Albea - opinie ?
Przemko
2007-05-14 21:55:27 UTC

w teścia 9-letnią Sienę przywaliła podczas niedawnej ulewy babka i
prawdopodobnie auto pójdzie do kasacji.

Teraz teściu się zastanawia nad kupnem samochodu, prawdopodobnie znowu
Fiata i to nowego. Chce tanio, ale Grande Punto mu nie pasuje
stylistycznie, a doradzana przeze mnie Pandziocha z 1.3JTD to "kiosk na
kółkach" (cóż, z takimi określeniami nie chce mi się dyskutować)

Na razie widzę, że skłania się ku modelowi Albea. Możecie coś więcej
powiedzieć o tym aucie ? Co poprawiono w stosunku do Sieny i jak wygląda
sprawa awaryjności ? Silnik znam, bo mam ten sam w Doblo.

pozdrawiam

Przemko
Bartek
2007-05-16 09:11:36 UTC
Post by Przemko
Witam,
[...]
Ja mam model z roku 2005 i nie narzekam, jedyne co trochę mnie wkurzało
to trzeszczące plastiki ale sie przyzwyczaiłem. Co do zmian w stosunku
do sieny to tylne zawieszenie jest takie jak w palio weekend, pyzatym
wszystko sterowane przez komputer (inna instalacja elektryczna). W nowej
będziesz miał jeszcze komputer pokładowy i abs’y.
Przemko
2007-05-16 10:36:08 UTC
Post by Bartek
[...]
A jak ze spalaniem ? Przypuszczam że silnik 1.4 nieźle radzi sobie z tym
samochodem, więc na zbyt wysokie obroty nie trzeba go wkręcać ? W Doblo
ten silnik jest trochę "na styk", ale to większa buda...
Bartek
2007-05-17 20:20:59 UTC
Post by Przemko
A jak ze spalaniem ? Przypuszczam że silnik 1.4 nieźle radzi sobie z tym
samochodem, więc na zbyt wysokie obroty nie trzeba go wkręcać ? W Doblo
ten silnik jest trochę "na styk", ale to większa buda...
Ja mam silnik 1.2 16V 80KM i ze spalaniem jest tak ze na trasie ostatnio
jak jechałem sam to spalił mi 5.5 a w mieście to jak w mieście, po
poznaniu raczej płynnie sie nie jeździ wiec spala średnio około 8.5
litra co i tak jest mniej niż mówi katalog. Dodam ze jeżdżę tak średnio
czyli czasami spokojnie a czasami dynamicznie. Myślę ze ten 1.4 będzie
palił podobnie (w katalogu po mieście pali trochę mniej od mojego a na
trasie troszkę więcej). Najwięcej co mi spalił to po mieście jak były
mrozy w zeszłym roku (-20) wtedy wziął trochę ponad 10.
Przemko
2007-05-17 08:11:28 UTC
A tak na marginesie zapytam - jak to jest ze składaniem tych samochodów
w Turcji (pytanie dotyczy też doblo) ? W jednym z salonów sprzedawcy
mówili że w Turcji robią je w całości, potem wysyłają do Włoch na
sprawdzenie i dopiero auto trafia do PL. W innym natomiast że nadwozie
robią w Turcji, silnik i osprzęt dodają we Włoszech, a tapicerkę w
Polsce ? Bo już trochę zamieszania powstało....

pozdrawiam

Przemko
Jacek
2007-05-17 12:37:16 UTC
Wszystko robi± w Turcji. Sprawdzenie te¿.
Co by by³o, gdyby auto przewieziono do W³och na sprawdzenie i tam by wysz³y
niedoróbki? WieŒli by je do Turcji do poprawki i z powrotem do sprawdzenia?
Pandy robionej w Tychach te¿ nie wozi siê gdzie indziej "do sprawdzenia" a
taki np. Anglik czytaj±c Made in Turkey i Made in Poland jako¶ niespecjalnie
czuje, ¿e in Turkey bêdzie gorzej ni¿ in Poland.
Jacek
Przemko
2007-05-17 14:35:24 UTC
Wszystko robią w Turcji. Sprawdzenie też.
to w takim razie jak myślisz, skąd taka dziwna procedura transportowa:
Turcja -> Włochy -> Polska ?

pozdrawiam

Przemko
Jacek
2007-05-17 21:07:42 UTC
Mo¿e ze wzglêdów celno-podatkowych. W³ochy to UE a Turcja nie i pewnie
by³oby c³o. Podczas produkcji samochodu jest wiele etapów podlegaj±cych
kontroli a nie tylko sprawdzenie koñcowe i wo¿enie auta "do sprawdzenia" do
W³och nie mia³oby uzasadnienia
Jacek
Britishtiger
2007-05-28 18:57:01 UTC
Post by Przemko
Witam,
w te¶cia 9-letni± Sienê przywali³a podczas niedawnej ulewy babka i
prawdopodobnie auto pójdzie do kasacji.
Teraz te¶ciu siê zastanawia nad kupnem samochodu, prawdopodobnie znowu
Fiata i to nowego. Chce tanio, ale Grande Punto mu nie pasuje
stylistycznie, a doradzana przeze mnie Pandziocha z 1.3JTD to "kiosk na
kó³kach" (có¿, z takimi okre¶leniami nie chce mi siê dyskutowaæ)
Na razie widzê, ¿e sk³ania siê ku modelowi Albea. Mo¿ecie co¶ wiêcej
powiedzieæ o tym aucie ? Co poprawiono w stosunku do Sieny i jak wygl±da
sprawa awaryjno¶ci ? Silnik znam, bo mam ten sam w Doblo.
pozdrawiam
Przemko
Mam model Albei z 2004, silnik 1,2, 16V. Generalnie jestem zadowolony z
samochodu, a szczególnie ze spalania i ca³kiem du¿ego baga¿nika. Po
pierwszym roku u¿ytkowania za³o¿y³em instalacjê wtrysku sekwencyjnego Tartar
ini (akurat by³y w promocji) i od tej pory jestem jeszcze bardziej
zadowolony. Nie bada³em dok³adnie ile pali gazu w mie¶cie, ale na trasie w
upalne lato spalanie nie przekracza 7 litrów LPG, nawet przy du¿ym
obci±¿eniu. Co ciekawe nie zauwa¿y³em zmniejszenia mocy silnika (poza tym,
¿e silnik trochê ciszej pracuje na gazie), ani wiêkszego zu¿ycia ¶wiec
zap³onowych. Ponad to podoba mi sie kilka drobiazgów, m.in. zapalaj±ce siê
lampki przy otwieraniu ró¿nych schowków oraz do¶æ wysokie zawieszenie (przy
otwieraniu drzwi nie trzeba siê martwiæ o krawê¿nik). Przy stosunkowo nie
wysokiej cenie zakupu auta my¶lê, ¿e jest ca³kiem przyzwoite.

Tyle je¶li chodzi o zalety, a teraz wady.

Od strony u¿ytkowej my¶lê, ¿e widoczno¶æ na pobocza jest trochê ograniczona.
Aby mieæ pewno¶æ, ¿e nikt nie wchodzi na ulicê z boku lub nie doje¿d¿a
samochód czasami trzeba siê trochê pochyliæ do przodu. Lepiej mieæ tego
faktu ¶wiadomo¶æ, ¿eby nie mieæ niespodzianek. Poza tym po drugim roku, tzn.
zaraz po skoñczeniu siê gwarancji skrzynia biegów zaczê³a lekko stawiaæ opór
w ¶rodkowym po³o¿eniu, szczególnie przy wrzucaniu jedynki i trójki. Mechanik
poradzi³ mi, ¿ebym siê przyzwyczai³ poniewa¿ gruntowny przegl±d skrzyni
kosztuje, a usterka mie¶ci siê w granicach przyzwoito¶ci, tzn. jak na fiata,
i nie grozi pogarszaniem siê stanu technicznego samochodu.

Ale generalnie auto mogê poleciæ ka¿demu, kto my¶li o aucie do¶æ du¿ym, ale
wzglêdnie tanim i ekonomicznym.

Piotrek

P.S. Acha. Obecnie chyba ju¿ nie ma w sprzeda¿y Albei z silnikami 16V. Tych
nowych 8V 1,4l nie znam wiêc odnoszê siê tylko do modelu 16V 1,2l.
sdygas
2007-06-13 11:20:23 UTC
Witam mam Nowa Albee Dynamic 1.4 8V 77km zakuypiona we wrzesniu 2006 w
salonie.
Na razie rpzejechalem niecale 13tyskmow i jest wszystko ok, co do
spalania, zajzyj na http://autocentrum.pl w opiniach i porownaj sobie,
u mnie jak jezdzilem na dotarciu "z kapeluszem" :) palla 6-6.5L, teraz
jak troche poszaleje na trasie i w miescie + klima to mam 6.5-7.5,
srednia za caly okres wrzesien do dzisiaj: 6.9L z lekka tendencja
wzrostowa (dynamiczna jazda). Jak ktos jezdzi spokojnie do 300RPM to
ma szanse spokojnie zejsc na trasie do 5.5L. Duzo zalezy od kopyta
wiadomo. Silnik chyab nei jest tak dynamiczny jak tn zpoprzedniego
modelu (1.2 80km) ale w zupelnosci wystarczy.
Co do wad:
- bardzo wrazliwa na boczne podmuchy przy wiekszych predkosciach
- nie wiem jak bedzie ze wspomaganiem jak sie keirownicy odkreca na
maksa to az slychac jak pacuje coś pod maska , wiec w przyszlosci moge
meic z tym problemy w 1szej kolejnosci.
Poza tym mam drobna przygode z zamkiem tylnej kanapy, i nei moge
zlozyc 1dnej polowki bede 2gi raz to juz reklamowal w ASO ale to
pierdółka.
Klima i ogrzewanie na 5+, choc co prawda przy 30stopniowym upale i
jezdzie po miescie nei dawala juz rady ale to chyba normalne. W temp
do 26stopni mrozi ze az zimno :) .
Generalnie polecam, zastanawiam sie jeszcze nad LPG po zakonczeniu
gwarancji ale moze zaczne ekonomiczniej jezdzic i nei bede przekraczal
srednio 7L to sobie dam spokoj.
PS: spalanie ktore ci podalem to pi razy oko 60% trasa 40% miasto.
Najczescie jezdze Warszawa-radom i mama cala w-we do przejechania,
czasami trafi sie dojazd do pracy i stanie w korkach (ze 4 razy w
miesiacu), wiec w mega korkach moze spalic 7.5 -8L .
sdygas
2007-06-13 11:25:05 UTC
Aha ps tym spalaniem sie nie stresuj, sa ludzie co im pali 5-5.5L na
100km, 80% trasa 20% miasto. Tak wiec silnik uwazam za naprawde
ekonomiczny tu wielki plus dla Fiata.