Doblo 1.4 czy 1.9 JTD?
Michał
2007-03-27 13:25:43 UTC
Hej,
rocznie raczej małe przebiegi auta, zależy mi na dynamice, komforcie i
niezawodności silnika. Różnica w cenie w wyposażeniu Dynamic to 12 tyś.
Który silnik polecicie?
Pozdrawiam,
MK
Lasik
2007-03-27 18:08:41 UTC
Hej,
rocznie raczej ma³e przebiegi auta, zale¿y mi na dynamice, komforcie i
niezawodno¶ci silnika. Ró¿nica w cenie w wyposa¿eniu Dynamic to 12 ty¶.
Który silnik polecicie?
Pozdrawiam,
MK
Oczywi¶cie, ¿e JTD!
dynamika rewelacyjna, male spalanie, a przy pamietaniu o regularnym wymianie
oleju, filtrow, etc., naprawde niezawodny silnik.

pozdrawiam
PL
JanuSz
2007-03-28 07:03:24 UTC
Post by Michał
[...]
Oczywiście, że JTD!
dynamika rewelacyjna, male spalanie, a przy pamietaniu o regularnym wymianie
oleju, filtrow, etc., naprawde niezawodny silnik.
pozdrawiam
PL
No, ale mają być małe przebiegi. Czy warto dopłacać 12 tys.? Zależy, co
to znaczy małe przebiegi. Jeśli do 10 tys., to chyba lepiej wziąć 1,4.
Niezawodność na podobnym (bardzo dobrym) poziomie, dynamika lepsza w
JTD, ale za to benzynowy jest cichszy i "miększy" w pracy (trudno mi
znaleźć lepsze określenie - diesle pracują "twardo", a benzynowe tak
jakoś jedwabiście :) )
Lasik
2007-03-28 08:44:31 UTC
No, ale maj± byæ ma³e przebiegi. Czy warto dop³acaæ 12 tys.? Zale¿y, co to
znaczy ma³e przebiegi. Je¶li do 10 tys., to chyba lepiej wzi±æ 1,4.
Niezawodno¶æ na podobnym (bardzo dobrym) poziomie, dynamika lepsza w JTD,
ale za to benzynowy jest cichszy i "miêkszy" w pracy (trudno mi znaleŒæ
lepsze okre¶lenie - diesle pracuj± "twardo", a benzynowe tak jako¶
jedwabi¶cie :) )
no mozna to tak nazwac :) jednakze dzwiek wydawany przez JTD nie jest jakis
straszny. Szczegolnie jak sie rozgrzeje to naprawde nie ma o czym mowic.W
kabinie to wogole nie przeszkadza. Chyba ze komus przeszkadzaja lekkie
drgania...
PL
q***@poczta.onet.pl
Imo za du¿o - lepiej ju¿ 1.4 i zagazowaæ.
Czarek Daniluk
2007-03-31 07:25:58 UTC
Post by Michał
[...]
Masz pieniądze i chcesz czerpać przyjemność z jazdy ?? kup JTD, moment
obrotowy z niskich obrotów daje właśnie przyjemność z jazdy - kiedy Ty
bez redukcji wciśniesz do dechy i odjedziesz w siną dal, większość
kierowców w benzyniakach będzie wachlować biegami na wysokich obrotach
żeby Cię dojść ;)
Jeśli nie masz kasy i te 12 tysi to dla Ciebie bardzo duża kwota kup
benzynę, ale w tym przypadku nie wymagaj cudów z tego silnika i z tej
budy - żeby pojechać szybko sprawnie to obrotomierz będzie musiał być w
tych wyższych położeniach, a to jasno i wyraźnie przełoży się na zużycie
paliwa i jak osiągniesz ponad 10l na 100km to nie będzie pewnie niczym
dziwnym.

Mam porównianie podobnych silników w Peugeocie Partnerze - kiedyś w
poprzedniej firmie jeździłem dwoma 1,4 75KM niby to jechało, ale
cokolwiek wyprzedzić w trasie jak już się miało na liczniku 110km/h to
trzeba było dobrze celować albo szybko redukować i ciągnąć go ile wlezie
na obrotach.
W obecnej firmie ujeżdżam czasem Berlinko 2,0HDI - niby tylko 15KM
więcej, ale nie ma najmniejszego porówniania obydwu tych samochodów.
Tym spokojnie się wyprzedza, nie ma bólu że brakuje mocy - poprostu o
niebo bezpieczniej i przyjemniej się w nim czuję. Aha i na trasie jadąc
max do 110km/h to HDI spala naprawdę niewielkie ilości paliwa, na
zbiorniku przejechałby pewnie i z 800-900km co przy benzynie 500km na
baku było już naprawdę wielkim wyczynem :D Poprostu benzyna ma bardzo
krótką skrzynię ( przynajmniej w Partnerze ) i skutkuje to dosyć
wysokimi obrotami ...
Z drugiej strony benzyniak przy 120 to już wył niemiłosiernie, w HDI
130km/h jest ciszej niż w benzyniaku ( przez dużo niższe obroty ).

Pozdro !!
Przemko
2007-04-01 22:09:39 UTC
Post by Michał
rocznie raczej małe przebiegi auta, zależy mi na dynamice, komforcie i
niezawodności silnika. Różnica w cenie w wyposażeniu Dynamic to 12 tyś.
Który silnik polecicie?
Dziś odbieram (wreszcie!) z salonu moje Doblo 1.4, jak trochę pojeżdżę,
podzielę się wrażeniami :)

Przemko
Michal
2007-04-05 06:54:53 UTC
Post by Przemko
Post by Michał
[...]
I jak pierwsze wrażenia z Dobloka? Jaką wersję masz? Co z wyposażenia?
Radio fabryczne? Każda informacja cenna :)

Pzdr,
MK
Przemko
2007-04-05 07:38:48 UTC
Post by Michal
Post by Przemko
[...]
Przesiadłem się z Seicento, więc różnica wręcz kolosalna.
Mam z silnikiem 1,4. nie jest to rakieta, ale jeździ się całkiem
przyjemnie. Na razie zrobiłem 400 km w ciągu 2 dni, ale jeszcze nie było
poważnych tras z wyprzedzaniem itd.
Na obwodnicy Trójmiasta, żeby mknąć sobie setką, obroty muszą być na
poziomie 3200 rpm. Zobaczymy jak ze spalaniem - pełne tankowanie
kosztowało 220 zł, po 400 km mam już poniżej połowy zbiornika (zbliżam
się do 1/3). Pewnie wyjdzie jakieś 7-8 litrów.

Wersja Fresh, całkiem goły, dokupiłem tylko instalację do radia
(kable+antena), pełnowymiarowe koło zapasowe i alarm. Radio kupiłem
własne, głośniki też. Półki zakrywającej luk bagażowy nie zamawiałem,
ale jakimś dziwnym trafem przyszła, więc dostałem w prezencie.

Samochód wyciszony jest całkiem nieźle, choć podczas postoju mam
wrażenie że na niskich obrotach coś wyje - może jakiś pasek się jeszcze
nie rozchodził (sprawdzimy to przy przeglądzie na 1500 km). Dość mocno
słychać szum powietrza, ale cóż - kawał budy. Do garażu mi się zmieścił
przy wjeżdżaniu przodem, ale musiałem zdjąć antenę. Zobaczymy jak będzie
tyłem. Zawieszenie daje znacznie lepszy komfort niż w Seicento, niemniej
na wybojach trochę tył podskakuje, ale dziury czuć znacznie mniej.

Cóż, ciężko tak na początku, po 2-dniowym jeżdżeniu wszystko napisać...
Na razie jestem super-happy, zawsze marzyłem o takim autku i w końcu się
to spełniło :) Będę miał przynajmniej czym wozić sprzęt na imprezy, dość
już miałem pakowania się na styk lub na 2 razy do Seicento.

pozdrawiam

Przemko
Przemko
2007-04-05 14:21:14 UTC
Post by Michal
Post by Przemko
Przemko
I jak pierwsze wrażenia z Dobloka? Jaką wersję masz? Co z wyposażenia?
Radio fabryczne? Każda informacja cenna :)
Parę fotek pstryknąłem:
www.przemko.strona.pl/stuff/doblo1.jpg
www.przemko.strona.pl/stuff/doblo2.jpg
www.przemko.strona.pl/stuff/doblo3.jpg
www.przemko.strona.pl/stuff/doblo4.jpg
www.przemko.strona.pl/stuff/doblo5.jpg

pozdrawiam

Przemko
Przemko
2007-04-06 18:02:01 UTC
Post by Michal
I jak pierwsze wrażenia z Dobloka? Jaką wersję masz? Co z wyposażenia?
Radio fabryczne? Każda informacja cenna :)
A spalanie wyszło póki co 7.8l/100, cykl mieszany z przewagą trasy