedz mi szczeże - brał byś sie za to ? za założenie wspomagania ?
w warsztacie skasują kolesia jakies 1000 - 1500, sam sobie tego nie
zrobi bo jak by umiał to by przecież sie nie dowiadywał tu szczegółów

Pozdrawiam Serdecznie
ici
2007-06-27 20:42:01 UTC
Post by DEXTER
[...]
Jasne ¿e siê da ale:
- do³ó¿ dodatkowe ko³o pasowe do pompy.
- mocowanie pompy,
- hydraulikê i jej mocowanie
- naczynko wyrównawcze,
- now± maglownicê,
- do tego byæ mo¿e co¶ z elektryk±
i dziesi±tki innych pierdó³ których normalnie nie widaæ.
Bez tokarza, spawacza, ¶lusarza siê nie obejdzie.

Zamieñ se to Tipo na nowszy model nie rób problemów jak nie musisz.

ici
bozoni
2007-06-27 22:09:23 UTC
Post by DEXTER
[...]
Witam,

no bez przesady! :)
Trzeba siê przyjrzeæ dobrze i wbrew pozorom nie jest to takie trudne w dobie
zalewu aut na czê¶ci.
U mnie (1,6 i.e. - motor praktycznie jak 1,4) pompa wspomagania jest nad
pomp± wody i od niej ma napêd przez podwójne ko³o pasowe. Do tego
maglownica, zbiorniczek, przewody hydrauliczne (3 szt.) no i inna pompa wody
lub tylko jej ko³o pasowe (w zale¿no¶ci od wersji pompy).
Powodzenia!
bozoni
DEXTER
2007-06-28 04:19:36 UTC
Post by bozoni
[...]
Choæ siê nie znam a¿ tak to jednak wydaje mi siê, ¿e skoro mo¿na pojechaæ i
przywieŒæ "æwiartkê" auta, to równie¿ klamoty do tego wspomagania s±
dostêpne za niewielk± kasê (skoro ca³e je¿d¿±ce auto z 1995 roku jest warte
jakie¶ 3500 PLN).

Chodzi³o mi jednak o opiniê na temat technicznej strony wspomagania.

Tylko zostaje jednak jeszcze znalezienie osoby, co lubi takie wyzwania...
Bo pierwszy z brzegu zwyk³y, rutyniarski wyginacz blach z gara¿u mo¿e nie
mieæ tyle zapa³u.
Ehh..
Ale chocia¿ nadzieja jest.
THX bardzo za info.
jerry
2007-06-28 12:43:49 UTC
Post by DEXTER
Post by bozoni
Witam,
[...]
Na TIPO sie nie znam, ale np do takiego poloneza kupujesz komplet za ok. 250
z³ na allegro.

Wszystko zalezy od tego co masz aktualnie - jak masz w miare nowego
(poloneza) (95....) masz w silniku nadlewy na mocowanie pompy i co najwy¿ej
trzeba nawierciæ dziury i nagwintowaæ. w starszych - jest problem.

Jezeli w tych rocznikach TIPO zak³adali wspomaganie to mo¿e sie okazaæ ¿e
wystarczy zmieniæ ko³o pasowe/przek³adnie i przykrecic pompe, to mo¿esz
zapewne zrobiæ sam. Ale moze te¿ sie okazaæ ¿e sie fizycznie nie da. Trzeba
by obejrzeæ analogiczne tipo z wspomaganiem i porównaæ ze swoim

Jerry
Czarek Daniluk
2007-07-01 07:31:56 UTC
Post by jerry
Na TIPO sie nie znam, ale np do takiego poloneza kupujesz komplet za ok. 250
zł na allegro.
Wszystko zalezy od tego co masz aktualnie - jak masz w miare nowego
(poloneza) (95....) masz w silniku nadlewy na mocowanie pompy i co najwyżej
trzeba nawiercić dziury i nagwintować. w starszych - jest problem.
Jezeli w tych rocznikach TIPO zakładali wspomaganie to może sie okazać że
wystarczy zmienić koło pasowe/przekładnie i przykrecic pompe, to możesz
zapewne zrobić sam. Ale moze też sie okazać że sie fizycznie nie da. Trzeba
by obejrzeć analogiczne tipo z wspomaganiem i porównać ze swoim
Jerry
Ooooo przynajmniej jeden odpowiedział jak to może być w rzeczywistości.
Ludzie będą gadać że się da, że wszystko się da, ale jak to jest n
aprzykładzie Tipo - wszystko może wyjść w praniu.