Alternator CC 07 łozyska
Player
2007-12-03 12:47:49 UTC
Jaki jest objaw uszkodzenia łożysk w alternatorze ?
Srednio przy jakim przebiegu "lecą" te łożyska
Czy da się je wymienic samodzielnie ?

ew gdyby ktoś miał symbol tych łozysk byłbym wdzięczny...

pozdr.
2007-12-03 17:58:33 UTC
objaw jêczenie chrobotanie mia³czenie a nawet moze leciec dym z paska jak
stanie
zalezy jak jezdzisz i jak napniesz pasek

jak auto stoi to i po 60tys polec±

proste - ale przyda sie sciagacz do ³ozysk i imad³o lub prasa

symboli nie pamiêtam ale kupowa³em je w serwisie odkurzaczy i pralek za
grosze
Wez na wzór - lub spisz symbole
Witam
Jaki jest objaw uszkodzenia ³o¿ysk w alternatorze ?
Srednio przy jakim przebiegu "lec±" te ³o¿yska
Czy da siê je wymienic samodzielnie ?
ew gdyby kto¶ mia³ symbol tych ³ozysk by³bym wdziêczny...
pozdr.
ATZ Rzeszow
2007-12-03 18:28:46 UTC
Post by Player
ew gdyby ktoś miał symbol tych łozysk byłbym wdzięczny...
na 90% to beda 6201 2Z C3 i 6203 2Z C3, tylko nie kupuj zadnych chinskich
typu cx czy jap

GP
Ukaniu
2007-12-03 20:47:35 UTC
Post by ATZ Rzeszow
Post by Player
ew gdyby ktoś miał symbol tych łozysk byłbym wdzięczny...
na 90% to beda 6201 2Z C3 i 6203 2Z C3, tylko nie kupuj zadnych chinskich
typu cx czy jap
i wsadź smaru do środka bo bywa, że są suche. Jakiegoś dobrego.

Pozdrawiam Łukasz
Maciek
2007-12-03 21:23:28 UTC
Post by Player
Jaki jest objaw uszkodzenia łożysk w alternatorze ?
Srednio przy jakim przebiegu "lecą" te łożyska
Czy da się je wymienic samodzielnie ?
Da się, ale łożyska to nie wszystko. Najczęściej wymieniając łożyska
trzeba też wymienić szczotki, a zdarza się, że także pierścienie, które
szczotki potrafią ładnie wyciąć. Do zdjęcia jednego łożysk przydaje się
ściągacz, a do włożenia prasa - młotek to nie najszczęśliwszy pomysł :-)
Post by Player
ew gdyby ktoś miał symbol tych łozysk byłbym wdzięczny...
Symboli nie pamiętam, ale jak poszedłem do pierwszego z brzegu sklepu z
częściami do samochodów, to mi sprzedali zestaw naprawczy - 2 łożyska, 2
szczotki.
Maciek
xymax
2007-12-04 09:04:38 UTC
U¿ytkownik "Maciek" napisa³ w wiadomo¶ci
ew gdyby kto¶ mia³ symbol tych ³ozysk by³bym wdziêczny...
Symboli nie pamiêtam, ale jak poszed³em do pierwszego z brzegu sklepu z
czê¶ciami do samochodów, to mi sprzedali zestaw naprawczy - 2 ³o¿yska, 2
szczotki.
Z tego co pamiêtam to szczotki s± elementem zintegrowanym z regulatorem
napiêcia. Czy mówimy o 07 ?

Zamiast prasy mo¿na u¿yæ imad³a z tym ¿e musisz mieæ jakie¶ tuleje co by
¶rednic± do ³o¿yska pasowa³y.

MS
Maciek
2007-12-04 09:52:51 UTC
Post by Maciek
Post by Player
[...]
Z tego co pamiętam to szczotki są elementem zintegrowanym z regulatorem
napięcia. Czy mówimy o 07 ?
Zgadza się, ale mimo wszystko można je wymienić - regulator jest wbrew
pozorom rozbieralny :-) Oczywiście operacja wymaga przylutowania nowych
szczotek.
Zamiast prasy można użyć imadła z tym że musisz mieć jakieś tuleje co by
średnicą do łożyska pasowały.
Jasne i nawet tak zrobiłem - chciałem tylko zwrócić uwagę, że nie
wystarczy do tego wkrętak i młotek :-)
Maciek
Player
2007-12-05 07:55:23 UTC
Post by Maciek
Zgadza się, ale mimo wszystko można je wymienić - regulator jest wbrew
pozorom rozbieralny :-) Oczywiście operacja wymaga przylutowania nowych
szczotek.
to tak samo jak z automatem startowym, dwa razy wydałem na niego 80zł a za
trzecim razem odlutowałem i przeczyściłem pilnikiem - smiga jak nowy...

dzięki za odpowiedzi, na dniach zabiorę się do roboty