Fiat Brava 1.2 16v - Problem z obrotami
TomeK.
2008-03-02 20:32:10 UTC
witam serdecznie

mam nadzieje ¿e kto¶ mi tu pomorze z tej grupy :-)
mam pewien problem z silnikiem 1.2 16v w Fiacie Brava
wiele rzeczy czyta³em na necie ale mo¿e kto¶ mi pomorze w moim przypadku
otó¿ na wolnych obrotach silnik nie pracuje tak jak powinien tj. ok 800
obr.min
jak wysprzêgle go i powoli sie tocze to obroty utrzymuj± sie na poziomie ok
1200-1500 obr.min i bardzo powoli spadaj±
dopiero jak ca³kowicie sie zatrzymam to obroty zejd± do 800 obr/min
podczas szybkiej jazdy jak wrzucê luz to obroty utrzymuj± sie na poziomie
1500 obr/min
nie wiem co jest grane
przeczyszczon± mam przepustnice i czyta³em o silniku krokowym ale to raczej
nie to bo obroty nie faluj± tylko powoli spadaj±
dodam ¿e silnik nie jest zagazowany
¶wie¿o wymieniony mam rozrz±d ale przed wymian± by³o to samo

mo¿e kto¶ móg³by mi zasugerowaæ co¶ i pomóc

pozdrawiam i dziêkujê z góry
2008-03-02 22:39:35 UTC
Wszystko jest ok i nie dotykaj
To czujnik predkosci pojazdu nie pozwala mu zejsc z obrotów - i tak ma byc.
W boschu 1.5.5 by³ odwieczny problem z wolnymi obrotami. Ten sterownik b
nielubi zawahañ przep³ywu powietrza i zmian podcisnien (). Posiadacze
starych alf 145 i 156 wiedz± o co chodzi. Dlatego przeprogramowywano
centrale by p³ynnie schodzi³ i utrzymywa³ wolne obroty. Twoja z czego co
piszesz juz jest poprawiona.

Po wymianie rozrzadu powinno sie z resetowac parametry samodopasowania
i nauczyc nowych, powinno nieco sie poprawic
Nicerek
2008-03-05 19:45:51 UTC
Podobny problem mia³em ze swoj± marysi± 155 20V.
U mnie przyczyna tkwi³a w przep³ywomierzu - po wymianie przep³ywki, obroty
silnika w czasie jazdy nawet jak w³±cze na luz utrzymuj± siê w granicach 700
obr.
Wcze¶niej jezdzi³em jak z tempomatem - obroty siêga³y od 1500 do 2000 w
czasie jazdy, nawet jak pó¶ci³em peda³ gazu. Dopiero po zatrzymaniu
samochodu - obroty spada³y do 800.