Elektrozawor do paliwa
Pawel
2007-07-22 06:52:58 UTC

Mam male pytanie, bowiem mam elektrozawor zepsuty ktory odcina mi paliwo
gdy auto dziala na gazie, jednak zauwazylem ze napiecie gdy elektrozawor
powinien byc otwarty wynosi 12V a gdy zamkniety 9V. czy to jest
normalne? Nie powinno byc mniejszego napiecia aby zamnkac elektrozawor?
Krzysiek_K.
2007-07-22 09:04:20 UTC
Post by Pawel
[...]
Zdecydowanie powinno byæ ni¿sze, a konkretnie wogóle nie powinno byæ
napiêcia
na przewodzie zasilaj±cym elektrozawór,
nie znam siê na instalacjach gazowych, ale je¶li elektrozawór zasilany jest
z centralki
steruj±cej instalacj± gazow±, to mo¿e byæ np. uszkodzenie tranzystora
steruj±cego
elektrozaworem, je¶li zawór dostaje 9V, jest to napiêcie przy którym cewka
mo¿e jeszcze
dzia³aæ, i zawór jest otwarty...
nie znam siê na gazie, ale zrobi³ bym to tak: od³±cz od elektrozaworu
przewody steruj±ce i pod³±cz go
bezpo¶rednio do akumulatora, zapal samochód tak aby pracowa³ na paliwie i
nie prze³±czy³ siê na gaz,
i wtedy od³±cz od akumulatora przewody ktorymi zasilasz elektrozawór, je¶li
samochód zga¶nie,
to oznacza ¿e elektrozawór jest sprawny, bo bez napiêcie prawid³owo siê
zamyka i nie puszcza paliwa,
wiêc trzeba szukaæ w strone sterowania tym elektrozaworem - sk±d bierze siê
to 9V.
pozdrawiam
Krzysiek