czy to prawda że
koder
2007-12-15 16:57:01 UTC
Czy to prawda ¿e ka¿de autko na gaz wci±ga trochê oleju z silnika ? bo z
tego co mi siê zdaje to jak autko bierze olej to szykuje mu siê remont
kapitalny ...
Maciej Machacz
2007-12-15 19:08:41 UTC
Czy to prawda że każde autko na gaz wciąga trochę oleju z silnika ? bo z
tego co mi się zdaje to jak autko bierze olej to szykuje mu się remont
kapitalny ...
Bzdury.
MM
koder
2007-12-15 18:52:36 UTC
Post by Maciej Machacz
Post by koder
Czy to prawda ¿e ka¿de autko na gaz wci±ga trochê oleju z silnika ? bo z
tego co mi siê zdaje to jak autko bierze olej to szykuje mu siê remont
kapitalny ...
Bzdury.
Tzn. bzdur± jest to ¿e ka¿de autko na gaz bierze olej
czy to ¿e jak autko bierze olej to szykuje siê kapita³ka silnika ?
2007-12-15 19:50:13 UTC
Post by Maciej Machacz
Czy to prawda że każde autko na gaz wciąga trochę oleju z silnika ? bo z
tego co mi się zdaje to jak autko bierze olej to szykuje mu się remont
kapitalny ...
Bzdury.
Tzn. bzdurą jest to że każde autko na gaz bierze olej
czy to że jak autko bierze olej to szykuje się kapitałka silnika ?
Każde auto bierze olej- zawsze. Wiecej lub mniej. Poszukaj
w instrukcji do swojego bolida. W mojej ( do punto) byly
podane ile auto może zassać na 1000 km.

A w praktyce - bywa tak że przez 1kkm nie weźmie nic oleju
( a przynajmniej nie widać po bagnecie) , a bywa tak
że weźmie 0.2 -0.3 litra.
--
Mamut
http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut
http://www.el_mamuto_diving.republika.pl/
koder
2007-12-15 19:32:43 UTC
Post by koder
Post by Maciej Machacz
Post by koder
[...]
Ka¿de auto bierze olej- zawsze. Wiecej lub mniej. Poszukaj
w instrukcji do swojego bolida. W mojej ( do punto) byly
podane ile auto mo¿e zassaæ na 1000 km.
A w praktyce - bywa tak ¿e przez 1kkm nie weŒmie nic oleju
( a przynajmniej nie widaæ po bagnecie) , a bywa tak
¿e weŒmie 0.2 -0.3 litra.
Nie wiem jak jest w samochodach ale na motocyklach siê trochê znam i
niedawno mia³em takie stare Kawasaki (4 zawory u góry, czterosów) które
bra³o olej, pojecha³em do serwisu i diagnoza na dzieñdobry
remont kapitalny bo wyrobi³y siê pier¶cienie zbieraj±ce w zwi±zku z tym
zasysa³ olej z silnika którego czê¶æ przepala³ a czê¶æ wypluwa³ do wydechów.
I tak na g³upi rozum wydawa³o mi siê ¿e w samochodach jest podobnie, jak s±
pier¶cienie zbieraj±ce wyrobione to bierze olej a jak pier¶cienie s± ok to
nie ma si³y ¿eby go bra³ bo niby którêdy, no chyba ¿e silnik jest
nieszczelny ..
2007-12-15 20:38:07 UTC
kazdy silnik wciaga olej - jeden ma³o drugi duzo
jezdzac na s³abym gazie to pompujesz syf
gaz ma inna temp spalania - lec± uszczelniacze , piercienie olej sie
szybciej przegrzewa
i go szybciej ubywa
Maciej Machacz
2007-12-15 21:04:11 UTC
jezdzac na słabym gazie to pompujesz syf
gaz ma inna temp spalania - lecą uszczelniacze , piercienie olej sie
szybciej przegrzewa
i go szybciej ubywa
Powiedz to np. Volvo ktore fabrycznie pakuje instalacje gazowe w auta a
potem bajdurz...
MM
2007-12-16 06:59:06 UTC
Hej

Coś w tym 'słabym gazie' chyba jest. Normalnie tankuje
na jednej gaz na jednej stacji i olej nie schodzi prawie
wogóle. A jak w te wakacje jeździłem po kraju i tankowałem
na przypadkowych stacjach różnych firm. To na 2k5 kilometórw
weszło prawie 0.7 litra.
Ciekawe czy jakość gazu ma faktycznie znaczenie , czy to
tylko moja autosugestia.
koder
2007-12-16 14:16:56 UTC
Hej
Co¶ w tym 's³abym gazie' chyba jest. Normalnie tankuje
na jednej gaz na jednej stacji i olej nie schodzi prawie
wogóle. A jak w te wakacje jeŒdzi³em po kraju i tankowa³em
na przypadkowych stacjach ró¿nych firm. To na 2k5 kilometórw
wesz³o prawie 0.7 litra.
Ciekawe czy jako¶æ gazu ma faktycznie znaczenie , czy to
tylko moja autosugestia.
--
Mamut
Ale mie to zastanawia którêdy ten olej spiernicza je¶li na gazie wci±ga
czy co¶ takiego)..
xymax
2007-12-17 10:58:45 UTC
U¿ytkownik "Maciej Machacz" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Maciej Machacz
Post by m
[...]
Mo¿e robi± z odpowiednich materia³ów. Rozbiera³e¶ silnik przed instalacj±
LPG i po ? Ja tak i nikt mi nie wmówi ¿e gaz nie niszczy silnika.

Chocia¿ by fakt ¿e na zaworach zbiera siê kamieñ, który po czasie odpada i
gdzie zostaje ? Robi rysê w cylindrze i olej elegancko leci na przepa³.

A volvo mo¿e daje z LPG ale na okres gwarancji póŒniej martw siê sam o
naprawy. Kto¶ kogo staæ na volvo nie bêdzie go trzyma³ d³u¿ej ni¿ 3 lata.

MS
PG
2007-12-17 16:47:07 UTC
Post by Maciej Machacz
[...]
Co innego fabrycznie, kiedy zmienia się mieszanki i technologię odrobinę
by wszystko hulalo a co innego gaz zalożony do standardowego samochodu.

pg
Maciej Machacz
2007-12-15 21:02:19 UTC
Post by Maciej Machacz
[...]
Tak.
czy to że jak autko bierze olej to szykuje się kapitałka silnika ?
Niekoniecznie.
MM
Al
2007-12-15 22:20:16 UTC
Post by Maciej Machacz
Tzn. bzdurą jest to że każde autko na gaz bierze olej
Tak.
czy to że jak autko bierze olej to szykuje się kapitałka silnika ?
Niekoniecznie.
Nawet bardzo niekoniecznie. Niektóre silniki są po prostu tak robione że
olej biorą jak są w idealnej formie, z czego słyną np. niektóre
montowane w Alfach (też grupa FIATa).

Inna sprawa to samochody użytkowane na (bardzo) krótkich dystansach - w
takich warunkach brać będzie prawie każdy silnik.

Co innego gdy jest to np. litr na 1000 km w samochodzie który jeździ na
długich trasach, choć podobny wynik na bardzo krótkich i np. w zimie
wcale niczego złego nie musi oznaczać.

Al
2007-12-16 15:32:18 UTC
Panowie

Benzyna spalajac sie daje nizsz± temp spalin i mniej pary wodnej
Jezdzac na gazie mamy w silniku wyzsze temp spalin która niekrzystnie wp³ywa
na stan degradacji oleju i na zawory .
Kazdy silnik ma przedmuchy - idealnego jeszcze nie skonstruowano
im bardziej zuzyty silnik tym spaliny wiêcej wydmuchuj± oleju z filmu
olejowego pomiedzy t³okiem a cylindrem bo zuzywaj± sie pierscienie t³okowe.
Poza tym zauwazcie co za syf jest w gazie - b³oto takie skoro po 5 kkm
potrafi
zatkac wtryskiwacz lub filtr gazu. To tak jakby jezdzic bez filtra
powietrza - szybciej koncz± sie pierscienie.

Ratunkiem s± materia³y z jakich wytworzono silnik i materia³y
eksploatacyjne.
Post by koder
czy to ¿e jak autko bierze olej to szykuje siê kapita³ka silnika ?
Niekoniecznie.
Nawet bardzo niekoniecznie. Niektóre silniki s± po prostu tak robione ¿e
olej bior± jak s± w idealnej formie, z czego s³yn± np. niektóre montowane
w Alfach (te¿ grupa FIATa).
Inna sprawa to samochody u¿ytkowane na (bardzo) krótkich dystansach - w
takich warunkach braæ bêdzie prawie ka¿dy silnik.
Co innego gdy jest to np. litr na 1000 km w samochodzie który jeŒdzi na
d³ugich trasach, choæ podobny wynik na bardzo krótkich i np. w zimie wcale
niczego z³ego nie musi oznaczaæ.
Al