Uno 1,0 92r Jak dolać oleju do skrzyni biegów?
Jim-bim-ber
2009-03-01 10:42:14 UTC
Skrzynia wydaje dziwne dźwięki, czasami ciężko wbić jedynkę a dwójka wchodzi
zawsze ze zgrzytem. Googlałem i wyszło mi że mogę nie mieć oleju w skrzyni
(mam wyciek przy wejściu manipulatora z lewarka)
Obejrzałem swoją skrzynie i nie wiem jak sprawdzić czy faktycznie brakuje
oleju i jak ewentualnie go uzupełnić/ wymienić.
Znalazłem tylko śrubę spustową - ale prze nią raczej nalać oleju się nie da
;)
Dziękuję z góry za pomoc
\\M.
2009-03-01 21:49:24 UTC
Odszukaj wy³acznik swiate³ cofania - jest z przodu skrzyni - z kabelkami. Ok
5 cm obok masz korek przelewowy na klucz ampul 12. Lej az sie przeleje i
szybko zakrec i bedzie ok

Wyciek z wybieraka ca³kowicie niegroŒne, sporo zabawy zeby usun±æ.
looknij lepiej na uszczelniacz pó³osi czy tam nie ucieka olej
Witam
Skrzynia wydaje dziwne dŒwiêki, czasami ciê¿ko wbiæ jedynkê a dwójka
wchodzi zawsze ze zgrzytem. Googla³em i wysz³o mi ¿e mogê nie mieæ oleju w
skrzyni (mam wyciek przy wej¶ciu manipulatora z lewarka)
Obejrza³em swoj± skrzynie i nie wiem jak sprawdziæ czy faktycznie brakuje
oleju i jak ewentualnie go uzupe³niæ/ wymieniæ.
Znalaz³em tylko ¶rubê spustow± - ale prze ni± raczej nalaæ oleju siê nie
da ;)
Dziêkujê z góry za pomoc
Adam
2009-03-02 16:56:25 UTC
Post by Jim-bim-ber
Witam
Skrzynia wydaje dziwne dźwięki, czasami ciężko wbić jedynkę a dwójka
wchodzi zawsze ze zgrzytem. Googlałem i wyszło mi że mogę nie mieć oleju
Jak wlać już napisali, a ja dodam od siebie, że zgrzyty mogą od tego
nie minąć. W skrzyniach uno jest problem z synchronizatorami, w każdym
bądź razie znam kilka przypadków, kiedy w starym uno właśnie
synchronizatory nawalają, głównie 2 i 3 biegu. No i trudno, nic się
nie poradzi.
--
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG