Odmrażanie szyb
2008-11-22 22:28:26 UTC

Jako¶ bia³o siê zrobi³o na moich szybach w samochodzie.
Odmra¿anie szyb ciep³em z silnika - dmuchaw± do¶æ d³ugo trwa i trochê
kosztuje.
Poniewa¿ samochód stoi pod domem, mam dostêp do wiaderka pr±du na
przed³u¿aczu.
Tak siê zastanawiam jaki piecyk mo¿na by wstawiæ do ¶rodka,
¿eby przyspieszyæ nagrzewanie, a jednocze¶nie nie popaliæ ¶rodka,
ewentualnie nie uszkodziæ szyby?
My¶lê tu o czym¶, co mo¿na by w³±czyæ rano, w miêdzyczasie
oskrobaæ twarz, zje¶æ np ¶niadanie, wyj¶æ i mieæ problem z g³owy?
A mo¿e jaki¶ szybki dopalacz 12V z zapalniczki?

Testowa³ kto¶ z kolegów jakie¶ urz±dzonko?
Jakie i gdzie kupiæ/zrobiæ?

Pzdr, ici
freeriders
2008-11-23 07:56:46 UTC
Testowa³ kto¶ z kolegów jakie¶ urz±dzonko?
Jakie i gdzie kupiæ/zrobiæ?
Ja testowa³em - zwyk³y grubszy materia³ na przedni± szybê przyciskasz
wycieraczkami a nao¿niki drzwiami, ¿aden mróz tego nie przejdzie.
Marcin
2008-11-23 08:31:31 UTC
Ja testowa?em - zwyk?y grubszy materia? na przedni? szyb? przyciskasz
wycieraczkami a nao?niki drzwiami, ?aden mróz tego nie przejdzie.
Za ok 13 zł na stacji widziałem "materiał" na szybę.
ici
2008-11-23 14:31:05 UTC
Ja testowa?em - zwyk?y grubszy materia? na przedni? szyb? przyciskasz
wycieraczkami a nao?niki drzwiami, ?aden mróz tego nie przejdzie.
Za ok 13 z³ na stacji widzia³em "materia³" na szybê.
Mo¿e to i dobry pomys³?
Mówimy o stacji benzynowej? Pod has³em "materia³ na szybê"?
Taki materia³ nie przymarza do brudnego szk³a?
Spróbujê to za³atwiæ bez energii zewnêtrznej.
Dziêki za podpowiedŒ.
Marcin
2008-11-23 15:02:48 UTC
Mo?e to i dobry pomys??
Mówimy o stacji benzynowej? Pod has?em "materia? na szyb?"?
Taki materia? nie przymarza do brudnego szk?a?
Spróbuj? to za?atwi? bez energii zewn?trznej.
Dzi?ki za podpowied?.
Na Lukoilu (Jet) kupiłem, nazywało się "winter...", czarna mata.

Narazie 2 razy restowalem, snieg spada z tego gdzie w innych miejscach
przymarza.

Jest mały problem jak masz duża szybe, moze sie okazać że jest mata za
mała (na wysokość), na szerokość jest OK.
ici
2008-11-23 17:46:24 UTC
Znalaz³em co¶ takiego:
potestujê trochê i zobaczymy.
ici
Jacek Sowiñski
2008-11-23 22:21:12 UTC
160W to w aucie ponad 13A pr±du. Masz taki bezpiecznik na gniazdku
zapalniczki?
Ba³bym sie troche o aku, to sporo energii pozostawione w³±czone przez
20-30min rano przy zimnym i s³abym akumulatorze - moze sie okazaæ ze nie
odpalisz auta.
Ale juz co¶ takiego zasilanego z sieci 230V i transformator w aucie, moze
dzia³aæ. Moim zdaniem jaka¶ farelka czy termowentylator z hipermarketu
powinny daæ rade.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Uniden 520 / ML145
Lukas_Rzeszow
2008-11-24 07:50:09 UTC
nie kupuj tego badziewia !!
je¶li trzymasz auto pod chmurk±, i rano obci±¿ysz jeszcze aku takim
odbiornikiem,
to samochodu raczej nie odpalisz, chyba ¿e bêdzie to to pracowa³o na
w³±czonym silniku...

na allegro sprzedaj±ca o nicku karmat3 sprzedaje termowentylatory Farel'a
polskiej produkcji,
taniutko -> po 25zl, to naprawdê porz±dne termowentylatory a nie jaki¶
taiwan,
je¶li maszt dostêp do pr±du to chyba najlepszy pomys³, taki termowent. ma
dwie moce,
1000 i 2000W lub tylko nadmuch zimnego powietrza,
ustawiasz na siedzeniu ustawione w kierunku szyby i sobie dmucha ;)
ostatnio zakupi³em dwie takie farelki do gara¿u, na zewnatrz -5, a w garazu
gdy chcê pomajsterkowaæ mam +20,
inna sprawa, ¿e grzanie czyms takim kosztuje, bo godzina grzania jednego
term. na max to 2kW energii...

pzdr.
£.
ici
2008-11-26 16:45:23 UTC
potestujê trochê i zobaczymy.
ici
Dmuchawa dotar³a przed chwil±. Szybciutko, s³owny facet.
Nie mog³em siê powstrzymaæ i zajrza³em do ¶rodka.
Oprócz takich czysto estetycznych mankamentów jak nie ogradowanie plastików,
to jestem pod wra¿eniem.
Wprawdzie grzeje to za du¿o powiedziane, dmucha letnim powietrzem, ale za to
¿adnych spiral, ¿adnego otwartego ognia.
Grzejnik jest ceramiczny z doklejonymi radiatorami z blachy aluminiowej.

Reasumuj±c:
- Letnie powietrze, na szybê mo¿e i bezpieczniej, je¶li nawet nie pomo¿e, to
krzywdy nie zrobi,
- Grza³ka ceramiczna, brak otwartego ognia, bezpieczniejsze od innych
piecyków

A jak to siê sprawdzi? Zobaczymy.
charlesz
2008-11-26 11:24:42 UTC
Post by Marcin
Na Lukoilu (Jet) kupiłem, nazywało się "winter...", czarna mata.
Narazie 2 razy restowalem, snieg spada z tego gdzie w innych miejscach
przymarza.
Witam szanowna grupe. Kupilem cosik podobnego w Tesco za nie cale 13
zl. Na razie sprawdza sie bardzo dobrze, od momentu zakupu nie mam
najmnieszych problemow z przednia szyba. Wystarczy mate zdjac, dobrze
wytrzepac (nie wsiaka wody ani nic sie do niej nie przykleja) i mozna
ruszac w trase. Swietny patent za tak male pieniadze. Mozna naprawde
duzo czasu rano zaoszczedzic. Polecam.

Pozdr.
charlesz
identyfikator: 20040501
2008-11-23 20:37:38 UTC
ja polewam wodą z zimnego kranu...
ici
2008-11-25 20:30:11 UTC
ja polewam wod± z zimnego kranu...
Rozumiem, ¿e z domu wodê przynosisz?
Bo na zewn±trz zamarz³a.

Szybko odpuszcza?
Ale zaraz zamarza z powrotem?
Czyli gaszenie ognia benzyn±? :-)
ikov
2008-11-26 10:33:22 UTC
Post by identyfikator: 20040501
ja polewam wodą z zimnego kranu...
Rozumiem, że z domu wodę przynosisz?
Bo na zewnątrz zamarzła.
Szybko odpuszcza?
Ale zaraz zamarza z powrotem?
Czyli gaszenie ognia benzyną? :-)
Na Galileo (niemiecki program o technice i ciekawostkach) było o
odmrażaniu szyb. Było właśnie polewanie wodą (ciepłą) - pomaga, ale
potem trzeba wycieraczkami przetrzeć szybę i ogrzewać z nawiewu by
ponownie nie marzło; oczywiście wrzątek może spowodować szybką potrzebę
kupna nowej szyby. Zimna pomoże, ale pod warunkiem, że będą chodziły
wycieraczki, bo tak to i ona zamarznie. Poza tym ogrzewano szybę
palnikiem (chyba coś takiego jak przy łączeniu papy na dachach) - jest
ok gdy z pewnej odległości, z bliska szyba pęknie lub się nadtopi.
Polanie szyby czystym alkoholem który zamarza w niższej temperaturze -
nie pamiętam, chyba pomogło. Detonacja gazu na zewnątrz pojazdu -
pomogło. Oczywiście było to w ramach eksperymentów - nie róbcie tego w
domu :)
W sumie jest dużo sposobów na rozmrożenie szyby, ale uważam że skrobanie
a potem dobry płyn do spryskiwaczy jest wystarczający, chyba że kogoś
stać na Webasto :)
--
http://ikov.bikestats.pl

"NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI. JESTEM TYLKO JA."
Śmierć ze Świata Dysku
Jacek Sowiñski
2008-11-26 10:51:08 UTC
Na Galileo (niemiecki program o technice i ciekawostkach) by³o o
odmra¿aniu szyb. By³o w³a¶nie polewanie wod± (ciep³±) - pomaga, ale potem
trzeba wycieraczkami przetrzeæ szybê i ogrzewaæ z nawiewu by ponownie nie
marz³o; oczywi¶cie wrz±tek mo¿e spowodowaæ szybk± potrzebê kupna nowej
szyby. Zimna pomo¿e, ale pod warunkiem, ¿e bêd± chodzi³y wycieraczki, bo
tak to i ona zamarznie. Poza tym ogrzewano szybê
kiedy¶ który¶ grupowicz opowiada³, jak obok niego do poloneza przymierzy³
sie pewien kierowca z wiadrem gor±cej wody.
Przez nowopowsta³y otwór wpad³a mu do ¶rodka ca³a szyba, gor±ca woda i na
koniec jeszcze wiadro :)
Jestem zdania ¿e wszystko mo¿na, tylko z g³ow± :)
--
Stoout
prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Citroen Berlingo 1,6HDI '08 & Uniden 520 / ML145
Peter von Beerpuszken
2008-12-09 11:49:04 UTC
Jakoś biało się zrobiło na moich szybach w samochodzie.
Odmrażanie szyb ciepłem z silnika - dmuchawą dość długo trwa i trochę
kosztuje.
Ponieważ samochód stoi pod domem, mam dostęp do wiaderka prądu na
przedłużaczu.
Tak się zastanawiam jaki piecyk można by wstawić do środka,
żeby przyspieszyć nagrzewanie, a jednocześnie nie popalić środka,
ewentualnie nie uszkodzić szyby?
Myślę tu o czymś, co można by włączyć rano, w międzyczasie
oskrobać twarz, zjeść np śniadanie, wyjść i mieć problem z głowy?
A może jakiś szybki dopalacz 12V z zapalniczki?
Testował ktoś z kolegów jakieś urządzonko?
Jakie i gdzie kupić/zrobić?
Pzdr, ici
Farelkę na przedłużaczu do środka :-) kilka minut i ciepło jak w
uchu :-)))
ici
2008-12-10 21:30:03 UTC
Nie nalewaj wrz±tku, trzeba dobraæ temperaturê, zreszt± zanim zniesiesz
termofor i nagrzeje siê guma termofora to temperatura jest
przyjazna.....sam spróbuj, by³em zaskoczony skuteczno¶ci±.
Wiesiek
Spróbujê.
Zaintrygowa³e¶ mnie. Z drutami targaæ siê nie potrzeba.
Rozumiem, ¿e lejesz wodê z ciep³ego kranu, nie z czajnika?
Muszê jeszcze gdzie¶ kupiæ termofor.
Pewnie taki z±bkowany-szorstki by³ by najlepszy?
Co¶ jak twardszy zmywak?

Chocia¿ narzutka z plastikowanej szmaty dzi¶ rano sprawi³a siê rewelacyjnie.
To ta z moich linków na pocz±tku.
Trochê ma³o przyjemnie siê to zwija/rozwija tak± mokr±, ale efekt jest
pozytywny.