PUNTO II wyciek oleju to norma? kto ma?
Jakub Spiernowski
2009-07-14 16:24:13 UTC
Punto jak w tytule, silnik 1.2 60KM
chce go kupić bo ma mieć niewielki przebieg 51tys i dobry stan ALE:

na silniku wyraźne wycieki oleju jak w tej aukcji
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6456426
tylko że większe

to norma w tym modelu? o czym to świadczy?

Tak przeglądam sobie inne aukcje i silniki z większymi przebiegami są suche
w tym miejscu

J.
mateusx6
2009-07-15 06:12:06 UTC
Post by Jakub Spiernowski
Punto jak w tytule, silnik 1.2 60KM
na silniku wyraŒne wycieki oleju jak w tej aukcji
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6456426
tylko ¿e wiêksze
to norma w tym modelu? o czym to ¶wiadczy?
Tak przegl±dam sobie inne aukcje i silniki z wiêkszymi przebiegami s±
suche
w tym miejscu
Bo jak zadbane to suche.... ja mam u siebie w punto 2 138tys... i tez jest
sucho. Ale tak ogolnikowo to chyba wiekszosc tak sie poci po tej stronie.
Pamiêtaj, nie kupuj samochodu ze wzgledu na przebieg, a ze wzgledu na stan
techniczny. Ma ksiazke serwisowa, komplet kluczykow?
krzysiek82
2009-07-15 07:44:06 UTC
Post by mateusx6
Bo jak zadbane to suche.... ja mam u siebie w punto 2 138tys... i tez jest
sucho.
Właśnie jak się dba to się czysto ma, po takich szczegółach można dojść
czy ktoś tylko autem jeździł czy także je należycie serwisował. U mnie
1.9JTD przelatane ponad 160tyś na przeglądzie facet się zdziwił, że
wszystko suche kropli oleju nie ma na silniku ani na skrzyni.
krzysiek82
jian
2009-07-15 09:41:29 UTC
Post by krzysiek82
Post by mateusx6
[...]
chciał bym zobaczyć te zdjęcia tej skrzyni
bo nie widziałem jeszcze modelu który by miął sucho w okolicach
wybieraka i odpowietrznika skrzyni
mateusx6
2009-07-15 09:46:43 UTC
Post by mateusx6
Bo jak zadbane to suche.... ja mam u siebie w punto 2 138tys... i tez
jest sucho.
W³a¶nie jak siê dba to siê czysto ma, po takich szczegó³ach mo¿na doj¶æ
czy kto¶ tylko autem jeŒdzi³ czy tak¿e je nale¿ycie serwisowa³. U mnie
1.9JTD przelatane ponad 160ty¶ na przegl±dzie facet siê zdziwi³, ¿e
wszystko suche kropli oleju nie ma na silniku ani na skrzyni.
chcia³ bym zobaczyæ te zdjêcia tej skrzyni
bo nie widzia³em jeszcze modelu który by mi±³ sucho w okolicach wybieraka
i odpowietrznika skrzyni
No tak, co do skrzyni to tez bym wiary nie dal.. ,a ja mowilem o silniku.
krzysiek82
2009-07-15 09:47:44 UTC
Post by jian
chciał bym zobaczyć te zdjęcia tej skrzyni
bo nie widziałem jeszcze modelu który by miął sucho w okolicach
wybieraka i odpowietrznika skrzyni
Mam tylko jedną fotkę od strony korka spustowego oleju, gdzieś tu nawet
link podawałem. Ja także jestem zdziwiony ale po prostu sucho.
krzysiek82
jian
2009-07-15 10:58:20 UTC
Post by krzysiek82
Post by jian
[...]
to proponuje wyciągnąć aku
odkręcić donicę od niego i możesz przeżyć szok bo twój czyściutki
silniczek i skrzynia okażą się zarzygane olejem
krzysiek82
2009-07-15 11:34:24 UTC
Post by jian
to proponuje wyciągnąć aku
odkręcić donicę od niego i możesz przeżyć szok bo twój czyściutki
silniczek i skrzynia okażą się zarzygane olejem
Już dawno jestem po takich operacjach, i nic nie znalazłem.
krzysiek82
jian
2009-07-15 12:03:17 UTC
Post by krzysiek82
Post by jian
to proponuje wyciągnąć aku
odkręcić donicę od niego i możesz przeżyć szok bo twój czyściutki
silniczek i skrzynia okażą się zarzygane olejem
Już dawno jestem po takich operacjach, i nic nie znalazłem.
w takim razie czekam na foto tego czyściutkiego silnika (od razu napiszę
że widok pod donicą akumulatora)

i to nie wypucowanego do zdjęcia
tylko np po przejechaniu 130kkm
krzysiek82
2009-07-15 12:30:18 UTC
Post by jian
w takim razie czekam na foto tego czyściutkiego silnika (od razu napiszę
że widok pod donicą akumulatora)
i to nie wypucowanego do zdjęcia
tylko np po przejechaniu 130kkm
Rozumiem, że możesz być sceptycznie na stawiony ale nie wymagaj ode mnie
żebym teraz wszystko demontował, żeby tylko zrobić zdjęcie. Nie
pamiętam czy robiłem jakieś zdjęcia od strony akumulatora, ale jeśli coś
znajdę umieszczę linka.
krzysiek82
Jakub Spiernowski
2009-07-15 09:34:18 UTC
Post by mateusx6
Bo jak zadbane to suche.... ja mam u siebie w punto 2 138tys... i tez jest
sucho. Ale tak ogolnikowo to chyba wiekszosc tak sie poci po tej stronie.
Pamiętaj, nie kupuj samochodu ze wzgledu na przebieg, a ze wzgledu na stan
techniczny. Ma ksiazke serwisowa, komplet kluczykow?
w środuk auto wygląda na nówke, samochod kupiony w jednym salonie tam
serwisowany i odsprzedany salonowi, samochód ma 4 lata

książki jeszcze nie widziałem...

J.
mateusx6
2009-07-15 09:45:32 UTC
Post by mateusx6
[...]
w œroduk auto wygl¹da na nówke, samochod kupiony w jednym salonie tam
serwisowany i odsprzedany salonowi, samochód ma 4 lata
ksi¹¿ki jeszcze nie widzia³em...
jak bedzie wszystko ok z papierami, zabierz auto na przeglad tech. a
nastepnie po namysle kup :)
krzysiek82
2009-07-15 09:49:31 UTC
Post by mateusx6
jak bedzie wszystko ok z papierami, zabierz auto na przeglad tech. a
nastepnie po namysle kup :)
Dokładnie jak pisze kolega w tej kolejności, nic na siłę i nie daj sobie
wmówić, żeby szybko się decydować bo jest następnych chętny. Ja tak
kupowałem pierwsze moje auto i chęć posiadania zastąpiła zdrowy
rozsądek. To był wtedy błąd :)
krzysiek82
krzysiek82
2009-07-15 07:31:43 UTC
Post by Jakub Spiernowski
to norma w tym modelu? o czym to świadczy?
Silniki 1.2 mają tą wadę, że się często pocą w okolicy pokrywy zaworów,
zwykle pomaga wymiany uszczelki i podpiłowanie nóżek pokrywy.
Ja miałem 1.2 w palio co chwile się pocił, dopiero po podpiłowaniu
ustąpiło. W tym miejscu może być także wyciek z zimeringu wałka
rozrządu. A jeśli tak jest to na bank przebieg jest znacznie wyższy.
Jeśli chcesz mieć pewność co do stanu technicznego jedz na pomiar
kompresji, to groszowa sprawa a będziesz wiedział w jakim stanie jest
silnik.
krzysiek82
gorgu
2009-07-16 10:13:59 UTC
Post by Jakub Spiernowski
[...]
Jest to typowy wyciek spod pokrywy zaworów w PuntoII. Ja 3 lata temu kupiłem
takie auto z tym samym silnikiem i przebiegiem 45tys i takim samym wyciekiem
i zadbane było wszystko oprócz tego miejsca. Naprawiałem to 2 razy i mi się
znudziło. Są na to sposoby: podpiłowywanie itp i to pomaga, ale lepiej niech
to zrobi fachowiec. Ja przestałem się tym przejmować bo niczemu to nie
szkodzi. Sprawdzam olej i nawet nie dolewam bo to zwykłe "pocenie".
gorg
http://informacyjny-24.pl/index.php/Motoryzacja/