ogrzewanie w UNO
alibabaja
2007-03-11 23:12:03 UTC
witam
mam problem bo w moim UNO 900 z 2000 roku
ca³y czas leci z nadmuchu ciep³e powietrze
co z tym zrobiæ??
czy to czêsta awaria w UNO??
i ile koszt naprawy??

przy okazji drugie pytanie dotycz±ce ogrzewania..
z kratek przednich leci ca³y czas zimne powietrze, mimo ¿e na szyby i na
nogi leci ciep³e
czyta³em na stronie www.fiatuno.pl ¿e uno tak maj±... :/
czy to oznacza, ¿e jaki¶ genialny konstruktor to wymy¶li³ i wszystkie UNO
tak maj±
a przynajmniej takie modele jak mój (czyli mk II z silnikiem 0.9)
czy mo¿e to po prostu te¿ awaria czego¶ i mo¿na to naprawiæ
wprawdzie zima siê koñczy, ale ja tydzieñ temu kupi³em to auto
i mam zamiar pojeŒdziæ nim parê lat i przera¿a mnie my¶l, ¿e w nastêpna
zimê bêdê marz³ tak samo jak do tej pory w polonezie.. brrr
POMOCY!!
c***@cdaniluk.com
2007-03-12 07:20:06 UTC
Post by alibabaja
witam
mam problem bo w moim UNO 900 z 2000 roku
cały czas leci z nadmuchu ciepłe powietrze
co z tym zrobić??
czy to częsta awaria w UNO??
i ile koszt naprawy??
Zawór nagrzewnicy prawdopodobnie do wymiany.
Zerknąć może spadło samo cięgło ;)
Wymiana zaworu akurat w Uno nie jest trudna do wykonania, zdejmuje się
jeden plastik co jest nad nogami pasażera i zawór jest jak na dłoni -
jak jesteś techniczny to dasz sobie z tym radę.
W każdym Łuno z którym, się zetknąłem leciało zimne z kratek po
środku ... widać w Italii nie jest potrzebne aż tak wydajne
ogrzewanie ...

Pozdro !!
soviakoo
2007-03-12 09:25:19 UTC
Post by alibabaja
[...]
nie powinno lecieć ciepłe. ale jak sobie przypominam mojego 1.4, to też
tak miał. jakoś mo to naprawili po wielu probach...
Post by alibabaja
przy okazji drugie pytanie dotyczące ogrzewania..
z kratek przednich leci cały czas zimne powietrze, mimo że na szyby i na
nogi leci ciepłe
czytałem na stronie www.fiatuno.pl że uno tak mają... :/
wlasnie UNO tak maja. z kratownic przednich leci TYLKO zimne powietrze.
optymalne ogrzewanie dla UNO to zamkniecie kratek przednich i puszczenie
cieplego powietrza na nogi z nawiewem dwojka.

ogolnie jest to bardzo ciekawe auto, ale ogrzewanie w nim wkurzalo mnie
na maxa.

wiecej uwag na temat jazdy UNO i innymi Fiatami znajdziesz na mojej
stronce :)
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
Adam
2007-03-12 17:53:16 UTC
Post by alibabaja
czytałem na stronie www.fiatuno.pl że uno tak mają... :/
czy to oznacza, że jakiś genialny konstruktor to wymyślił i wszystkie UNO
tak mają
Wszystkie tak mają, ale na tej samej stronie znajdziesz poradnik, co
zrobić, żeby ze środkowych kratek też leciało ciepłe powietrze. Odrobina
własnego wkładu pracy i się da, chociaż mnie osobiście nigdy nie było to
potrzebne (a wręcz chciałem, żeby samochód dawał zimne powietrze
środkowymi kratkami - przyzwyczajenie z opla kadetta :).
Opis modyfikacji tutaj:
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,166.html
Niestety, trzeba do tego zdemontować konsolę.
http://adam.bukowski.prv.pl
Majdan
2007-03-13 09:05:08 UTC
Post by alibabaja
mam problem bo w moim UNO 900 z 2000 roku
ca³y czas leci z nadmuchu ciep³e powietrze
co z tym zrobiæ??
czy to czêsta awaria w UNO??
i ile koszt naprawy??
to mozna samemu; mialem ten sam problem i przyczyna byla z cieglach ktore
reguluja cieplym/zimnym powietrzem
nalezy zdemontowac srodkowy panel albo wsunac leb totalnie pod konsole i
wylukac czemu a nie inaczej tak sie dzieje
Wiceq
2007-03-14 21:26:37 UTC
Post by alibabaja
[...]
W moim (już byłym) była to stała awaria. A konkretnie puszczał zawór
nagrzewnicy. Co roku go wymieniałem i jakiś czas było dobrze :)
W końcu kupiłem zaworek porządny, nie jakiś badziewie za kilka złoty i
miałem spokój aż do sprzedaży auta. Kupiłem dwa na zapas i jeden mi
został na pamiątkę. Jeśli potrzebujesz, to jeszcze leży w garażu na półce :)
Post by alibabaja
[...]
Tak ten typ tak ma. Można to przerabiać ale czy warto to juz oceń sam.
Jak masz zimno w aucie przy zamkniętych środkowych nawiewach to popatrz
na cięgno idące do zaworu wody. Jak się wyrobiła dźwignia przy zaworze
to może się on nie zamykać lub nie otwierać do końca czego efektem może
być niepełny zakres zamykania/otwierania zaworu, czyli regulacji
ciepełka z nadmuchu na nogi. Albo wogule może spaść cięgno i zawór jest
w jakimś pośrednim stanie bez możliwości regulacji.
Post by alibabaja
a przynajmniej takie modele jak mój (czyli mk II z silnikiem 0.9)
czy może to po prostu też awaria czegoś i można to naprawić
wprawdzie zima się kończy, ale ja tydzień temu kupiłem to auto
i mam zamiar pojeździć nim parę lat i przeraża mnie myśl, że w następna
zimę będę marzł tak samo jak do tej pory w polonezie.. brrr
Nie będzie tak źle. Przy sprawnym zaworku i dobrze ustawionych cięgnach
będzie ciepełko jak trzeba.

W.
alibabaja
2007-03-22 23:45:56 UTC
W moim (ju¿ by³ym) by³a to sta³a awaria. A konkretnie puszcza³ zawór
nagrzewnicy. Co roku go wymienia³em i jaki¶ czas by³o dobrze :)
W koñcu kupi³em zaworek porz±dny, nie jaki¶ badziewie za kilka z³oty i
mia³em spokój a¿ do sprzeda¿y auta. Kupi³em dwa na zapas i jeden mi
zosta³ na pami±tkê. Je¶li potrzebujesz, to jeszcze le¿y w gara¿u na pó³ce
:)
a jaki masz ten zawór??
tzn masz ten "porz±dny" czy ten co siê psuje co rok?
wiem ¿e fiatowski oryginalny nie kosztuje a¿ tak ma³o
czy ten oryginalny jest porz±dny czy s± inne porzadne?
i ile chcesz za ten swój z gara¿u??