Silnik 1,9 JTD 120 KM
2008-08-19 08:42:22 UTC
Przymierzam się do kupna Doblo z silnikiem 1,9 JTD ale o mocy 120 KM. Zwykle
1,9 JTD ma 105 KM a ten ma 15 KM więcej.
Czy ktos zna ten silnik? Co to za wynalazek?\
Jacek
Flash
2008-08-19 13:07:06 UTC
Post by Jacek
Przymierzam się do kupna Doblo z silnikiem 1,9 JTD ale o mocy 120 KM.
Zwykle 1,9 JTD ma 105 KM a ten ma 15 KM więcej.
Czy ktos zna ten silnik? Co to za wynalazek?\
Jacek
105 KM to bylo w Marei , Bravo etc, kolejna wersja miala juz 115 KM 9ex.
Stilo) a ten to jest chyba Multijet a nie Unijet wiec i moc moze miec
wieksza. W zaleznosci od oprogramowania to ma i 140km w nowszym Stilo
Sawa
2008-08-19 18:01:32 UTC
Przymierzam siê do kupna Doblo z silnikiem 1,9 JTD ale o mocy 120 KM.
Zwykle 1,9 JTD ma 105 KM a ten ma 15 KM wiêcej.
Czy ktos zna ten silnik? Co to za wynalazek?\
Mam to cudo w Multipli jest rewelacyjny (teraz mam zamiar kupiæ Squdo z tym
samym ale 140 km) 10 KM zosta³o dodana poprzed dodanie Interculera do 105.

Sawa
Mikita
2008-08-25 09:12:26 UTC
Hej,
mam ten silniczek właśnie w Doblo, tyle, że z podwyższonym dachem :D.

Sam silnik w sumie wporzo. Ponoć cichszy niż 1,9 105 KM, nie wiem nie
jeździłem, dla mnie głośność jest ok.

Co mi się w nim nie podoba to hmm turbodziura (?). Praktycznie można
mówić, że ten silnik zaczyna działać od ok. 2500 obrotów, poniżej jest
słabo, ale jak jeździłem próbnie 1,3 to jest to samo. Trzeba się
przestawić, na codzień używam w Octavii TDI 105KM i tam lekkie depnięcie
nieważne w którym momencie powoduje natychmiastową reakcję. Tu na
niskich obrotach trzeba chwile poczekać, albo redukcja i do przodu.

Powyżej 2,5 tyś rakieta.

Średnie spalanie ok. 7.3-8l/100km, ale może być wyższe z racji
podwyższonego dachu.

Pozdrawiam,
ML

PS. Doblo ma cholernie niewygodne siedzenie kierowcy. Ni chuchu nie mogę
wyregulować optymalnej pozycji za kierownicą.
Post by Jacek
Przymierzam się do kupna Doblo z silnikiem 1,9 JTD ale o mocy 120 KM.
Zwykle 1,9 JTD ma 105 KM a ten ma 15 KM więcej.
Czy ktos zna ten silnik? Co to za wynalazek?\
Mam to cudo w Multipli jest rewelacyjny (teraz mam zamiar kupić Squdo z tym
samym ale 140 km) 10 KM zostało dodana poprzed dodanie Interculera do 105.
Sawa
Sawa
2008-08-25 18:19:27 UTC
Co mi siê w nim nie podoba to hmm turbodziura (?). Praktycznie mo¿na
mówiæ, ¿e ten silnik zaczyna dzia³aæ od ok. 2500 obrotów,
Dziwne gdy¿ turbo w³±cza siê przy 1500 i daje od razu moc na 5 mo¿na jechaæ
60 i bez drgañ silnika do¶æ ¿wawo rozpêdziæ autko do 180km oczywi¶cie
najlepszego kopa ma pomiêdzy 2,5 do 4.
Maksymalny moment zaczyna siê gdzie¶ w okolicy 2000 wiêc nie powinno byæ
¿adnych dziur i ja takowych nie czujê.
Šrednie spalanie ok. 7.3-8l/100km, ale mo¿e byæ wy¿sze z racji
podwy¿szonego dachu.
Du¿o do 120km po za miastem schodzê poni¿ej 6 na autostradzie 3 osoby +
200kg towaru ¶rednio160km/h - 7,5l, z klim± 7,8. W mie¶cie od 7 do 8 a nie
¿a³ujê mu.

Sawa
Mikita
2008-08-27 10:01:13 UTC
Dziwne gdyż turbo włącza się przy 1500 i daje od razu moc na 5 można jechać
60 i bez drgań silnika dość żwawo rozpędzić autko do 180km oczywiście
najlepszego kopa ma pomiędzy 2,5 do 4.
Maksymalny moment zaczyna się gdzieś w okolicy 2000 więc nie powinno być
żadnych dziur i ja takowych nie czuję.
Hmm, może inaczej zestrojony ten silnik jest w Doblo?
Dużo do 120km po za miastem schodzę poniżej 6 na autostradzie 3 osoby +
200kg towaru średnio160km/h - 7,5l, z klimą 7,8. W mieście od 7 do 8 a nie
żałuję mu.
No tu nie porównamy, mój ma ponad 2m wysokości
Sawa
Pzdr,
ML
Sawa
2008-08-27 18:56:06 UTC
Hmm, mo¿e inaczej zestrojony ten silnik jest w Doblo?
Mo¿e inaczej ustawione zmienne ³opatek w sprê¿arce, mam znajomka w fiacie
mówi ¿e bezproblemowo krêc± siê do 140km a mówi³ ¿e mo¿na ustawiæ prawie 200
ale co na to s³abe sprzêg³o dwumasowe (ledwie daje rade na zwyk³ych
parametrach) i co ze skrzyni±...
No tu nie porównamy, mój ma ponad 2m wysoko¶ci
Mój 178 wiêc te¿ nie ma³o.

Sawa
Jacek
2008-08-27 17:02:04 UTC
Pierwszy meldunek z jazdy (kupiłem wczoraj). Fajnie ciągnie, turbodziury nie
wyczuwam. Spalanie 7,7 l/100 km na takiej trasie, gdzie stary 1,9 D
zadowalał się 6,5. No ale to 120 KM zamiast 63 i "klyma" no stop ;-)
Jacek
Mikita
2008-08-27 18:49:54 UTC
Post by Jacek
[...]
Hmmm, tzn. ciągnie Ci od niskich obrotów ? Tj np. na 4 depniesz na
poziomie 1-1,5 tyś i czuć już przyspieszenie?
Pzdr,
ML
Sawa
2008-08-27 18:58:36 UTC
Hmmm, tzn. ci±gnie Ci od niskich obrotów ? Tj np. na 4 depniesz na
poziomie 1-1,5 ty¶ i czuæ ju¿ przyspieszenie?
Tak pewnie ci±gnie od 1000 do 1499 dostaje dreszczy (to moc w nim wzbiera) a
od 1500 jedzie coraz szybciej ;-D
Do 1500 nie poci±gnie bo bez turbo moc ma jak polonez...
Sawa
Jacek
2008-08-27 19:08:16 UTC
Ciągnie od 2000. W zakresie 1500 -2000 gorzej ale nie protestuje. W końcu to
nie TIR