Jak sie reguluje gaz ?
Fantom
2007-09-22 15:42:55 UTC
Mam CC 700 na gazie. Czy moze mi ktos wyjtlumaczyc podstawy regulacji gazu ?
Sa ogolnie trzy "sruby" : dwie na parowniku i jedna na gumowej rurce z
parownika do gaznika.
Ta ostatnia mam rozumiec rzadzi tym ile gazu leci do gaznika. Jedna w
parowniku to chyba wolne obroty a tzrecia ?
Moze ktos mi podac "schemat" ustawienia gazu "na sluch" ?

Nie musze tego zrobic super. Jak bede palil nawet 5 litowr wiecej niz
moglbym po regulacji u mechanika to nic mi sie nie stanie. Chodzi mi tylko o
to abym mogl do mechanika dojechac :) Bo teraz to wystarczy ze zdejme noge z
gazu i od razu gasnie. Potem nie chce odpalac. Jak chche przygazowac to sie
dlawi - krotko mowiac do krzyzowki dojade a potem kicha. Benzyny juz dawno w
baku nie ma :)

Fantom
Milo
2007-09-22 17:48:37 UTC
Post by Fantom
[...]
sorki, ale nie mo¿esz dojechaæ na benzynie? bêdzie taniej ni¿ "5 litrów gazu
wiêcej"

tylko nie pisz ¿e nie masz paliwa, grozi to zatarciem pompy.

pozdr.
2007-09-22 18:27:24 UTC
Kurkiem

Nie dotykaj bo popsujesz
aby tym krêciæ trzeba mieæ uprawnienia albo chocia¿ pojêcie

Nie wiem co to za sknerstwo zeby nie mieæ chocia¿ pó³ baku paliwa
pewnie przegl±dów tez nie robisz ani nie wymieniasz oleju
jeŒdzisz tak± cykaj±ca trumn± i zrobisz sobie albo komu¶ krzywdê
pozdr.
Fantom
2007-09-23 07:15:39 UTC
Post by m
Kurkiem
Nie dotykaj bo popsujesz
aby tym kręcić trzeba mieć uprawnienia albo chociaż pojęcie
Nie wiem co to za sknerstwo zeby nie mieć chociaż pół baku paliwa
pewnie przeglądów tez nie robisz ani nie wymieniasz oleju
jeździsz taką cykająca trumną i zrobisz sobie albo komuś krzywdę
:)
Hehe. Oj wielki sknera ze mnei ale literek tu troche popisze i nie
poskneruje. Aktualnie mam trzy samochody a CC stoi od jakiegos pol roku
nieuzywane. I szczerze powiedziawszy jest to auto akurat w ktore najwiecej
kasy wpakowalem w zyciu. Dwa pozostale to w sumie nowki (2 i 3 lata) wiec
ich eksploatacja to tylko koszty paliwa i przeglady gwaranycjne. A w CC
walnalem remont generalny silnika i calej reszty. W sumie jedyne czego nie
zrobilem dobrze do konca to nie pojechalem specjalnie do gazownika aby je
ustawil, a ten pierwszy mechanik zrobil to tak jak umial.
Teraz podlaczylem je na klemy i kontrolka benzyny jest na zero :) Nie udalo
mi sie nawet odpalic. Mam nadzieje ze faktycznei pompa nie jest zatarta. Ale
przelaczylem na gaz i odpalilem (dziwne w sumie bo wszyscy mowia ze sie nie
da tak zrobic). Tylko "nie chce jechac" - tak jak pisalem w glownym watku

Fantom
ps. Chyab przesadzacie z ta trumna. Czy faktycznie krecac sobie losowa gazem
moge krzywde komus zrobic ? Jezeli tak to przyznam racej, ze LPG jest
bardziej niebezpieczny od benzyny, bo gaznikiem mozna krecici w kazda strone
na maksa jak sie chce i nie zagrozi to w zaden sposob typu wybuch. Co
najwyzej bedzie zle chodzil, zarl paliwo i z rury dawal pelno
zanieczyszczen.
Post by m
Post by Fantom
[...]
sorki, ale nie możesz dojechać na benzynie? będzie taniej niż "5 litrów
gazu więcej"
tylko nie pisz że nie masz paliwa, grozi to zatarciem pompy.
pozdr.
ici
2007-09-22 20:22:07 UTC
Post by Fantom
Witam
[...]
Ja mam w Huyndaju jak±¶ star± Polonezowsk± instalacjê ale s± 2 ¶ruby.
Jedna na rurze dolotowej - ni± sterujê sk³ad mieszanki szybkich obrotów.
Jak siê za mocno podkrêci to nie przekracza 80-tki, jak za ma³o,
to kot³uje du¿o gazu, ale da siê metod± prób i b³êdów ustawiæ optimum,
tylko trzeba to robiæ w trasie na gor±co. Od razu czuæ pod peda³em.
Generalnie nie dotykam siê do niej, bo nie ma po co. Raz ustawi³em i jest
OK.
Druga ma³a na parowniku to sk³ad mieszanki wolnych obrotów.
I tu mam cyrki totalne.
Raz mi gazuje do 1500 - 2000 obr/min innego dnia ga¶nie.
A na benzynie chodzi równo.
Tak ¿e czasem w drodze muszê ni± regulowaæ wolne obroty bo na krzy¿ówce
ga¶nie.
Widaæ mam co¶ zwalone?
Ale ju¿ kolejny raz do tych paproków co zak³adali i spaprali nie pójdê.
Generalnie obroty "¿yj±" w funkcji pogody (ci¶nienia atmosferycznego) i
w³asnej chimery.
Mo¿e kto¶ m±dry wie o co chodzi ???
Membrana do wymiany?
Chocia¿ to by³o ju¿ od czasu wstawienia gazu w ró¿nym stopniu
nasilenia przez 110kkm.
Czasem da siê jeŒdziæ, czasem (¿onê) trafia szlag jak ga¶nie.
Nowa sonda lambda niewiele pomog³a - a je¶li to na krótko.

Mam jeszcze korek spustowy (3-cia ¶rubka od spodu) od filterka
i czasem warto spu¶ciæ nim olej, wodê i inny syf z gazu.
Jak siê tego za du¿o nazbiera to te¿ siê d³awi.
Wypada³o by czasem wymieniæ filterek.

Benzynê musisz mieæ, bo za³atwisz pompê i wyrdzewieje ci z czasem dziura w
baku.
Paliwo trzeba te¿ od czasu do czasu wyjeŒdziæ / zmieniaæ, bo ci zarosn±
otworki "m±k±".
Potem jest k³opot z przedmuchaniem, a osadza siê to ¶wiñstwo jak gips.
Pó³ roku i powa¿ny k³opot z przetkaniem.

Tyle mojego praktycznego do¶wiadczenia w temacie.
Choæ generalnie nie znam siê zbytnio na automatyce gazowej i z racji swoich
permanentnych k³opotów od czasu za³o¿enia, mam do niej stosunek negatywny.
ici
Stoout
2007-09-22 21:12:16 UTC
Post by Fantom
Witam
[...]
jak masz linke to moge Cie pociągnąć w PN rano do jakiegos gazownika.
Albo wykręci sie linke z busa, tam są chyba dwie

Stoout
Fantom
2007-09-23 07:16:05 UTC
Post by Stoout
?
Post by Fantom
[...]
Ok. Dam Ci znac. W niedziele mamy imprezke intergacyjna wiec nei wiem czy w
poniedzialek bede w stanie :)

Fantom
Adam
2007-09-23 17:00:58 UTC
Post by Fantom
Witam
Mam CC 700 na gazie. Czy moze mi ktos wyjtlumaczyc podstawy regulacji gazu ?
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf
Post by Fantom
Ta ostatnia mam rozumiec rzadzi tym ile gazu leci do gaznika. Jedna w
parowniku to chyba wolne obroty a tzrecia ?
Nie mam pojęcia, do czego może służyć trzecia śrubka. Zawsze miałem
tylko dwie (a instalacje gazowe do gaźnika miałem w trzech samochodach).
Post by Fantom
Moze ktos mi podac "schemat" ustawienia gazu "na sluch" ?
Nie ruszaj śruby wolnych obrotów.
Śruba na gumowej rurce do gaźnika jest podstawową do regulacji.
Kręcisz tak, by silnik na wolnych obrotach nie gasł.
Jak chcesz wyregulować dokładniej, to albo z analizatorem spalin, albo
naprawdę musisz mieć dobry słuch, albo po prostu eksperymentujesz -
ustawiasz, żeby było mniej więcej dobrze i jeździsz. Potem poprawiasz,
jeśli pali za dużo (zbyt bogata mieszanka) albo za mało (zbyt uboga).
Post by Fantom
to abym mogl do mechanika dojechac :) Bo teraz to wystarczy ze zdejme noge z
gazu i od razu gasnie. Potem nie chce odpalac. Jak chche przygazowac to sie
Jedź na ssaniu, może się uda do mechanika dociągnąć.
Post by Fantom
dlawi - krotko mowiac do krzyzowki dojade a potem kicha. Benzyny juz dawno w
baku nie ma :)
I błąd, bo jak nie chcesz sobie szybko rozwalić membran w zimie w
instalacji gazowej, to powinieneś odpalać na benzynie. Poza tym pompa
benzynowa nie może chodzić na sucho. Naprawdę, 5 litrów benzyny w baku
na stałe to chyba nie jest taki wielki wydatek?
--
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG