Dylematy po spotkaniu z pniakiem
kowtow
2009-09-01 20:07:33 UTC
No i sta³o siê po niespe³na dwóch miesi±cach od zakupu nowego samochodu
mia³em dzi¶ spotkanie z pniaczkiem ledwo widocznym w trawie i trochê
wgniot³em
blachê w progu i popêka³ lakier w kilku miejscach
Teraz moje dylematy co z tym robiæ?
Samochód mam ubezpieczony AutoCasco na trzyletniej gwarancji moim zdaniem
koszt klepania i lakierowania nie powinien przekroczyæ 150-200 PLN
Czy jechaæ z tym do salonu (FIAT) korzystaæ z ubezpieczenia czy lepiej
zrobiæ to po cichu prywatnie.
Jakie macie do¶wiadczenia w tym zakresie.
Bo ja niestety po 5 latach jazdy starym gratem nie mia³em nawet ryski na
karoserii i tu taki pech przy nowym.
Pozdrawiam.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4367 (20090825) __________

Marek
2009-09-02 05:35:51 UTC
Je¶li to jest nowe autko z salonu pytanie
raczej powinno brzmieæ czy chcesz miec gwarancje.
Mam od dwóch lat samochodzik z salonu fiata
i kiedy (chce czy nie, musze serwisowaæ w ASO)
przyje¿d¿am na przegl±d przynajmniej u mnie kontroluj±
tak¿e stan blacharki czy by³y jakie¶ wgniecenia czy co¶ by³o
przy tym robione nawet przed wizyt± specjalnie siê dopytuj±.
Obawiam siê ¿e jak dasz do warsztatu "po cichu" potem
przy przegl±dzie mog± to wy³apaæ i stwarzaæ problemy z gwarancj±.
Ja bym raczej jednak pojecha³ z tym odrazu do ASO trudno
minimum te trzy lata trzeba jako¶ przecierpieæ ¿eby utrzymaæ
gwarancje. Fakt koszty s± astronomiczne mnie siê
urwa³ zaczep plastikowy w nadkolu prawy przód
w Grande Punto i nadkole trochê sobie zwisa³o
za¶piewali mi w ASO ponad 300 z³ za wymiane na
nowe nadkole(bo to nie podlega gwarancji)
ale da³em sobie spokój.
Podci±gneli tak ¿e nie zwisa i jest ok tylko tyle
¿e maja zanotowane i przy sprawdzaniu podczas
przegl±du nawet o to siê nie pytaj±.
Kalafior
2009-09-02 08:50:53 UTC
Powinienne¶ zg³osiæ to do ubezpieczalni i na AC zrobiæ naprawê w
autoryzowanym serwisie je¿eli chcesz mieæ gwarancjê na blachy.
BogdanP
2009-09-02 21:17:27 UTC
To ja do³o¿ê jeszcze trochê do tych dylematów ale od strony technicznej.
Próg jest czê¶ci±, któr± siê raczej nieda wyklepaæ, jako ze niema dostêpu do
blachy od drugiej strony. "Naprawa" mo¿e polegaæ (zale¿y u kogo robisz) na
zaszpachlowaniu i pomalowaniu, albo na wyci±gniêciu blachy. S± ró¿ne
techniki wyci±gania, ale wiêkszo¶c wymaga przynajmniej punktowego grzania,
czego w swoim aucie unika³bym jak ognia bo to zniszczy ci fabryczn±
konserwacjê od wewn±trz. Prawid³owe zakonserwowanie czego¶ takiego jest
cholernie pracoch³onne (je¶li mo¿liwe) i w±tpiê czy op³acalne dla wykonawcy.
A klient i tak tego nie zobaczy bo to s± przekroje zamkniête. My¶lê, ¿e po
3-4 latach rdza przegryzie blachê w tych miejscach na wylot.
Zaszpachlowanie te¿ nie jest mi³e dla auta, je¶li trzeba miejscami dawaæ
10-20 mm szpachli. Ona ma inn± rozszerzalno¶æ ciepln± ni¿ blacha i przy
gwa³towniejszych zmianach temperatury zdarza siê ¿e odpada lub co gorsze
rozwarstwi siê od blachy pozostawiaj±c miejsce na s³on± wilgoæ. Rdza takie
miejsca uwielbia bo mo¿e dzia³aæ w ukryciu.
Reasumuj±c masz pecha, bo niema tutaj jakiej¶ dobrej rady. Trudno nie widz±c
uszkodzenia co¶ konkretnego radziæ, ale je¶li wgniecenie nie jest bardzo
brzydkie, radzi³ bym od zewn±trz zabezpieczyæ próg (od zewn±trz mo¿na to
zrobiæ skutecznie) i tak jezdziæ.
Wspó³czujê
\\M.
2009-09-03 20:01:57 UTC
Zalezy co to za auto - model
w niktórych próg jest razem z b³otnikami i naprawa moze sporo kosztowac
Podejedz do blacharza - dobrej firmy - nie takiego co bierze 50PLN za
element
i niech to obejrzy.
Moze wystarczy to oczyscic zabezpieczyc i zrobiæ mastyke antykorozyjn± i
bedzie Ok
Mówisz ze pêk³ lakier to wyci±ganie bez lakierowania nie ma sensu

Alternatyw± jest monta¿ lakierowanych listew progowych z oryginalnych
akcesorii Fiata
Jedno jest pewne przed zim± trzeba to zrobiæ aby rdza go nie zjad³a
krzysiek82
2009-09-08 14:09:36 UTC
żaden dylemat, jechać do ASO jeśli auto nowe i usunąć szkodę z AC.
--
krzysiek82