Panda po 100kkm - co zmienic ?
Mateusz Pronobis
2007-09-26 11:27:55 UTC
jezdze panda 1.1, stuklo jej juz 100kkm i musze zmienic hamulce z tylu,
wypadalo by ja troche odswiezyc - co mozna sprawdzic, ewentualnie
zmienic po takim przegiegu?

Swiece ;-)? chyba nie byly ruszane od nowosci...

Rozrzad zmienilem przy 60kkm.

ps. cos mi szumi/przelewa sie w okolicach skrzyni ;) kierowca slyszy,
myslalem ze cos mi sie wylewa taki dziwny dzwiek - co to moze byc ?:)
Mateusz Pronobis
STranger
2007-09-26 13:07:01 UTC
Post by Mateusz Pronobis
Witam,
[...]
Uuu, no koniecznie świece! 100Kkm to za dużo na tych samych świecach od
nowości! Zobaczysz jakiego ducha dostanie autko na nowych świecach :)
Wymień też płyn hamulcowy, i ewentualnie płyn chłodniczy.
Rozumiem, ze tarcze i klocki przednie regularnie wymieniasz i
sprawdzasz. Sprawdź tez amortyzatory przednie - dla bezpieczeństwa.
Post by Mateusz Pronobis
Rozrzad zmienilem przy 60kkm.
Rozrząd czy pasek i rolki rozrządu? ;)
Post by Mateusz Pronobis
ps. cos mi szumi/przelewa sie w okolicach skrzyni ;)
W okolicach jakiej skrzyni? biegów? dźwięk w jadącym aucie trudno
zlokalizować. ;)
Post by Mateusz Pronobis
kierowca slyszy,
myslalem ze cos mi sie wylewa taki dziwny dzwiek - co to moze byc ?:)
Przelewa się coś?
Hmmm, a może zatkały się liśćmi i brudem odpływy wody pod przednią
szybą? Znajoma miała rok temu w Pandzie takie cyrki gdy jej coś
bulgotało i przelewało się podczas jazdy, nie wiedziała co i skąd ten
dzwięk, dopóki po deszczach trochę wody zebranej w tym "zbiorniku" nie
przelało sie pod nogi pasażera... LOL
Wtedy poszukałem i zdiagnozowałem problem szybko. Było tam z 5 litrów wody!
W Pandzie są tam takie plastikowe korki, wystarczyło wyjąc i wyczyścić
je z brudu i zgniłych liści, żeby woda spływała swobodnie.

STranger
Mateusz Pronobis
2007-09-26 14:29:18 UTC
Post by STranger
Post by Mateusz Pronobis
Witam,
[...]
Moze niech nie dostaje ;-) i tak sobie niezle radzi jak na taka pande;-)
daje jej popalic i jakos zywiej dziala od innych ktore stoja, bo to
sluzbowka.
Post by STranger
Wymień też płyn hamulcowy, i ewentualnie płyn chłodniczy.
Rozumiem, ze tarcze i klocki przednie regularnie wymieniasz i
sprawdzasz. Sprawdź tez amortyzatory przednie - dla bezpieczeństwa.
Amortyzatory juz zmienialem przy 60kkm ale znow cos stuka :)

Tarcze i klocki wymieniam bo jest dosc mocno zuzywam.
Post by STranger
Post by Mateusz Pronobis
Rozrzad zmienilem przy 60kkm.
Rozrząd czy pasek i rolki rozrządu? ;)
Wszystko ;-)
Post by STranger
Post by Mateusz Pronobis
ps. cos mi szumi/przelewa sie w okolicach skrzyni ;)
W okolicach jakiej skrzyni? biegów? dźwięk w jadącym aucie trudno
zlokalizować. ;)
Biegow ;-)
Post by STranger
Post by Mateusz Pronobis
[...]
Nie wiem co to ale np na zimnym silniku slychac najbardziej, zapalam,
dodaje troche gazu na luzie i jest dzwiek taki jak bys wziol 1,5 butelke
nalal tam wody, piachu i kamyczkow i pomieszal.... wiem ze idiotycznie
to opisuje ale tak to brzmi ;-)

Jak sie rozgrzeje to przechodzi, "szumi" tylko na luzie, 1 i 2. Stad
pomysl ze to skrzynia no i dzwiek jakos z tamtad ;-)

Silnik obejrzalem z kazdej strony na tyle ile moglem i nic sie nie
wylewa, nie przelewa ;-), ojciec mechanik mi mowil ze 1 i 2 bieg to cos
tam ma wspolnego w skrzyni ale nijak sie to ma do "przelewania" ;-)

Moze wymienic olej w skrzyni ? tylko zeby mi od tego zabiegu nie umarla ;-)
Mateusz Pronobis
Lukasz
2007-09-26 16:29:44 UTC
Post by STranger
[...]
Mozesz watek rozwinac ? mam siene i wlasnie w okolicach "pasazera" cos
sie przelewa w okresie jesienno zimowym , szczegolnie przy
przyspieszaniu gdzie tego szukac , moze Fiat ma jeden patent na
wszystkie auta ... gdzie te korki odnalazles ??
Łukasz
ps jeszcze sie na nogi nic nie wlalo ;)
STranger
2007-09-26 17:44:52 UTC
Post by Lukasz
[...]
Już o tym kiedyś pisałem:
Grupy dyskusyjne: alt.pl.misc.samochody.fiat
Od: "STranger" <***@icpnet.pl>
Data: Wed, 24 Jan 2007 22:45:16 +0100
Lokalna: Śr. 24 Sty 2007 23:45
Temat: ciekawa wada nowej Pandy, zbiera sie woda pod maską...
Tutaj masz link do tej dyskusji w archiwum:
http://groups.google.pl/group/alt.pl.misc.samochody.fiat/browse_thread/thread/561bc922d7e5114e/3de3d276a52ae48a?hl=pl&lnk=gst&q=korki&rnum=9#3de3d276a52ae48a

STranger
2007-09-26 23:11:23 UTC
100 tys ? zajrzyj do ksiazeczki inst obs³ugi - na samym koncu
cos chlupie ? jak chlupie przy dodawaniu gazu na postoju to zle
odpowietrzona nagrzewnica, jezeli w zakrêtach to prawdopodobnie woda na
podszybiu lub drzwiach - spr

OT 100tys to taki sam przeglad jak OT-40 plus spr hamulcy ty³ + wymiania
hamulcowego i ch³odniczego ( powinno byc co 2 lata )
wszycho
Post by Mateusz Pronobis
Witam,
[...]
Uuu, no koniecznie ¶wiece! 100Kkm to za du¿o na tych samych ¶wiecach od
nowo¶ci! Zobaczysz jakiego ducha dostanie autko na nowych ¶wiecach :)
Wymieñ te¿ p³yn hamulcowy, i ewentualnie p³yn ch³odniczy.
Rozumiem, ze tarcze i klocki przednie regularnie wymieniasz i sprawdzasz.
SprawdŒ tez amortyzatory przednie - dla bezpieczeñstwa.
Post by Mateusz Pronobis
Rozrzad zmienilem przy 60kkm.
Rozrz±d czy pasek i rolki rozrz±du? ;)
Post by Mateusz Pronobis
ps. cos mi szumi/przelewa sie w okolicach skrzyni ;)
W okolicach jakiej skrzyni? biegów? dŒwiêk w jad±cym aucie trudno
zlokalizowaæ. ;)
Post by Mateusz Pronobis
kierowca slyszy, myslalem ze cos mi sie wylewa taki dziwny dzwiek - co to
moze byc ?:)
Przelewa siê co¶?
Hmmm, a mo¿e zatka³y siê li¶æmi i brudem odp³ywy wody pod przedni± szyb±?
Znajoma mia³a rok temu w Pandzie takie cyrki gdy jej co¶ bulgota³o i
przelewa³o siê podczas jazdy, nie wiedzia³a co i sk±d ten dzwiêk, dopóki
po deszczach trochê wody zebranej w tym "zbiorniku" nie przela³o sie pod
nogi pasa¿era... LOL
Wtedy poszuka³em i zdiagnozowa³em problem szybko. By³o tam z 5 litrów
wody!
W Pandzie s± tam takie plastikowe korki, wystarczy³o wyj±c i wyczy¶ciæ je
z brudu i zgni³ych li¶ci, ¿eby woda sp³ywa³a swobodnie.
STranger
Mateusz Pronobis
2007-09-27 06:57:36 UTC
Post by m
[...]
ok, sprawdze, ale moglo tak samo z siebie zaczac chlupac ?

Chlupie na na postoju ;-)
Mateusz Pronobis
2007-09-27 07:39:45 UTC
Tak - np jak sie przegrzal albo auto z gazem
zobaczyc czy nie ginie plyn chlodniczy - moze to byc poczatek uszczelki pod
glowica - jeszcze sie nie spotkalem z tym tematem w pandzie
ale podejrzewam ze ktos zle odpowietrzyl uklad lub za malo plynu
Mateusz Pronobis
Mateusz Pronobis
2007-09-27 08:02:17 UTC
Post by m
[...]
Pierwsze co zrobilem gdy zaczelo chlupac to uzupelnilem plyn, bo bylo za
malo, wiec mogl sie przegrzac ? chociaz wskazowka od temp jest zawsze na
srodku to jedyny pewny element w tym samochodzie - zawsze w tym samym
miejscu ;-)

Czy to chlupanie jest w jakis sposob grozne dla czegokolwiek ?
--
Mateusz Pronobis