mocowanie zbiornika paliwa w uno
Adam
2008-04-10 12:09:47 UTC
W zasadzie chciałem zapytać o jakiś pomysł, wymiary, cokolwiek...
Skorodował i odpadł jeden z pasków metalowych podtrzymujących zbiornik
paliwa w moim uno. Część podobno nie do dostania, nieprodukowana od 5
lat. Z jednym jeździć nie mogę, bo co jak on też się za moment urwie?
I pytanie, czy ktoś z Was może ma takie paski albo pomysł, z czego je
wykonać? Muszą utrzymać spory ciężar w sumie...
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
GregZorbaEmmanuelYork
2008-04-10 13:54:53 UTC
Post by Adam
wykonać? Muszą utrzymać spory ciężar w sumie...
plastikowy pasek do spinania dużych paczek, nie do zepsucia, no i nie
koroduje ;)

Andrzej
ici
2008-04-11 18:27:40 UTC
plastikowy pasek do spinania du¿ych paczek, nie do zepsucia, no i nie
koroduje ;)
Bez ¿artów, to jednak benzyna, niebezpieczny towar.

Ja bym poszuka³ p³askownika po sklepach z artyku³ami ¿elazno-budowlanymi
(prêty, profile, blachy, p³askowniki, itp.).
Osobi¶cie zasadzi³ bym siê na "bednarkê" to calowej szeroko¶ci ok 5 mm
grubo¶ci
pocynkowany p³askownik. Stosuje siê go do jak nazwa wskazuje do beczek,
ale te¿ do uziemieñ i innych prac elektrycznych. Zobaczysz j± przy ka¿dym
s³upie el.
S±dzê, ¿e mniej wiêcej pasowa³ by szeroko¶ci±,
Powyginaæ, powierciæ otwory pod mocowanie, wymalowaæ, pod³o¿yæ jak±¶ gumê
pomiêdzy
zbiornik a pasek i sprawa powinna byæ na jaki¶ czas za³atwiona.
W przypadku ocynku (bednarka) do¶æ wa¿na jest izolacja w postaci farby/gumy
pomiêdzy
¿elazem a cynkiem (p³askownik - zbiornik) inaczej zrobi siê ogniwo i korozja
pójdzie szybciutko.

Pod warunkiem ¿e zbiornik nie jest skorodowany i ma siê to czego trzymaæ?
Nad zbiornikiem te¿ mo¿e byæ ju¿ durszlak, warto zobaczyæ skoro masz ju¿
tylko jeden pasek?
Ewentualnie oskrobaæ zbiornik i pod³ogê ponad zbiornikiem ze rdzy do ¿ywego,
wymalowaæ jakim¶ miniowym podk³adem, potem farb± i na koniec biteksem, czy
inn± "smo³±"?
Po czym¶ takim przynajmniej bêdziesz wiedzia³ na czym jeŒdzisz,
Co mo¿e byæ czasem smutne niestety.
Jacek
2008-04-13 08:17:08 UTC
Pomysł dobry ale strasznie "pancerny".
Wystarczy pasek z blachy ocynkowanej takiej, jak na dachy. Każdy blacharz za
parę groszy wytnie na wymiar. Końcówkę warto zagiąć na zakładkę, aby w
miejscu, gdzie śruba była blacha podwójnie. No i oczywiście podkładki z
gumy, jak radzi ICI.
Jacek
Adam
2008-04-16 16:11:22 UTC
Bez żartów, to jednak benzyna, niebezpieczny towar.
Dlatego nie skorzystałem z rady jednak ;)
Ja bym poszukał płaskownika po sklepach z artykułami żelazno-budowlanymi
(pręty, profile, blachy, płaskowniki, itp.).
Osobiście zasadził bym się na "bednarkę" to calowej szerokości ok 5 mm
grubości
Bednarka była za gruba, innych pasów metalowych nie widziałem aż
znalazłem blachę ocynkowaną bodajże milimetrowej grubości. Grubość
istotna dla mnie, bo łatwiej zamontować (wygiąć na potrzebny wymiar)
od razu pod samochodem niż próbować klepać.
W przypadku ocynku (bednarka) dość ważna jest izolacja w postaci farby/gumy
pomiędzy
żelazem a cynkiem (płaskownik - zbiornik) inaczej zrobi się ogniwo i korozja
pójdzie szybciutko.
Na szczęście zbiornik plastikowy.
Pod warunkiem że zbiornik nie jest skorodowany i ma się to czego trzymać?
Śruby i mocowania w porządku, tylko pasek nie wytrzymał. Co ciekawe,
drugi jest w dobrym stanie.
Nad zbiornikiem też może być już durszlak, warto zobaczyć skoro masz już
tylko jeden pasek?
Pękł sam skorodowany pasek, nie mocowanie.
Po czymś takim przynajmniej będziesz wiedział na czym jeździsz,
Co może być czasem smutne niestety.
Na razie mam inny problem, bo przy okazji oglądania samochodu od spodu
zobaczyłem światło z kabiny ;) Wykorodowała dziura na wylot przy
przednim wsporniku fotela pasażera. Pewnie trzeba będzie wyciąć kawał
blachy i coś tam wspawać...
W ogóle zawsze przy samochodach najbardziej niechętnie się odnoszę do
korozji podwozia... Nadwozie można wymieniać kawałkami, a podwozie to
już grubsza robota :( Zaś trudno pakować w uno warte chyba ze 3
tysiące jakąś większą kasę.
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
ici
2008-05-05 17:50:23 UTC
Wprawdzie nie mia³em takiego zbiornika "w rêku" ale 1 mm blaszka wydaje mi
siê ciut za ma³a.
Je¶li ju¿, to chocia¿ z³ó¿ j± podwójnie. To jest jednak benzyna.
G³upio by³oby zapaliæ siê we w³asnym samochodzie:-)

Co do " ¶wiate³ka w tunelu" to witaj w klubie.
Mnie tak próg skorodowa³ w Hyundaju po 16 latach - istny durszlak.
Tu nie by³o rady, blacharz, malarz i zosa³em l¿ejszy o tysi±czek.
Ale pamietam dawnymi czasy w maluchu te¿ zobaczy³em ¶wiateko w tunelu
pod siedzeniem. Doskroba³em siê do ¿ywca, zamalowa³em mini±
(to wa¿ne - minia) i na to donitowa³em kawa³ek blachy ocynkowanej
takiej 1 mm "z dachu". Szpary zala³em mini±, bitexem od spodu i hula³em
na tym z 5 lat.
Potem znalaz³ siê nabywca - wybawca.
ici

milo
2008-04-15 07:44:45 UTC
wykonaæ? Musz± utrzymaæ spory ciê¿ar w sumie...
plastikowy pasek do spinania du¿ych paczek, nie do zepsucia, no i nie
koroduje ;)
takie paski s± bardzo podatne na przetarcia

pozdr.
tdq
2008-04-15 19:44:17 UTC
w UNO zbiornik jest metalowy czy plastikowy?
Korniki zjadly mi paski w TIPO i mam podobny dylemat...
3mta sie, TDQ
Danny
2008-04-16 05:57:23 UTC
Post by tdq
w UNO zbiornik jest metalowy czy plastikowy?
w Uno z wtryskiem zawsze metalowy, w Uno z gaźnikiem bywały plastikowe
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
President Wilson + Sirtel Gamma