Co z tą lambdą?
2007-05-30 19:21:23 UTC
Czy to mo¿liwe, ¿eby sonda walnê³a po 5 tys. km?

Kupi³em na Allegro za stówkê pojeŒdzi³em 5 miesiêcy i znów ???:
- b³êdy z testera: sonda lambda + inny niezidentyfikowany,
- 6 ms czas wtrysku na wolnych obrotach i nie zmienia siê z temperatur±
silnika,
- oscylogram na kabelku z sygna³em sondy: p³aska linia z zak³óceniami
szpilkowymi do 14 V w piku.
- do tego mi czka na obrotach i nie daje siê jechaæ, g³ównie na zimno,
- tylko wolne obroty jako tako pracuj±,
- zaczyna³ ¿³opaæ benzynkê i zchodziæ z mocy, zrzuca³em to na karb klimy,
ale co¶ tu nie halo.

To tak co pó³ roku now± sondê trzeba kupowaæ?
Czy te tañsze to s± jednorazówki?
O co tu biega?

Auto: Marycha 1,6/16V 97r.

Pzdr.
ici
unknown
2007-05-31 00:59:12 UTC
Czy to możliwe, żeby sonda walnęła po 5 tys. km?
- błędy z testera: sonda lambda + inny niezidentyfikowany,
- 6 ms czas wtrysku na wolnych obrotach i nie zmienia się z temperaturą
silnika,
- oscylogram na kabelku z sygnałem sondy: płaska linia z zakłóceniami
szpilkowymi do 14 V w piku.
- do tego mi czka na obrotach i nie daje się jechać, głównie na zimno,
- tylko wolne obroty jako tako pracują,
- zaczynał żłopać benzynkę i zchodzić z mocy, zrzucałem to na karb klimy,
ale coś tu nie halo.
To tak co pół roku nową sondę trzeba kupować?
Czy te tańsze to są jednorazówki?
O co tu biega?
Auto: Marycha 1,6/16V 97r.
Pzdr.
ici
No ładnie, a ile teraz potrafi wyżłobać ?
--
! PRÓZÓDÓNT ! RÓBLIKI ! ÓPD !
! PÓWJEC ! SWÓJEJ ! MATCE ! ŻÓ !
! ÓÓÓ !
xymax
2007-06-01 05:58:15 UTC
U¿ytkownik "ici" napisa³ w wiadomo¶ci > Czy to mo¿liwe, ¿eby sonda walnê³a
po 5 tys. km?
Post by ici
[...]
Co do sond z allegro to czêsto trafiaj± siê wadliwe, dlatego te¿ s± tanie
(my¶lê ¿e odpady z sortowania)

Co do tych pików do 14V to podejrzane i nie wygl±da mi to na sondê. Sonda
pracuje w granicach (0-1)V I w któr± stronê masz te piki ? To te¿ jest
istotne.

Skoro i tak Ci tak dziwnie dzia³a to odepnij j± i pod³±cz bezpo¶rednio do
oscyloskopu i zacznij grzaæ silnik. Zobacz czy co¶ siê zmienia.

MS
ici
2007-06-01 21:52:21 UTC
Post by ici
[...]
Tym razem kolejn± sondê kupi³em ju¿ w sklepie.
Podpi±³em, dzia³a, jeŒdzi, wróci³a moc, jest OK.
Oczywi¶cie z t± niby roczn±, 80 tys.km Allegrow± gwarancj± s± problemy.

Te piki by³y na poziomie zera V i symetryczne na + i -
Gasn±cy sin o 3-4 okresach po rozci±gniêciu przebiegu na poz. 0.
Podejrzewam, ¿e wewn±trz sondy odpad³o ³±cze
i zbiera³em zak³ócenia np. z WN ze ¶wiec.
Choæ regularno¶ci (pracy cylindrów) nie by³o widaæ.
Inna hipoteza to przebicia z grza³ki i jakie¶ oscylacje sin?
Te¿ mnie to zastanawia³o?
Poprzednia padniêta sonda by³a wyraŒnie p³aska na wykresie - linia prosta na
poziomie 0.4V chyba.
Ta ostatnia - jak szczotka.

Ciekawy jestem, czy mo¿na j± jako¶ na stole przetestowaæ tak z ciekawo¶ci?
Jaka¶ rezystancja obwodu pomiarowego?, bo grza³ki s± sprawne i napiêcie
dochodzi³o?
Špieszy³em siê i zapomnia³em obmierzyæ now±, a teraz nie chcê ju¿ grzebaæ.

Jak pamiêtam miewa³em sporadyczne problemy z silnikiem (jakby od sondy) na
zimno.
Plu³ wêglem z rury po betonie, dusi³ siê i czka³, ale po przegazowaniu
zaskakiwa³ i by³o dobrze.
Ostatnia czkawka by³a nieprzemijaj±ca.

Najwa¿niejsze, ¿e jest OK.
Ale nie wiem na jak d³ugo???