Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
ici
2009-02-14 17:08:44 UTC

Jak wyżej szukam jakiejś mądrej książeczki do Maryśki.
Kupiłem do Buravy, podobna ale to nie to samo.

Teraz utknąłem na etapie wymiany oleju w automacie:
- coś wyczytałem o filtrach oleju w innych markach,
- coś o pułapkach magnetycznych na opiłki,
- coś o kłopotach / sposobach odpowietrzania skrzyni.
Ale to wszystko tylko COŚ a żadnych konkretów.

Może ktoś podpowie szczegółową procedurę?
Jakieś info czego i gdzie szukać?
Może jakiś link do serwisówki?

Pzdr
ici
ici
2009-02-14 19:03:37 UTC
Post by ici
Witam,
[...]
Znalazłem dobrą dokumentację:
http://fiat.comnet.bg/Marea_Workshop_Manual/index.htm
\\M.
2009-02-15 21:07:35 UTC
NAJWAZNIEJSZE - poziom oleju spr na chodz±cym silniku przy temp oleju ok 70
stopni
Na szkoleniu mówili: ze jak auto bez wymiany ma ponad 200 tys przebiegu to
lepiej nie wymieniac lub na odpowiedzialno¶æ klienta
bo syf z kana³ów oleowych moze ruszuæ i przytkaæ zawory w efekcie padnie
skrzynia
z czego co pamiêtam tam sa skrzynie japonskie typu AISIN a w nich olej chyba
HP-20 lub tutella GIR/2
objeto¶æ ok 3 litry
potrzebny bedzie ma³y lejek z d³ug± rurk± lub duza strzykawka

przejedz sie rozgrzej olej w skrzyni
wyjmij bagnet i odkrec korek spustowy - pogrzebacz na P
spu¶æ olej
Nalej powoli olej przez bagnet - powinno wej¶æ ok litra
Odpal silnik - wci±gnie olej - uzype³niaj olej powoli - mozna na
pracuj±cym - a¿ sie pojawi stan na bagnecie
POWOLI prze³aczaj pogrzebaczem biegi R N D 3 2 1 i z powrotem
i tak ze 3 razy samo sie odpowietrzy
spr ewentualnie uzupe³nij poziom sosu

pzdrawiam
Post by ici
Witam,
Jak wy¿ej szukam jakiej¶ m±drej ksi±¿eczki do Mary¶ki.
Kupi³em do Buravy, podobna ale to nie to samo.
- co¶ wyczyta³em o filtrach oleju w innych markach,
- co¶ o pu³apkach magnetycznych na opi³ki,
- co¶ o k³opotach / sposobach odpowietrzania skrzyni.
Ale to wszystko tylko COŠ a ¿adnych konkretów.
Mo¿e kto¶ podpowie szczegó³ow± procedurê?
Jakie¶ info czego i gdzie szukaæ?
Mo¿e jaki¶ link do serwisówki?
Pzdr
ici
ici
2009-02-17 22:45:54 UTC
NAJWAZNIEJSZE - poziom oleju spr na chodzącym silniku przy temp oleju ok
70 stopni
Na szkoleniu mówili: ze jak auto bez wymiany ma ponad 200 tys przebiegu to
lepiej nie wymieniac lub na odpowiedzialność klienta
bo syf z kanałów oleowych moze ruszuć i przytkać zawory w efekcie padnie
skrzynia
z czego co pamiętam tam sa skrzynie japonskie typu AISIN a w nich olej
chyba HP-20 lub tutella GIR/2
objetość ok 3 litry
potrzebny bedzie mały lejek z długą rurką lub duza strzykawka
przejedz sie rozgrzej olej w skrzyni
wyjmij bagnet i odkrec korek spustowy - pogrzebacz na P
spuść olej
Nalej powoli olej przez bagnet - powinno wejść ok litra
Odpal silnik - wciągnie olej - uzypełniaj olej powoli - mozna na
pracującym - aż sie pojawi stan na bagnecie
POWOLI przełaczaj pogrzebaczem biegi R N D 3 2 1 i z powrotem
i tak ze 3 razy samo sie odpowietrzy
spr ewentualnie uzupełnij poziom sosu
pzdrawiam
Dzięki,
Co do oleju, to w Serwisówce Marea jest: TUTELLA G1/2,
w sklepie i (niby) serwisie Fiata mówili mi: ATF.
No i nie wiem?
Ten/ta Tutella jest dostępny?
W normalnej cenie?
To syntetyk?
Czy minerał?
Jak pomieszam może być klops, a co lał poprzednik - nie wiem.
Na "kolor" mam buraczano-czerwonawo-brązowy z naciskiem na buraki.

Z tego co wyczytałem w serwisówce i twojej instrukcji nie ma
czegoś takiego jak filtr oleju, czy pułapka magnetyczna opiłków?
Czyli oprócz oleju, nic nie czyszczę, nie wymieniam?

pzdr./ici
\\M.
2009-02-17 23:17:18 UTC
Ka¿da sroka swój ogonek chwali.
W mojej jest HP20
Tutella, Mobil Orlen czyli inny mysle ze nie ma znaczenia

róznica 10 PLN nic nie zmieni - ja bym bral oryginal czyli tutelle

w 156 TS selespeed juz by³y problemy - nalanie innego oleju powodowa³o
dziwne anomalia
mimo ze na opakowaniu bylo napisane -specyfikacja ATF2
Pamietam ze by³y z filtrem zewnêtrznym i bez filtra
Post by \\M.
[...]
Dziêki,
Co do oleju, to w Serwisówce Marea jest: TUTELLA G1/2,
w sklepie i (niby) serwisie Fiata mówili mi: ATF.
No i nie wiem?
Ten/ta Tutella jest dostêpny?
W normalnej cenie?
To syntetyk?
Czy minera³?
Jak pomieszam mo¿e byæ klops, a co la³ poprzednik - nie wiem.
Na "kolor" mam buraczano-czerwonawo-br±zowy z naciskiem na buraki.
Z tego co wyczyta³em w serwisówce i twojej instrukcji nie ma
czego¶ takiego jak filtr oleju, czy pu³apka magnetyczna opi³ków?
Czyli oprócz oleju, nic nie czyszczê, nie wymieniam?
pzdr./ici
ici
2009-02-18 20:08:13 UTC
Każda sroka swój ogonek chwali.
W mojej jest HP20
Tutella, Mobil Orlen czyli inny mysle ze nie ma znaczenia
róznica 10 PLN nic nie zmieni - ja bym bral oryginal czyli tutelle
w 156 TS selespeed juz były problemy - nalanie innego oleju powodowało
dziwne anomalia
mimo ze na opakowaniu bylo napisane -specyfikacja ATF2
OK dzięki, spróbuję poszukać Tutelli.
Pamietam ze były z filtrem zewnętrznym i bez filtra
Mówimy o filtrze oleju w skrzyni?
Niczego takiego nie znalazłem jak filtr przypominający kształtem silnikowy.
Chyba że to ma inne kształty, lub siedzi gdzie indziej?
Jak Np. chłodnica oleju? Tam nie sprawdzałem.

A propos pułapek magnetycznych:
Jest sens magnesować korek spustowy na trochę przed wymianą?
Np. tak ze 20-100 km przed spuszczeniem oleju?
To co tam może krążyć jest żelazne - magnetyczne?
czy inne metale lub tworzywa cierne?
ici
2009-02-23 18:59:08 UTC
W sumie dużo krzyku, a żadna robota.
Olej spuściłem, nalałem 3 litry w/g serwisówki.
Poziom sam się unormował po włączeniu silnika.

Wymieniłem też filtr paliwa. Na szczęście!!!
Chyba nikt go przedemną nie wymieniał.
Straszny syf leciał jak go opróżniałem do słoika.
Zastanawiam się czy nie dodać jakiegoś dodatkowego filtra w komorze silnika?
Oryginalny jest przy zbiorniku na wysokości tylnej kanapy.
Jak by coś z tego co wylałem dostało się do wtrysków, to koniec jaszdy.