siena 1.4
mechaniq
2007-03-24 11:16:09 UTC
witam

czy mozliwe jest aby jadac na gazie (nie w stanie wskazujacym:-) )
po przekroczeniu pewnej predkosci np 130km/h (lub obrotow silnika) komputer
od gazu sam przelaczal sie na benzyne lub dodawal benzyny?
dzis jechalem 140 wlaczony gaz a ubylo benzyny z baku to juz nie 1szy raz
przy spokojnej jezdzie jest ok
wykluczone wycieki z baku itp.
lotnik
2007-03-25 07:13:02 UTC
Tak, to jest mo¿liwe. To zale¿y od instalacji, je¿eli sama prze³±czy sie w
tryb benzyna , gdy co¶ jest nie tak z zap³onem/wtrysiem to wtedy jedziesz na
benie.
Lub jest padniêty komputerek i uruchamia wtrysk paliwa, kumel tak mia³a w
Audi, jednocze¶nie pali³ paliwo i gaz :_(
mechaniq
2007-03-25 18:35:32 UTC
Post by lotnik
Lub jest padniêty komputerek i uruchamia wtrysk paliwa, kumel tak mia³a w
Audi, jednocze¶nie pali³ paliwo i gaz :_(
chodzi o to ze komp i wszystko z ukladem gaz benzyna jest w porzadku
efekt tylko zauwazylem podczas jazdy ponad 135 km/h na tyle dlugo by
wskazowka poziomu paliwa opadla kazda inna jazda na gazie nie powoduje
ubytkow paliwa
dlatego pytam czy jest mozliwe by komp gazowy wiedzial ze jade na tyle
szybko ze dalsze przyspieszenie na gazie nie bylo by mozliwe i dodaje
benzyne lub przelacza tylko na benzyne
nawiasem mowiac nie czuje zadnego przelaczenia
Adam
2007-03-26 10:20:51 UTC
Post by mechaniq
[...]
Nie chcę wyjść na ignoranta, bo rada może być nic nie warta, ale
przypomniałem sobie, że kiedyś czytałem o instalacji gazowej, która przy
pewnej prędkości przełącza się z powrotem na benzynę. A to ma zapobiegać
gaśnięciu silnika z powodu wdmuchiwania (przy dużej prędkości samochodu)
nadmiernej ilości powietrza do filtra, szczególnie jeśli wrzuci się luz
i samochód może zgasnąć wtedy.
Nie wiem, jak się to ma do rzeczywistości, ale pomyślałem, że o tym
napiszę, skoro prawie nikt mądrzejszy ode mnie się na ten temat nie
odzywa :)
Może więc też masz taką funkcję w instalacji?..
--
http://adam.bukowski.prv.pl