Fiat Pialio 1,4 spalanie
Rafał
2007-04-02 12:41:14 UTC
Mam pytanko, czy ma ktos z was fiata palio/siena z silnikiem
1,4 na benzynie i mogł by sie przyznac ale tak szczeże jakie ma spalanie
benzyny w miescie i trasie. Moj pali w miescie około 12l w trasie
9l. Wczesniej w miescie palił 10 a w trasie 7,5. Ałto ma przejechane 90K
po wymianie swiec i zalane olejem BP półsyntetyk. Mam to ałto od nowosci
zastanawiem sie czy mogła by cos pomoc regulacja zaworow i czy moze miec
cos wspólnego to ze mam niewielką dziore na łączeniu 2 tłumikow (moze do
sondy lambda nie dochodzą wszystkie spaliny i podaje niewłasciwe dane do
komputera).

Pozdrawiam Serdecznie

--

FIAT LUX
Palio 1,4 EL '98
mechaniq
2007-04-02 13:25:52 UTC
mam siene z silnikiem 1.4 w miescie pali okolo 8.5 benzyny
Czarek Daniluk
2007-04-02 16:06:56 UTC
Post by mechaniq
mam siene z silnikiem 1.4 w miescie pali okolo 8.5 benzyny
Miasto miastu nierówne.
Przyjedź do DC przejedź te 30km w godzinach szczytu ze średnią
przelotową pewnie poniżej 10km/h to pogadamy ile będzie Ci każdy
samochód palił :P

Pozdro !!

PS :
Katowic pewnie też nie należy porównywać do Wrocławia.
wchpikus
2007-04-02 13:49:59 UTC
Witam!
Post by Rafał
Mam pytanko, czy ma ktos z was fiata palio/siena z silnikiem
1,4 na benzynie i mog³ by sie przyznac ale tak szcze¿e jakie ma spalanie
benzyny w miescie i trasie. Moj pali w miescie oko³o 12l w trasie
9l. Wczesniej w miescie pali³ 10 a w trasie 7,5.
Troche za duzo,jak na 1,4.
Po pierwsze sprawdz sonde lambda
Moze nie pali na jakis gar?
Swiece, kable sprawdzic tez mozna.
Jak sie zachowuje auto, gasnie na wolnych "zamula", nie przyspiesza?
Pozdrawiam
lotnik
2007-04-02 20:22:50 UTC
Moja Siena 1.4 spala w mie¶cie na benie ok 8,5- 8,8 na trasie jak zrobi³em
ok 200 kilo to wysz³o ok 6.5 z prêdko¶ci± 100-115 km/h

Gazu ³yka mi w mie¶cie ok 11,5 , na trasie jeszcze nie sprawdzi³em.
To jeszcze zale¿y jakiego kolega ma buta, przewa¿nie jak nie przekracza sie
zbytnio 3000 obr to silnik powienien paliæ najmniej.
Rafał
2007-04-03 12:30:55 UTC
Post by wchpikus
Witam!
Post by Rafał
[...]
Silnik pracuje jak zegareczek. Zadnych problemow z wolnymi obrotami.
Bardzo ładnie przyspiesza i pali na wszystkie gary. Swiece i kable nowe.
Zaczynam podejrewac termostat. Macie jeszcze jakies pomysły ?
wchpikus
2007-04-04 05:06:27 UTC
Witam!
Post by Rafał
Silnik pracuje jak zegareczek. Zadnych problemow z wolnymi obrotami.
Bardzo ³adnie przyspiesza i pali na wszystkie gary. Swiece i kable nowe.
Zaczynam podejrewac termostat. Macie jeszcze jakies pomys³y ?
W takim przypadku najlepiej zrobic pomiar emisji spalin, dowiesz sie czy
mieszanka nie jest przypadkiem za bogata.
Mozna tez podpiac sie pod examiner i sprawdzic zakres pracy sondy.
Jesli mowisz ze nie jest "zamulony" to ciezko powiedziec co moze byc.]
Mozesz tez sprawdzic na innym samochodzie, czy tak samo reaguje na pedal
gazu.
Pozdrawiam
Rafał
2007-04-04 08:53:38 UTC
Post by wchpikus
Witam!
Post by Rafał
[...]
Sprawdze to, ale na koniec jeszcze pytanko.
Wskazowka temperatury silnika - wczesniej była zawsze na srodku
a teraz jest jak by na 2/3, termostat reaguje normalnie tzn jak ałto
dłuzej stoji na wolnych obrotach to wtedy temp rosnie włoncza sie
dmuchawa i temp spada co 2/3 z powrotem. Wymieniac termostat ?
jak u was wskawowka sie zachowoje ?
mechaniq
2007-04-04 18:50:50 UTC
Post by Rafał
jak u was wskawowka sie zachowoje ?
w czasie normalnej jazdy zawsze ponizej polowy chyba ze obroty spadna to
wtedy sie podnosi ale powoli po zwiekszeniu obrotow spada
Rafał
2007-04-05 09:55:32 UTC
Post by mechaniq
Post by Rafał
jak u was wskawowka sie zachowoje ?
w czasie normalnej jazdy zawsze ponizej polowy chyba ze obroty spadna to
wtedy sie podnosi ale powoli po zwiekszeniu obrotow spada
ponizej połowy o ile kresek ? z resztą odezwe sie na priv ok ?