cd. TIPO
DEXTER
2007-07-11 20:40:42 UTC
Hej!

Coraz bardziej dochodzê do wniosku, ¿e sprzedawca mojego TIPO 1.4 1995r.
trochê pomija³ siê z prawdami, wiêc chcê Was zapytaæ o zdanie, co mo¿e byæ:

1. w aucie mam instalacjê gazow±. Gdy auto chodzi na paliwo to s³ysze,. ¿e
silnik pracuje równo, jednak gdy silnik jest na gazie, to s³yszê, ¿e praca
jest nierówna, co mo¿e byæ i czy mam jechaæ do jakiego¶ szpeca od gazu czy
mechaniora ?

2. badaj±c co jest z cylindrami to z "fachowego polecenia" spróbowa³em
podczas pracy silnika lekko zdejmowa³em fajki ze ¶wiec i s³ucha³em co siê
dzieje (wiem, ¿e tak nie powinno siê robiæ) i ustali³em, ¿e jeden cylinder
nie reaguje na to znacz±co, pozosta³e trzy wyraŒnie by³o s³ychaæ ¿e silnik
zaczyna siê dusiæ.

3. na gazie zauwa¿y³em jeszcze taki objaw, ¿e gdy chce szybko przyspieszyæ,
to gdy dam gaz w pod³ogê to auto muli siê jak wó³, ale gdy tylko po chwili
odpuszczê gazu troszkê jakby nabiera³ mocy. Maksymalna prêdko¶æ na gazie to
120 km/h. Spalanie gazu jest b. wysokie. Na trasie czasami > 10 litrów :( i
to sporo.
Na paliwie objawu nie ma i jecha³em autem max 160 km/h (czy to duzo jak na
ten motor ?). Na paliwie spalanie te¿ jest podwy¿szone.

4. czy idzie jako¶ okresliæ stan samego silnika? a je¿eli czasami bêdzie z
nim krucho to ile kosztuje ¶rednio remont silnika ? op³aca siê to ?

Sorki, za d³ugi post i THX wam za odp.
D.
Adam
2007-07-11 23:15:54 UTC
Post by DEXTER
Spalanie gazu jest b. wysokie. Na trasie czasami > 10 litrów :( i
to sporo.
Na paliwie spalanie też jest podwyższone.
Skoro silnik sprawnie pracuje na benzynie, a problem jest po
przełączeniu na LPG, to wystarczy wyregulować (może też wymienić
membrany?) instalację gazową. Dławienie się i zbyt duże zużycie paliwa
może być efektem źle wyregulowanej, zbyt bogatej mieszanki. Prawie na
pewno tak jest, skoro samochód jedzie max tylko 120 km/h.

Ale pisałeś, że spalanie jest zbyt wysokie także na benzynie - jeśli
tak, to najpierw trzeba się zająć układem benzynowym, a dopiero potem -
gazowym.

Niezależnie od tego, silnik zasilany gazem jest bardziej wrażliwy na
jakość świec, kabli wysokiego napięcia i czystość filtra powietrza. To
wpływa na jego równą bądź nierówną pracę. Od filtra sporo zależy, więc
po każdej jego wymianie należałoby pojechać na regulację instalacji gazowej.
Należy też zwracać uwagę na regulację luzu zaworów (grubości płytek) co
jakiś czas (częściej niż gdyby jeździć tylko na benzynie), o ile w tym
silniku taka regulacja występuje. Dobry gaziarz powie Ci na podstawie
analizy spalin, czy należy zajrzeć do zaworów, czy nie.

To wszystko to nie są jakieś specjalnie duże koszty. W Łodzi regulacja
kosztuje mnie w dobrej firmie max 60 zł. U gaziarzy kupuję też świece
(NGK) i kable wysokiego napięcia (miałem takie fiatowskie, ale szybko
popękały). Od tamtego czasu nie mam problemu z tymi elementami.

Stan silnika - każda stacja obsługi powinna móc określić stopień
kompresji cylindrów. To chyba najpewniejszy sposób zmierzenia jakości.
Remont się opłaca o tyle, o ile nie jest droższy od drugiego silnika
(szczególnie, jeśli mamy pewność, że używany silnik, który chcemy kupić
jest w idealnym stanie).
--
Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik, LPG
Rafał
2007-07-12 15:56:27 UTC
3. na gazie zauważyłem jeszcze taki objaw, że gdy chce szybko przyspieszyć,
to gdy dam gaz w podłogę to auto muli się jak wół, ale gdy tylko po chwili
odpuszczę gazu troszkę jakby nabierał mocy. Maksymalna prędkość na gazie to
Podpinam siędo pytania. Mam ten sam efekt w fiacie Siena 1,4 98 rok. Ale
ja nie mam LPG. Jaka to może być przyczyna ? mam juz 110 000 ale nigdy
nie regulowane zawory. Jaki może być koszt takiej regulacji ?
Adam
2007-07-12 17:56:13 UTC
Post by Rafał
Podpinam siędo pytania. Mam ten sam efekt w fiacie Siena 1,4 98 rok. Ale
ja nie mam LPG. Jaka to może być przyczyna ?
Może komputer źle wyregulowany? Trzeba podpiąć i sprawdzić.
Post by Rafał
mam juz 110 000 ale nigdy
nie regulowane zawory. Jaki może być koszt takiej regulacji ?
Dzisiaj ojciec wrócił z fiatem punto z ASO i koszt regulacji zaworów
wyniósł 100 zł. To zawiera 40 zł robocizny i 60 zł części (w tym
uszczelka pod pokrywę zaworów).
To chyba niedużo :)
--
Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik, LPG
Szczepan Majdañski
2007-07-14 18:29:12 UTC
Post by DEXTER
Coraz bardziej dochodzê do wniosku, ¿e sprzedawca mojego TIPO 1.4 1995r.
ten sam silniczek mam w uno z lpg 95r.
Post by DEXTER
jednak gdy silnik jest na gazie, to s³yszê, ¿e praca jest nierówna
pewno krokowy silnik; tez mam to samo;
a nie dodaje ci gazu sam czasami?
Post by DEXTER
3. na gazie zauwa¿y³em jeszcze taki objaw, ¿e gdy chce szybko
przyspieszyæ, to gdy dam gaz w pod³ogê to auto muli siê jak wó³, ale gdy
tylko po chwili odpuszczê gazu troszkê jakby nabiera³ mocy
te same objawy mam
Post by DEXTER
Maksymalna prêdko¶æ na gazie to 120 km/h
moj jedzie 145km/h
Post by DEXTER
Spalanie gazu jest b. wysokie. Na trasie czasami > 10 litrów :( i > to
sporo
unosek bierze ok 8 - i tak chyba za duzo przy wadze auta niecale 800kg
Post by DEXTER
4. czy idzie jako¶ okresliæ stan samego silnika? a je¿eli czasami bêdzie z
nim krucho to ile kosztuje ¶rednio remont silnika ? op³aca siê to ?
no wlasnie; sam jestem ciekaw ale silnik dobry masz skoro na benzynce
ciagnie