radio w seicento
identyfikator: 20040501
2008-10-14 10:39:46 UTC
witam!
jest tu Ktoś kto potrafi powiedzieć mi kilka słów na
temat montowania radia w samochodzie Fiat Seicento 900?
konkretnie mam takie pytania:
- czy w SC jest już kostka to podłączenia radia? u mnie
jest jakiś pęk przewodów, ale jakiś macher uciął
wtyczkę... nie wiem czy to do radia czy od czegoś
innego?
- czy Ktoś zna rozpiskę na kostce i przeznaczenie
przewodów w tej wiąsce do radia? czy Komuś by się
chciało spisać dla mnie kolorami gdzie który przewód
idzie?
i woógle internesuje mnie wszystko o podłączaniu radia
w SC 900...
Misiek
2008-10-14 12:39:20 UTC
Post by identyfikator: 20040501
[...]
Instrukcja obslugi (jesli takowa posiadasz) szczegolowo opisuje ktory kabel
(kolorami) do czego. Mam ksiazke, ale dotyczy ona CC 700. Kostka jednak jest
i w SC i w CC.
ici
2008-10-14 17:16:51 UTC
Post by Misiek
Instrukcja obslugi (jesli takowa posiadasz) szczegolowo opisuje ktory kabel
(kolorami) do czego. Mam ksiazke, ale dotyczy ona CC 700. Kostka jednak
jest i w SC i w CC.
Seicento, czy nie seicento wszystkie maj± podobnie.
W typowej kostce je¶li nie ma rozpiski zawsze mo¿esz sam siê zorientowaæ co
i jak.
Potrzebujesz ma³ej ¿aróweczki (lub voltomierz) i s³abej bateryjki (lub mocna
przez ¿arówkê, albo omomierz).
Musz± byæ nastêpuj±ce kable:

- zasilanie +12V dwa kable:
jeden kabel ca³y czas (mo¿e byæ czerwony), drugi po w³±czeniu kluczyka, ja
wykorzystujê ten co ca³y czas podaje napiêcie do zasilania pamiêci i samego
radia, inaczej na postoju nie daje siê w³±czyæ bez kluczyka. Je¶li
kluczykwego brak , to trzeba rozmno¿yæ plusa na pamiêæ i samo radio.
£atwo wybadaæ ¿aróweczk± 12V pod³±czon± do masy samochodu,
na jednym ¶wieci ca³y czas , na innym tylko po w³±czeniu kluczyka.
Z regu³y s± po ¶rodku kostki obok siebie.

- masa, (mo¿e byæ czarna, bia³a)
znów ³atwo zlokalizowaæ ¿arówk± pod³±czon± tym razem do rozpoznanego
poprzednio +12V (zrób to na koñcu) te¿ gdzie¶ w ¶rodku kostki na przeciw
plusów.

- po brzegach kostki g³o¶niki po 2 kable na jedn± sztukê. Plusik i minusik
s± naprzeciw siebie. £atwo zlokalizowaæ bateryjk±, najlepiej lekko zu¿yt±,
bêdzie s³ychaæ w g³o¶nikach charakterystyczne trzeszczenie, jak dotkniesz do
w³a¶ciwych 2-ch kabli.
To samo dotyczy g³o¶nika lewego-, prawego- przedniego i je¶li s±, to i l-,
p- tylnych. (z angielska L i R)
Kolory zazwyczaj podobne (np. fiolet + fiolet w kropki), lub masa
bia³a/czarna,ale nie sugeruj siê kolorami, tylko trzeszczeniem danego
g³o¶nika.

- w niektórych samochodach dodatkowo wyj¶cie Plusa z radia na
wysuwan±/chowan± elektrycznie antenê/wzmacnacz antenowy, ale w Seicento ci
to nie grozi. Kostka wyprowadza ten sygna³ z radia (po w³±czeniu) do wewn.
samochodu.

-Kabel antenowy, trywialny. Zwróæ uwagê, ¿eby nie masiæ radia poprzez ekran
aneny, bêdzie gra³o, ale nie jest to dobra praktyka. Dobrze je¶li ma
porz±dn± masê na kabelku, wtedy mo¿na wysun±æ radio i w³±czyæ (do
strojenia/naprawy), je¶li masa bêdzie tylko ze ¶rub, lub ekranu anteny,
bêdzie mniej komfortowo.

Czasem s± 2 kostki, jedna z zasilaniem, druga z g³o¶nikami, po ilo¶ci kabli
³atwo poznaæ - g³o¶nikowa ma zawsze parzyst± liczbê 2*4=8sztuk.
Ta kostka nazywa siê chyba Euroz³±czem Radiowym lub co¶ oko³o tego, mo¿esz
pogmeraæ w necie i poszukaæ kolorków, bêdzie szybciej.

Tak na szybko to mniej wiêcej tyle co powinno byæ, reszta jedynie byæ mo¿e.
Pzzdr
ici