Cieknie olej z silnika
Buba
2009-03-28 15:52:16 UTC
Jaki może być koszt wymiany uszczelki pod głowica silnika w Uno 1.4 ?
--
A.
*********
P: Co jest najbardziej denerwującą rzeczą w Usenecie i e-mailach?
Danny
2009-03-28 16:58:49 UTC
Post by Buba
Jaki może być koszt wymiany uszczelki pod głowica silnika w Uno 1.4 ?
a na pewno chodzi ci o uszczelkę pod głowicą? czy może pod pokrywą zaworów?
pod głowicą - to w zależności od tego co jeszcze robisz (planowanie,
zawory, wypadałoby pasek rozrządu + płyny) - nawet i 500 zł, pod pokrywą
zaworów pewnie z 50 zł z uszczelką włącznie
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition/UKP
Buba
2009-03-28 17:34:25 UTC
Post by Danny
Post by Buba
[...]
Nie wiem dokładnie, powiedziano mi, że to duże koszty więc pewnie
chodzi o tę głowicę.
Kapie sobie trochę, zrobiłam dolewkę oleju i tyle.

Problemy były na przegląddzie rejestracyjnym :-(
Przyczepili się do tego oraz do jakości spalin.
No starutki ten uniaczek, nie przeczę, ale gorsze strucle widuję na
ulicach.
--
A.
*********
Danny
2009-03-28 17:43:13 UTC
Post by Buba
Post by Danny
[...]
tyle że zazwyczaj to nie widać że cokolwiek kapie - bo albo olej dostaje
się do płynu chłodzącego albo odwrotnie - ubywa płynu? robi się maź pod
korkiem oleju? są bąbelki w płynie podczas pracy silnika?
Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"
Buba
2009-03-28 17:53:02 UTC
Post by Danny
Post by Buba
Post by Danny
[...]
Na ziemi est czarna plama oraz silnik jest taki hm...czarny,
lepiący...choć akurat na świecach nie widać.
Poza tym musiało ubywać bo na bagnecie ledwo co było widać.
Mało jeżdżę nim, większość zimy stał.
Nie obserwowałam podczas pracy silnika więc o bąbelkach nic nie wiem :-)
--
A.
*********
\\M.
2009-03-29 20:41:19 UTC
W Uno 1.4 jest pokrywka zaworów, g³owiczka z wa³kiem rorz±du i g³owica z
zaworami.

najczesciej cieknie z uszczelki pod pokryw± zaworów ( uszczelka z korka) lub
uszczelniacza wa³ka lub spod g³owiczki( uszczelka papierowa).

Prawdopodobnie któras pusci³a - posz³o w rozrz±d oraz paski i zarzyga³o caly
silnik

tu masz nr katalogowe gratów i ceny
http://www.ricambifiat.pl/tabs.php?nr=X1&tab=9x&mod=Uno
zadzwon do byle jakiego ASO podaj nr to powiedza ile kosztuje i ewentualnie
sciagn±
Te czesci prawdopodobnie sa na wyprzedaniu wiec moze byc smiesznie niska
cena

Nie zamieniaj uszczelki papierowej na silikon ! bo zmienisz ci±g³o¶æ
wymiarowania g³owicy!!!

Moim zdaniem nie trzeba sciagac g³owicy tylo uszczelniæ górn± g³owiczke.
Co najwyzej konieczne bedzie ustawiæ luzy zaworowe.

Nie radze myæ tego silnika karcherem co najwyzej chemi± w sprayu

pozdro
a na pewno chodzi ci o uszczelkê pod g³owic±? czy mo¿e pod pokryw±
zaworów?
pod g³owic± - to w zale¿no¶ci od tego co jeszcze robisz (planowanie,
zawory, wypada³oby pasek rozrz±du + p³yny) - nawet i 500 z³, pod pokryw±
zaworów pewnie z 50 z³ z uszczelk± w³±cznie
Nie wiem dok³adnie, powiedziano mi, ¿e to du¿e koszty wiêc pewnie chodzi
o tê g³owicê.
Kapie sobie trochê, zrobi³am dolewkê oleju i tyle.
tyle ¿e zazwyczaj to nie widaæ ¿e cokolwiek kapie - bo albo olej dostaje
siê do p³ynu ch³odz±cego albo odwrotnie - ubywa p³ynu? robi siê maŒ pod
korkiem oleju? s± b±belki w p³ynie podczas pracy silnika?
Na ziemi est czarna plama oraz silnik jest taki hm...czarny,
lepi±cy...choæ akurat na ¶wiecach nie widaæ.
Poza tym musia³o ubywaæ bo na bagnecie ledwo co by³o widaæ.
Ma³o je¿d¿ê nim, wiêkszo¶æ zimy sta³.
Nie obserwowa³am podczas pracy silnika wiêc o b±belkach nic nie wiem :-)
--
A.
*********
P: Co jest najbardziej denerwuj±c± rzecz± w Usenecie i e-mailach?
Buba
2009-03-30 15:20:08 UTC
Moim zdaniem nie trzeba sciagac głowicy tylo uszczelnić górną głowiczke.
Co najwyzej konieczne bedzie ustawić luzy zaworowe.
Nie radze myć tego silnika karcherem co najwyzej chemią w sprayu
pozdro
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
--
A.