Seicento - słaby hamulec ręczny
g***@no-mail.pl
2007-09-26 14:11:29 UTC
Hej, mam do Was pytanie. Otóż w moim seicento dość słabo trzyma
hamulec ręczny - do tego stopnia, że spokojnie można ruszyć z
zaciągniętym hamulcem. Tak się niestety stało, że nie zauważyłam i
przejechałam ze dwa kilometry dość szybko, bo nawet 80 km na godz -
ale bez żadnego szarpania czy hałasu! Później było czuć jakby coś się
przypaliło, a ręczny jeszcze działa, choć słabiej. Nie znam się na
samochodach, więc czy ktoś wie co zepsułam i ile to może kosztować u
mechanika, jakieś linki - wystarczy wyregulować czy to coś innego
trzeba wymienić? Normalny hamulec działa bardzo dobrze.
Markus Sprungk
2007-09-26 17:55:05 UTC
Post by g***@no-mail.pl
[...]
Linka do wymiany. Koszt około 80 złotych
ICQ: 79050392 ***@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
Bartek
2007-09-26 18:24:51 UTC
Hej, mam do Was pytanie. Otó¿ w moim seicento do¶æ s³abo trzyma
hamulec rêczny - do tego stopnia, ¿e spokojnie mo¿na ruszyæ z
zaci±gniêtym hamulcem. Tak siê niestety sta³o, ¿e nie zauwa¿y³am i
przejecha³am ze dwa kilometry do¶æ szybko, bo nawet 80 km na godz -
ale bez ¿adnego szarpania czy ha³asu! PóŒniej by³o czuæ jakby co¶ siê
przypali³o, a rêczny jeszcze dzia³a, choæ s³abiej. Nie znam siê na
samochodach, wiêc czy kto¶ wie co zepsu³am i ile to mo¿e kosztowaæ u
mechanika, jakie¶ linki - wystarczy wyregulowaæ czy to co¶ innego
trzeba wymieniæ? Normalny hamulec dzia³a bardzo dobrze.
Linka do wymiany. Koszt oko³o 80 z³otych
A na jakiej podstawie stwierdzasz, ze to linka?

Dosc slabo trzyma to znaczy, ze w ogole nie dziala czy dziala, ale
bardzo slabo?
Jezeli w ogole byc moze zerwala sie linka ... ale jezeli prprostu hamulec
trzyma slabo
to moze wystarczy naciagnac linke.
Jezeli problem ze slabym haulcem zaczal sie po tej przejazdzce na recznym to
raczej stawialbym na zuzyte szczeki w tylnych hamulcach...
Konstrukcja hamulca recznego z Seicento zywcem jest wyciagnieta z malucha :]
Dlatego tez dosc czesto to szwankuje no ale czesci sa tanie ;)

Pozdrawiam,
Bartek
ukasz
2007-09-26 19:27:29 UTC
Post by Markus Sprungk
Linka do wymiany. Koszt około 80 złotych
w tej chwili kolego drogi to ona ma do wymiany najmiej szczeki hamulcowe
aczkolwiek ja wymienilbym szczeki z bebnami...

linka nie wymaga wymiany...

pozdrawiam. uk
Czarek Daniluk
2007-09-26 19:58:10 UTC
Post by ukasz
Post by Markus Sprungk
[...]
A ja dodam do wszystkich fachowych odpowiedzi że ja wymieniłbym KPL :
-szczęki,
-rozpieracze,
-bębny,
-linkę.

A dlaczego kpl ?? ano dlatego że koszt części znikomy a na półtora roku,
może 2 lata wystarczy :D

2007-09-26 22:59:37 UTC
je¿eli rêczny jest slaby
- spr naci±g linki
- zdejmij bêbny zobacz co sie dzieje - przecie to hamulce nie zwalniacze
- je¿eli szczeki Ok, rozpieraki lekko chodz± to montuj
le¿eli rozpierak rêcznego stoi to prawdopodobnie zadzia³a³y samoregulatory
i rêcznego ani zasadniczego nie bêdzie
nowy rozpierak kosztuje maj±tek - 9 PLN jest taki sam jak od malucha i CC
sa za to prawe i lewe.
Je¶li wszystko dzia³a poprawnie to naci±gnij linke za pomoc± nakrêtek
regulacyjnych M8

Jak poczu³e¶ zapach palonych ok³adzin - to odpowietrz uk³ad lub wymieñ p³yn
hamulcowy - pewnie sie zagotowa³

pozdro
Post by ukasz
[...]
-szczêki,
-rozpieracze,
-bêbny,
-linkê.
A dlaczego kpl ?? ano dlatego ¿e koszt czê¶ci znikomy a na pó³tora roku,
mo¿e 2 lata wystarczy :D
Pozdro !!
g***@no-mail.pl
2007-09-26 23:15:01 UTC
jeżeli ręczny jest slaby
- spr naciąg linki
- zdejmij bębny zobacz co sie dzieje - przecie to hamulce nie zwalniacze
- jeżeli szczeki Ok, rozpieraki lekko chodzą to montuj
leżeli rozpierak ręcznego stoi to prawdopodobnie zadziałały samoregulatory
i ręcznego ani zasadniczego nie będzie
nowy rozpierak kosztuje majątek - 9 PLN jest taki sam jak od malucha i CC
sa za to prawe i lewe.
Jeśli wszystko działa poprawnie to naciągnij linke za pomocą nakrętek
regulacyjnych M8
Jak poczułeś zapach palonych okładzin - to odpowietrz układ lub wymień płyn
hamulcowy - pewnie sie zagotował
Czuć było zapach czegoś palonego, więc to pewnie było to. Sama niczego
nie zrobię i i tak trzeba odwiedzić mechanika, więc sam sprawdzi, a
interesował mnie koszt takiej wizyty. Ale to chyba i tak było coś już
wcześniej z ręcznym - w innych samochodach przy zaciągniętym hamulcu
silnik gasł jak się puściło sprzęgło, a ten jedzie co najwyżej lekko
szarpiąc. A teraz ręczny i tak działa, ale nawet po mocnym jak na moje
możliwości zaciągnięciu go, ktoś silniejszy może go popchnąć. Nie
miałam okazji parkować na stromych ulicach, ale wtedy pewnie by już
sobie nie poradził.
A czy te szczęki, bębny i inne części to są te same co w hamulcu
nożnym? Bo ten działa tak samo ostro jak wcześniej i jest dość czuły,
wiec pewnie to ta linka?
2007-09-27 07:51:28 UTC
hmm
Tylne hamulce w seju sa z za³o¿enia s³abe - bo ty³ jest b lekki i nie ma
si³y docisku
pewnie Pani nie zauwa¿a
75 % si³y hamowania idzie na przód
Proszê podjechaæ do warsztatu ¿eby kto¶ na to zerkn±³ - dos³ownie 3 minuty
w razie regulacji wezm± z 10 z³
Idzie zima lepiej to spr ni¿ zaliczyæ dzwon lub pobocze na ¶liskiej
nawierzchni

Hamulce ty³ i reczny to te same elementy tylko inny sposób uruchamiania
Post by m
[...]
Czuæ by³o zapach czego¶ palonego, wiêc to pewnie by³o to. Sama niczego
nie zrobiê i i tak trzeba odwiedziæ mechanika, wiêc sam sprawdzi, a
interesowa³ mnie koszt takiej wizyty. Ale to chyba i tak by³o co¶ ju¿
wcze¶niej z rêcznym - w innych samochodach przy zaci±gniêtym hamulcu
silnik gas³ jak siê pu¶ci³o sprzêg³o, a ten jedzie co najwy¿ej lekko
szarpi±c. A teraz rêczny i tak dzia³a, ale nawet po mocnym jak na moje
mo¿liwo¶ci zaci±gniêciu go, kto¶ silniejszy mo¿e go popchn±æ. Nie
mia³am okazji parkowaæ na stromych ulicach, ale wtedy pewnie by ju¿
sobie nie poradzi³.
A czy te szczêki, bêbny i inne czê¶ci to s± te same co w hamulcu
no¿nym? Bo ten dzia³a tak samo ostro jak wcze¶niej i jest do¶æ czu³y,
wiec pewnie to ta linka?
g***@no-mail.pl
2007-09-27 09:12:14 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
ukasz
2007-09-27 20:04:48 UTC
Jak poczułeś zapach palonych okładzin - to odpowietrz układ lub wymień płyn
hamulcowy - pewnie sie zagotował
MEGA ROTFL...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sugestia stulecia...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:))))))))))))))))))))

pozdrawiam. uk
2007-09-27 22:35:01 UTC
przyjara³y sie ok³adziny
w bêbnach sa inne warunki , a p³ynu b ma³o wiec mog³o sie zapowietrzyæ
2 % wody w p³ynie obni¿a temp wrzenia o po³owê

wiec o co chodzi

zaci±gnij rêczny i przejedz z 2 km to hamulec no¿ny bedzi jak z gumy
pozdrawiam. uk
ukasz
2007-09-28 15:10:04 UTC
przyjarały sie okładziny
w bębnach sa inne warunki , a płynu b mało wiec mogło sie zapowietrzyć
2 % wody w płynie obniża temp wrzenia o połowę
wiec o co chodzi
zaciągnij ręczny i przejedz z 2 km to hamulec nożny bedzi jak z gumy
nastepny ROTFL... :)

zapraszam do warsztatu(adres na priv) jestem ciekaw czy potrafisz
chociaz rozebrac hamulce w SC... :)

pozdrawiam. uk
2007-09-28 17:15:26 UTC
zapewniam ze potrafiê - robi³em to nie raz i wszyscy sa zadowoleni
pewnie ten wasz warsztat to jakis kwik fit albo feuwet
gdzie¶ gdzie wrony startuj± pionowo

pomy¶l jak jest temperatura skoro ok³adziny ¶mierdz±
zobacz sobie do katalogu w jakiej temp wrze p³yn DOT 3 standardowo lany w
SC

pewnie w swojej karierze nie widzia³e¶ pêkniêtej koñcówki rozpieraka lub
sprê¿yny spowodowanej przegrzaniem materia³u i obci±¿eniem
rzadko¶æ ale bywa

P³yn z 20 zl za 0,5 litra
w te hamulce pewnie nikt nie zagl±da³ od nowo¶ci i odpowietrznik za 2 lata
napewno nikt juz nie odkrêci
pozdrawiam. uk
ukasz
2007-09-28 20:05:29 UTC
zapewniam ze potrafię - robiłem to nie raz i wszyscy sa zadowoleni
pewnie ten wasz warsztat to jakis kwik fit albo feuwet
gdzieś gdzie wrony startują pionowo
no tak... nie dalej jak wczoraj poprawialem Punto II skladane po
wypadku w autoryzowanym serwisie Fiata w Bielsku... to co "fachowcy"
zrobili z tym samochodem w "autoryzowanym" warsztacie wolalo o pomste do
nieba no ale kazdy z nich szczyci sie adresem ***@fiat.pl

pozdrawiam. uk
2007-09-29 06:17:25 UTC
Tylko ze w punto ma zupe³nie inn± konstrukcje hamulca rêcznego

moi idole to
Szczesny Zjawiony
AUTO-MOBIL Wejherowo

zawsze jest co poprawiaæ
pozdrawiam. uk
Bartosz
2007-09-29 20:28:45 UTC
Post by g***@no-mail.pl
[...]

Ja u siebie wymieniłem rozpieraki i teraz jest ok, cena za obie strony to
niecałe 20 zł z dostawa:
http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-hamulca-recznego-cinquecento-seicento-prawy-p-38.html?cPath=20
oczywiscie szczeki takze nalezy sprawdzic

Pzd
Bartosz