[cc'700+lpg] problem ze świecami
Pawel
2007-07-02 09:18:00 UTC

Chciałbym się zapytać Grupowiczów, bowiem może ktoś miał już taki
problem, otóż chodzi o to, że strasznie szybko zużywają się świecę, i po
ok 2000-2500tyś km zawsze pojawia się jakiś problem przy zapalaniu auta,
szczególnie jak nie był zapalany poprzedniego dnia. Przy próbie
zapalania pali tylko na jedną świecę. Jednak po wymianie świec, nawet na
te które już kiedyś były wykorzystane, wszystko wraca do normy i znowu
auto pali. Nie wiem czy to jest problem z ustawieniem gazu i czy trzeba
podjechać na regulację instalacji gazowej czy jeszcze inny problem.

Dodam że po przejechaniu 10tyś km świece były już wymieniane 4 razy -
trochę za dużo wg. mnie. I nie wiem w czym tkwi problem.

Czy ktoś spotkał się już z takim problemem???
ici
2007-07-02 17:22:18 UTC
Chcia³bym siê zapytaæ Grupowiczów, bowiem mo¿e kto¶ mia³ ju¿ taki problem,
otó¿ chodzi o to, ¿e strasznie szybko zu¿ywaj± siê ¶wiecê, i po ok
2000-2500ty¶ km zawsze pojawia siê jaki¶ problem przy zapalaniu auta,
szczególnie jak nie by³ zapalany poprzedniego dnia. Przy próbie zapalania
pali tylko na jedn± ¶wiecê. *** Jednak po wymianie ¶wiec, nawet na te
które ju¿ kiedy¶ by³y wykorzystane, wszystko wraca do normy i znowu ***
auto pali. Nie wiem czy to jest problem z ustawieniem gazu i czy trzeba
podjechaæ na regulacjê instalacji gazowej czy jeszcze inny problem.
Dodam ¿e po przejechaniu 10ty¶ km ¶wiece by³y ju¿ wymieniane 4 razy -
trochê za du¿o wg. mnie. I nie wiem w czym tkwi problem.
Czy kto¶ spotka³ siê ju¿ z takim problemem???
To nie ¶wiece, tylko ruszasz przewodami WN.
Radzê posprawdzaæ przewody ich ci±g³o¶æ omomierzem i izolacjê
szczególnie tam gdzie dotyka do obudowy-masy.
Prawie na pewno co¶ w którym¶ nie styka lub zwiera.
Nie wiem czy masz kopu³kê czy cewkê wieloobwodow±, ale tam te¿ nale¿y
poszperaæ.

Gdzie¶ ci nie dochodzi albo ucieka do masy pr±d Wysokiego Napiêcia.

ici
Krzysztof Zaborski
2007-07-02 21:07:00 UTC
[...]
A ja dodam co¶ od siebie:

Mam CC 700 Aisan +lpg brc i u mnie by³o podobnie z tym ze swiece ok ale
palil na jednym garze a dopiero przy dogazowaniu przy wysokich obrotach
dzialal silnik normalnie. Okaza³o siê dopiero przy przebiciu uszczelki pod
glowica podczas zagotowania silnika ze walek rozrzadu wytarl sie na jednej
szklance i palil prawidlowo.

Jeszcze jedna rzecz ktora nasuwa mi sie na mysl to przewody jak napisal
kolega powyzej ew. cewka

Pozdrawiam krzysiek>
Pawel
2007-07-05 10:37:45 UTC
Dziękuję za wszystkie wskazówki. Wymieniłem póki co nowe kable na świece
i na razie nie ma problemów. Zobaczymy jak będzie w najbliższych tygodniach.
Pawel
2007-07-15 07:21:12 UTC
Dzisiaj problem sie powtorzyl... Sam juz nie wiem co jest wlasciwie.
Caly tydzien pali normalnie, bez zadnych problemow, a zawsze w niedziele
albo w poniedzialek gdy nie byl zapalany przez niedziele pali na jednym
garze.
Wymienilem przewody, cewke zaplonowa i ciagle nie mam pojecia dlaczego
tak sie dzieje. Nie wiem czy to jest taka kwestia, ze w sumie nie
zapalam na benzynie tylko od razu na gazie - no i w tygodniu nie ma z
nim najmniejszych problemow. Problem zaczyna sie wowczas gdy stoi jeden
dzien niezapalany lub wlasnie w niedziele (zbieg okolicznosci ?).
ici
2007-07-17 20:31:10 UTC
[...]
Widaæ twój samochód te¿ chce mieæ weekend.

Je¶li chodzi na jednym cylindrze a wymieni³e¶ ¶wiece, cewkê i kable, to
pozostaje jedynie zasilanie paliwem.
Zak³adam, ¿e to cewka dwuobwodowa i nie posiada kopu³ki i palca
rozdzielacza, bo one czêsto przebija³y?
Wtryski? O ile to nie gaŒnikowiec?
Mo¿e co¶ z kablami na wtryskiwaczach, luŒne, za¶niedzia³e koñcówki, otarta
izolacja, ...?
Oczy¶ciæ, podgi±æ, nasmarowaæ, spr. izolacjê.
Mo¿e blokuj± siê same wtryski?

A swoj± drog±, ¿eby nie wymieniaæ pó³ samochodu.
Na drugi raz po weekendzie, posprawdzaj najpierw iskry zanim go zapalisz na
zimno,
na wszystkich ¶wiecach razem wykrêconych.
Robota na 2 osoby, jedna krêci rozrusznikiem druga obserwuje poszczególne
iskry.
Jak wszystkie s± i do tego mocne/strzelaj±ce, to pozostaje nape³nianie
cylindrów ewentualnie kompresja.

Nic innego ci nie wymy¶lê na odleg³o¶æ.

Mia³em do¶æ podobne uszkodzenie "na zimno po nocy" z automatyczn± skrzyni±
biegów.
Po wrzuceniu wstecznego - ale drugi raz - sygnalizowa³a Awariê. Pierwszy raz
dawa³ siê w³±czyæ.
Okaza³o siê, ¿e kable dochodz±ce do skrzyni by³y przykrêcone blach±.
Blaszka przepi³owa³a izolacjê, która zwiera³a do masy ale tylko zimnym
rankiem !!!!
Na ciep³o chodzi³ normalnie - zwarcia nie by³o.
Musia³em dobraæ siê do kabli i sprawdzaæ sztuka po sztuce a¿ doszed³em do
samej skrzyni.
Ch³opcy z ASO wymiêkli po 3-ciej wizycie, chcieli wymieniaæ skrzyniê.
A wystarczy³o podgi±æ blaszkê, zaizolowaæ otarty kabel i zabezpieczyæ przed
powtórk±.:-)

Mo¿e masz co¶ równie g³upiego co ja, choæ prawdopodobieñstwo takiego
uszkodzenia jest zerowe.
"Szukajcie a znajdziecie" jak mawia ksi±dz w ko¶ciele w niedzielny ranek.:-)

ici
Pawel
2007-08-03 12:08:05 UTC
No i po problemie. W koncu po wielu tygodniach wszystko działa ok. No i
po wymianie świec, przewodów, cewki zapłonowej i marnych efektach auto
poszło do mechanika. Okazało się, że uszczelka przegniła i woda
przedostawała się do "garów" i zachlapywała jedną ze świec. Od wymiany
uszczelek, przeszlifowania i powtórnego złożenia głowicy pali jak marzenie.

To tak na wypadek, gdyby któryś z grupowiczów miał podobny problem.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!