Fiat Palio i LPG
Radek
2007-08-01 18:12:04 UTC
Za³o¿y³em sobie instalacje gazow±. A³to chodzi elegancko
mam nawet wra¿enie ¿e troche lepiej ni¿ na benzynie. Problem jest tylko ze
spalaniem - miasto 16 litrow - przy delikatnej jeŒdzie na krutkich odcinkach
takich po 2- 3 kilometry. W trasie przy umiarkowanej jeŒdzie ~ 90 km/h
spalanie 10,6 litra. Wcze¶niej miasto 10l trasa 7,5l . Instalacja jest
nowa, ma 2 dni. Pozatym jak na luzie jade z prêdko¶ci± oko³o 70 to silnik
ga¶nie.
Ca³y czas ¶wieci siê czerwona kontrolka od "awaria wtrysku" - pan gazownik
powiedzia³ ¿e to tak ma byæ, znajomy mia³
palio ale instalacje tartarini i nie mia³ takich problemow.

Silnik 1,4 rocznik 1998 instalacja BRC. Jutro jade na regulacjê - jakie¶
rady od grupowiczów ?
Tomek
2007-08-01 19:28:49 UTC
takich po 2- 3 kilometry. W trasie przy umiarkowanej jeździe ~ 90 km/h
spalanie 10,6 litra. Wcześniej miasto 10l trasa 7,5l . Instalacja jest
nowa, ma 2 dni. Pozatym jak na luzie jade z prędkością około 70 to silnik
gaśnie.
Zakladam ze masz instalacje II gen.
nowa instalacja przewaznie nie dziala dobrze - wszystko musi sie ulozyc,
potem trzeba regulowac jeszcze raz po przejechaniu 1-2tys km. Nic sie
nie martw, podjedz na regulacje, bedzie dobrze. A na luzie sie nie
jezdzi! Gasnie bo pewnie mu dmucha powietrze w dolot, trzeba rure
obrocic tak zeby nie dmuchalo.
Cały czas świeci się czerwona kontrolka od "awaria wtrysku" - pan gazownik
powiedział że to tak ma być, znajomy miał
bzdura - cos sknocil. Nie wiem jak w 1.4, ale w moim silniku montuje sie
takie cos jak emulator wtryskow i zadna lampka sie nie swieci. Mysle ze
u Ciebie ma byc podobnie. To ze swieci lampka to pol biedy. Najgorsze
jak komp benzynowy nalapie bledow przez jazde na LPG - wtedy na benzynie
moze byc ciezko.
Jutro jade na regulację - jakieś rady od grupowiczów ?
badz twardy i walcz o swoje :) Nie daj sobie wciskac kitu.
Tomek
Scyzoryk
2007-08-01 20:49:28 UTC
Post by Tomek
badz twardy i walcz o swoje :) Nie daj sobie wciskac kitu.
trzeba, tylko lagodni. Bo na odpierdziel gazownik ubija kontrolke tak zeby
sie nie swiecila i nic to nie zmieni. Faktycznie powinna byc oszukana ta
kontrolka za pomoca komuterka gazowego tak zeby nie lapal bledow.
--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
Radek
2007-08-01 20:52:04 UTC
Post by Scyzoryk
Post by Tomek
badz twardy i walcz o swoje :) Nie daj sobie wciskac kitu.
trzeba, tylko lagodni. Bo na odpierdziel gazownik ubija kontrolke tak zeby
jasne na huki siê nic nie za³atwi - ale delikatna finezyjna upierdliwo¶æ
klienta
mo¿e przenosiæ góry
Post by Scyzoryk
sie nie swiecila i nic to nie zmieni. Faktycznie powinna byc oszukana ta
kontrolka za pomoca komuterka gazowego tak zeby nie lapal bledow.
Raczej to nie wchodzi w gre, poniewa¿ ta kontrolka zapala siê podczas startu
silnika na benzynie i powinna zgasn±æ
po 10 sek - jak j± np: od³±czy to bêde o tym wiedzia³ bo siê nie zapali.
Scyzoryk
2007-08-02 06:44:06 UTC
Post by Radek
Raczej to nie wchodzi w gre, poniewa¿ ta kontrolka zapala siê podczas startu
silnika na benzynie i powinna zgasn±æ
po 10 sek - jak j± np: od³±czy to bêde o tym wiedzia³ bo siê nie zapali.
tu niestety kombinuja. Kiedys spotkalem sie z samochodem w ktorym kontrolka
akumulatora byla polaczona z olejowa. Poprostu gasla rowno z akumulatorem. W
samochodzie tym byly rozwalone panewki (zapalala sie kontrolka oleju) i zeby
oszukac kupujacego ktos tak zrobil. Mozna bylo sie tylko zorientowac po
dokladnych ogledzinach bo olej nie powinien gasnac rowno z aku. Takze jak
ktos chce to oszuka laika :(
--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
Radek
2007-08-02 07:02:55 UTC
Post by Scyzoryk
[...]
Wróci³em od gazownika przed chwil±. Okaza³o siê ¿e nie za³o¿yli mi do tej
instalacji emulatora wtrysku, komputera i silnika krokowego
taka opcja za dop³at± 250 pln. Kole¶ stwierdzi³ ¿e to nic nie da.
Auto na razie tyle pali bo siê membramy nie u³o¿y³y. Analizator spalin
ponoæ pokazuje wszystko ok.
Tomek
2007-08-02 07:13:16 UTC
Post by Radek
Wróci³em od gazownika przed chwil±. Okaza³o siê ¿e nie za³o¿yli mi do tej
instalacji emulatora wtrysku, komputera i silnika krokowego
a to blad, bo masz 1gen. Spodziewaj sie problemow przy przegladzie
rejestracyjnym. Z tego co pamietam - wymagane jest elektroniczne urzadzenie
dawkujace LPG czy cos takiego.
Post by Radek
Auto na razie tyle pali bo siê membramy nie u³o¿y³y. Analizator spalin
ponoæ pokazuje wszystko ok.
Membrany sie nie ulozyly - OK. Ale jesli analizator pokazuje dobry sklad
spalin (na wolnych i szybkich obrotach) to masz gdzies nieszczelnosc w
ukladzie. Podejrzewam jednak ze analizator wcale tak dobrze nie pokazuje i
trzeba troche jednak poregulowac.
Na poczatku jednak wymusilbym na gaziarzu zalozenie tej calej elektroniki,
bo technologicznie teraz jestes na poziomie gaznikowego duzego fiata. Z
ciekawosci - ile zaplaciles za ta instalacje?
Tomek
! BÓTELKI ! S ! BENZYNÓM ! I ! KAMJENIÓE !
2007-08-02 07:27:10 UTC
Post by Tomek
Post by Radek
[...]
etam, oni na przegl±dzie to tylko szczelnosc sprawdzaj±
Post by Tomek
Post by Radek
[...]
ponoæ poregulowa³ - ale mam przyjechaæ jak przejade ca³y zbiornik
1500 pln
Radek
1500 pln
Tomek
2007-08-02 07:38:03 UTC
Post by ! BÓTELKI ! S ! BENZYNÓM ! I ! KAMJENIÓE !
etam, oni na przegl±dzie to tylko szczelnosc sprawdzaj±
jak masz pecha, to facet tylko zerknie pod maske i powie - PA
Post by ! BÓTELKI ! S ! BENZYNÓM ! I ! KAMJENIÓE !
ponoæ poregulowa³ - ale mam przyjechaæ jak przejade ca³y zbiornik
spalanie LPG zawsze sprawdza sie tankujac do pelna a nastepnie przejezdzajac
caly zbiornik. Wskazniki poziomu sa bardzo orientacyjne.
Tomek
WaterMAn
2007-08-02 13:28:52 UTC
Post by Tomek
[...]
Ja mam Palio 1.2 z 2000 roku - od nowo¶ci zagazowane.
Instalacja Tartarini.
Spalanie miasto- 8 litrów i to max
na trasie niewiele mniej 7-7,5 litra.
przejecjalem juz 200.000 km i nic nie nawala
Nas³ucha³em sie aby po okre¶lonym przebiegu wymieniæ parownik ale gdy
Gazonik dowiedzia³ sie ile pali to mnie wygoni³ ;)
Raz tylko wymieni³em czujnik poziomu gazu bo skorodowa³. Poza tym regularnie
wymieniam fitlr i to wszystko.
Zadna kontrolka silnika sie nie ¶wieci.
Co¶ ¶ciemniaj±.

Bujd± jest te¿ gadanie ¿e s± spadki mocy czy cos w tym stylu.
Co jaki¶ czas mnie nachodzi aby kupiæ inne autko np passata lub oktaviê ale
rachunek ekonomiczny szybko studzi moje zapêdy ;)
--
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn
Radek
2007-08-02 20:40:35 UTC
Post by WaterMAn
Post by Tomek
[...]
cód
Post by WaterMAn
[...]
Wiesz, ja zawsze mam tak ¿e moje samochody pal± wiêcej o jakie¶ 3 - 4 litry
ni¿ takie same modele innym
ludziom. Olej zmieniam co 8k filtry co 7k jazda zawsze srednio dynamiczna.
Mogê ci tylko powiedzieæ ze
mój dobry znajomy mia³ takie palio jak ty i pali³ mu oko³o 8l lpg miasto -
jak za³o¿y³ szersze felgi i po wymianie termostatu
w aso spalanie wzros³o mu do 11 - po 80 k sprzeda³ fure i wzio³ co¶ innego.
Mi samej benzyny pali 10 po mie¶cie
wiêc to by³ by cód na w wis³± gdyby pali³ 8l gazu. Pozatym to jest starszej
generacji motor na monowtrysku.
Radek
2007-08-01 20:59:42 UTC
Post by Tomek
[...]
ok, ale dolot powietrza bêdzie mia³ ciep³ego z komory silnika - to
prawid³owo ?
Post by Tomek
Post by Radek
[...]
Na bêzynie chodzi idealnie, "komp" w 1,4 to prosty sterownik monowtrysku
nie wiem w ogole czy ona ma opcje tak± ¿eby na³apa³ b³êdy :).
Post by Tomek
Post by Radek
Jutro jade na regulacjê - jakie¶ rady od grupowiczów ?
badz twardy i walcz o swoje :) Nie daj sobie wciskac kitu.
Na pewno co¶ da siê wymyslic. Nie tak dawno mia³em przyjemno¶æ pojeŒdziæ
zagazowanym
polonezem '95 1,6 przejechane 120 000. Katowa³em go po mie¶cie na krutkich
odcinkach
spalanie 13,5 litra trasa 9,5. Gazownik zapewnia³ spalanie ¿êdu 11 - 12
litrow.
Fishman
2007-08-01 22:13:59 UTC
bęzynie krutkich żędu
Borze zainwestój pienć minót czasó na zainstalowanie Thónderbirda z
polzkim słowikiem!
Nie obchodzi mnie, ile masz papierów na dysgrafię - w Thunderbirdzie (i
każdym innym czytniku ze sprawdzaniem pisowni) to się leczy jednym
kliknięciem.

Fishman
Radek
2007-08-02 05:38:26 UTC
bêzynie krutkich ¿êdu
Borze zainwestój pienæ minót czasó na zainstalowanie Thónderbirda z
polzkim s³owikiem!

No tak, ale co to zmieni ? Zmniejszy mi sie spalanie o po³owê ?

Nie obchodzi mnie, ile masz papierów na dysgrafiê - w Thunderbirdzie (i
ka¿dym innym czytniku ze sprawdzaniem pisowni) to siê leczy jednym
klikniêciem.

Mam komputer s³u¿bowy i akurat nie wolno tu instalowaæ nic poniewa¿ nie mam
uprawnien.
Je¶li moje posty sprawiaj± ci a¿ taki k³opot to za³u¿ sobie filtr w
czytniku.
JarekM
2007-08-02 18:56:11 UTC
Post by Radek
[...]
go¶æ Ci s³usznie zwróci³ uwagê, a Ty siê jeszcze rzucasz ??
nie rozumiem takiego podej¶cia.

--
Jarek (Cobra) Marecik
Croma 2.0ie T
Radek
2007-08-02 19:44:46 UTC
Post by JarekM
Post by Radek
[...]
chcesz zamieniæ merytoryczn± dyskusjê w pyskówkê na temat ortografii.
W jakim celu ?
Na szczê¶cie nie wymagam tego od ciebie
jerry
2007-08-02 13:34:28 UTC
Post by Radek
[...]
1. Spalanie mimo wszystko bardzo du¿e
2. Jesli masz sonde lambda instaluj komputer emulator i silnik krokowy do
regulacji sk³adku mieszanki, a ju¿ na pewno na chceck engine bym sobie nie
pozwoli³ ....
3. Jesli sterownik widzi b³edy mo¿e siê przestawiæ w tryb awaryjny - ale
wtedy powinien miec chyba mniejsz± moc i wiêksze spalanie
4. masz tam wtrysk, wiec i silnik krokowy przy przepustnicy który nie
powinien pozwolic silnikowi zgasn±æ, ale to mo¿e byc wina "¶wie¿osci" uk³adu

swoj± drog± troche tanio kupi³e¶ t± instalacjê... za tyle to ja do du¿ego
fiata zak³ada³em...

Jerry
Radek
2007-08-03 11:52:06 UTC
Post by jerry
Post by Radek
[...]
W wyci±gu ze ¶wiadectwa homologacji mam tak± zmiankê :

urz±dzenie wtrysku lub urz±dzenie kontroli lambda o numerach seryjnych bla
bla bla
- czy oni TYLKO to napisali czy waktycznie jest to za³o¿one w instalacji 1
generacji ?
jak to sprawdzic ?
Jerry
2007-08-05 05:52:38 UTC
Post by Radek
Post by jerry
[...]
dziwne.... kawa³ek temu napisa³e¶:

****************************
[...]
********************************

mo¿esz poszukaæ ustrojstwa o tych numerach i zastanowiæ siê co to jest, bo z
powy¿szego wynika³o by ¿e za³o¿yli instalacjê taka jak do du¿ego fiata
(prawie)

Jerry
Radek
2007-08-05 08:57:50 UTC
Post by Jerry
****************************
[...]
Kole¶ i ta jego firma to przekrêt. Musieli napisaæ w wyci±gu z homologacji
¿e zainstalowali urz±dzenie kontroli lambda bo takie s± przepisy w Polsce.
Jak auto posiada sondê lambda to musi mieæ elektronicznie sterowne
dawkowanie gazu. Proste obej¶cie przepisów ?
Tylko ¿e na stacji diagnostycznej LPG diagnosta powiedzia³ mi ¿e samochód
nie przejdzie przegl±du - poniewa¿ takiego urz±dzenia nie ma zamontowanego
mój pojazd. Dodam jeszcze ¿e przez ten weekend zrobi³em trasê 1000 km i
kurwa musia³em 4 razy tankowaæ LPG, bo na pe³nym zbiorniku ~42l zrobiê MAX
270 km. Jak widaæ instalacja siê nie u³o¿y³a.
Znajomy mia³ identyczn± instalacjê (prost± bez komputera) w omedze B 2.0 i w
trasie auto pali³o 10l .Pan gazownik swoim s³odkim pierdzeniem przez
telefon proponuje mi za³o¿enie komputera do tej instalacji za jedyne 300 pln
i to ma pomóc.