coś stuka
identyfikator: 20040501
2008-11-17 21:10:24 UTC
jak wciskam sprzęgło w moim sc900 to jest cisza, jak
puszczam to coś zaczyna klekotać... nie wiem czy to w
sprzęgle czy w skrzyni - co to może być?
no i drugie... jak silnik bierze olej to co jest tego
powodem (uszczelką nie puszcza)?
Dr.Endriu
2008-11-17 21:22:44 UTC
no i drugie... jak silnik bierze olej to co jest tego powodem (uszczelk±
nie puszcza)?
Pierwsze skojarzenie - pier¶cionki na t³okach ..... szykuje siê remoncik....
?.
Dr.Endriu
Dr.Endriu
2008-11-17 21:24:39 UTC
Post by Dr.Endriu
no i drugie... jak silnik bierze olej to co jest tego powodem (uszczelk±
nie puszcza)?
Pierwsze skojarzenie - pier¶cionki na t³okach ..... szykuje siê
"...zagotowa³em p³yn ch³odz±cy w SC900..."

konsekwencja przegrzania silniczka...
Dr.Endriu
Marcin Cerkiewnik
2008-11-18 09:10:40 UTC
no i drugie... jak silnik bierze olej to co jest tego powodem (uszczelką
nie puszcza)?
Pierwsze skojarzenie - pierścionki na tłokach ..... szykuje się remoncik....
?.
Ja mam podobny objaw, ale nigdy nie zagotowalem silnika. To sie zaczelo
wlasnie po wymianie sprzegla.
identyfikator: 20040501
2008-11-21 18:46:41 UTC
możecie mi powiedzieć jak to jest w seicento...
sprzęgło łożyskowane jest z dwóch stron? jedno łożysko
siedzi w kole zamachowym silnika, drugie gdzieś na
początku skrzyni biegów tak? czy można "na słuch"
sprawdzić czy te dwa łożyska są sprawne?
chodzi mi o to, jak sprawdzić czy stuka sprzegło czy
stuka skrzynia biegów? aktualnie jak wcisnę sprzęgło
albo jadę to nie stuka, tylko na luzie stuka...
ici
2008-11-22 18:28:56 UTC
mo¿ecie mi powiedzieæ jak to jest w seicento... sprzêg³o ³o¿yskowane jest
z dwóch stron? jedno ³o¿ysko siedzi w kole zamachowym silnika, drugie
gdzie¶ na pocz±tku skrzyni biegów tak? czy mo¿na "na s³uch" sprawdziæ czy
te dwa ³o¿yska s± sprawne?
chodzi mi o to, jak sprawdziæ czy stuka sprzeg³o czy stuka skrzynia
biegów? aktualnie jak wcisnê sprzêg³o albo jadê to nie stuka, tylko na
luzie stuka...
Nikt na ucho mailem twoich stuków nie us³yszy przecie¿.

Póki nie rozbierzesz to siê nie dowiesz.
Skoro stuka, to co¶ niedobrego siê dzieje.
Warto zainteresowaæ siê tym w gara¿u lub u mechanika zanim
problem pojawi siê w nocy na drodze kilkana¶cie km od wsi.

Rozepnij silnik od skrzyni.
WeŒ rêk± wa³ek sprzêg³a od skrzyni poruszasz, sprawdzisz luz,
to samo od str. silnika.
Sam zdiagnozujesz które ³o¿ysko ci polecia³o.

Moja praktyczna rada.
Skoro ju¿ wszystko roz³o¿ysz to powymieniaj wszystkie ³o¿yska, razem
z uszczelniaczami, tarczê sprzêg³a i docisk, koszt stosunkowo ma³y,
a roboty sporo, ¿eby siê do nich dogrzebywaæ powtórnie za parê miesiêcy.
identyfikator: 20040501
2008-11-23 13:51:14 UTC
Moja praktyczna rada.
Skoro już wszystko rozłożysz to powymieniaj wszystkie
łożyska, razem
z uszczelniaczami, tarczę sprzęgła i docisk, koszt
stosunkowo mały,
a roboty sporo, żeby się do nich dogrzebywać
powtórnie za parę miesięcy.
jednym słowem łożyska dadzą się wymienić? o to mi
głównie chodziło...
ici
2008-11-23 14:25:23 UTC
[...]
jednym s³owem ³o¿yska dadz± siê wymieniæ? o to mi g³ównie chodzi³o...
No pewnie ¿e dadz± siê wymieniæ, mo¿e nawet bez rozbierania skrzyni b.
Jak nie czujesz siê pewnie, to mo¿e warto oddaæ samochód komu¶, kto to robi?
Lub tak jak ja: kupiæ ksi±¿ki do danego typu, ogl±daæ obrazki, uk³adaæ
¶rubki, czê¶ci w pude³eczku rz±dkami, co najpierw, co póŒniej i bawiæ siê
samemu.
Trwa to d³u¿ej, czasem taniej kosztuje, ale satysfakcja z dobrze zrobionej
roboty gwarantowana. I wiesz na czym jeŒdzisz, sam decydujesz, czy
wymieniasz element, czy wsadzasz jaki by³. Jak siê pomylisz to za parê
tyg/mies., powtórka z rozrywki.
Sprzêg³o i elementy dooko³a niego nie s± mo¿e trudne, ale jak na pierwszy
raz nie poleca³ bym samodzielnego rozk³adania.
Problem tkwi zazwyczaj w trudnym dostêpie, dorabianiu specjalnych kluczy do
schowanych ¶rub, mocowanie ze sporym ciê¿arem silnika i skrzyni.
S± tacy co wyci±gaj± ca³y silnik do góry, s± tacy, co rozpinaj± silnik i
skrzyniê i pracuj± jak ginekolog w dziurze (ja tak robi³em).
Ale jedno jest pewne, trzeba sobie znaczyæ czê¶ci, ¶ruby, rysowaæ, notowaæ,
uk³adaæ w ca³o¶æ (¶ruba, podk³adki, nakrêtka) ¿eby trafi³y w to samo miejsce
i nic po naprawie ci nie zosta³o na warsztacie.
Jest to wykonalne, pod warunkiem, ¿e pracuje siê wolno i systematycznie,
du¿o ogl±da z ró¿nych stron (lusterko) i ma³o u¿ywa m³otka.

Powodzenia.
Czarek Daniluk
2008-11-30 12:05:53 UTC
jak wciskam sprzęgło w moim sc900 to jest cisza, jak puszczam to coś
zaczyna klekotać... nie wiem czy to w sprzęgle czy w skrzyni - co to
może być?
Ten typ tak ma. Miałem SC900 od nowości przez 4 lata i miało tak od
wyjazdu z salonu ;) Nie przejmowałem się tym, przez jakieś 110-120 kkm
jakie nim przejechałem nic się nie działo oprócz klekotu ;)

Na gwarancji parę razy też to zgłaszałem to słyszałem tylko ża ten typ
tak ma ;)

Pozdrawiam !!
Czarek Daniluk