Przepuszczajace spryskiwacze przedniej szyby FIAT BRAVO 2007
jd
2008-09-24 18:59:41 UTC
Przy wlaczaniu spryskiwania tylnej szyby oprocz normalnego pelnego
strumienia plynu na tylna szybe , na przednia z obydwu spryskiwaczy wylatuje
mala struzka plynu rowniez. Dzieje sie tak przy kazdym uruchomieniu tylnego
spryskiwacza. Przy wlaczaniu spryskiwania przdniej szyby jest wszystko ok -
tzn nie wylatuje nic na tylnia szybe. Co to przepuszcza?

pozdrawiam
jd
Scyzoryk
2008-09-25 14:45:12 UTC
Post by jd
[...]
nie wiem jak to jest rozwiazane w bravo ale pewnie dwie pompki. Moze jakos
sie sprzegaja?? Zglos to na gwarancji.
--
Pozdr
Scyzoryk
xl 600v
ici
2008-09-25 18:22:39 UTC
Post by jd
[...]
Masz pompkê do wymiany.
Na przedni± i tyln± szybê jest ta sama pompka.
Raz krêci siê w jedna stronê, drugim razem w przeciwn±.
Który¶ z zaworków popsu³ siê w pompce.
jd
2008-10-01 07:06:58 UTC
Masz pompkê do wymiany.
Na przedni± i tyln± szybê jest ta sama pompka.
Raz krêci siê w jedna stronê, drugim razem w przeciwn±.
Który¶ z zaworków popsu³ siê w pompce.
Zgloszone - czekam na nowa pompke - uszkodzona.

pozdr
jd
jd
2008-10-18 11:41:46 UTC
wymieniona - 1 dzien bylo ok i znowu to samo ...
pech czy walnieta partia tej czesci?

czekam na kolejna wymiane pompki - juz druga

pozdr
jd
ici
2008-10-18 14:44:53 UTC
Post by jd
wymieniona - 1 dzien bylo ok i znowu to samo ...
pech czy walnieta partia tej czesci?
czekam na kolejna wymiane pompki - juz druga
Tam gdzie¶ w okolicy komory silnika k/wycieraczek pod szyb± idzie wê¿yk do
tylnej szyby.
Fiat zrobi³ tam taki patent z zaworkiem zwrotnym, co by p³yn z tylnej szyby
nie sp³ywa³ z powrotem do zbiorniczka i pryska³ od razu po w³±czeniu a nie
po opóŒnieniu.
Mnie ten zaworek siê rozpad³.
Z braku inszej alternatywy pomin±³em go ³±cz±c dwie rurki jakim¶
przystaj±cym ³±cznikiem z metalowej rurki (typu wk³ad zenita od d³ugopisu).
W miêdzyczasie oczy¶ci³em mechanicznie dobran± ¶rednic± zeszlifowanej ig³y,
po 3 dysze z przedniego pryskacza po dwu stronach.
Na noc zala³em go od ty³u strzykawk± jakim¶ ¿r±cym badziewiem
odkamieniaj±cym zlew/krany, bacz±c co by nie polecia³o na lakier pokrywy
silnika.
Dola³em te¿ z pó³ szklanki octu na 5 l zbiornik, co by powoli wy¿ar³o kamieñ
z obwodu.
Dolewam czysty p³yn i nie narzekam na pryskanie od tej chwili.

Mo¿e ty³ zalaz³ ci kamieniem?
Mo¿e zaworek stan±³ dêba?
Mo¿e to niekoniecznie wina p±pki, która podaje wysokie ci¶nienie, bez uj¶cia
na szybê?
Gdzie¶ to wtedy musi wyj¶æ bokiem, mo¿e na przedni± szybê?
Tyle na odleg³o¶æ, resztê sam popróbuj sobie, ostatecznie to prosty uk³ad.
ici
jd
2008-11-10 10:48:14 UTC
no i po 2-giej wymianie jest to samo ...
wada fabryczna - czekam na odpowiedz centeali Fiat-a - serwis zglosil
problem z pompka

pozdrawiam
jd
ici
2008-11-10 17:38:33 UTC
Post by jd
no i po 2-giej wymianie jest to samo ...
wada fabryczna - czekam na odpowiedz centeali Fiat-a - serwis zglosil
problem z pompka
Kup ze szrotu za 2 dychy i bêdzie spokój.
Anga¿owanie serwisu do pompki spryskiwacza, to chyba lekka przesada?
jd
2008-11-14 05:05:43 UTC
Post by jd
[...]
pozwol mi zrozumiec ....
przy 3 letniej gwarancji FIAT -a ja mam jezdzic po szrotach i kupowac
pompke?
tym bardziej ze serwis wlozyl juz 2 nowe sztuki i wyglada na wade
konstrukcyjna

pozdr
Marcin Kicinski
2008-11-20 19:06:14 UTC
Post by jd
[...]
Daj znać jak to się skończy. W GP mam to samo. Jakoś mi to szczególnie
nie przeszkadza, ale od czego jest gwarancja :)

Marcin Kicinski
Grande Punto 360°