punto II - stuki
AndrzejG
2007-03-16 19:14:50 UTC
LodowiecWitam

w punto II przy jeŸdzie po nierównoœciach do kabiny dochodz¹ stuki -
samochód podnios³em i okaza³o siê ¿e ga³ki od uk³adu kierowniczego maj¹
niewielki luz, czy tylko to mo¿e byæ problemem, czy ³o¿yska na piaœcie te¿
swoje ju¿ przesz³y?
punto II 1.2 8v 69 tys. km

ps.

w odniesieniu do postu wczeœniejszego dotycz¹cego plusów i minusów punto II,
to mogê powiedzieæ, ¿e samochód jest ok. to co zrobi³em:

- wymienione klocki - przód,
- t³umik: najpierw pospawany a potem nowy, bo spawy to tylko dorywcze
rozwi¹zanie,
- akumulator - przez swój b³¹d,
- wymiana œwiec zap³onowych,

a na bie¿¹co pilnujê oleju i filtrów,

spalanie na miejscu to - nie oszukujmy siê do 7 a nawet 7,5 l po samym
mieœcie, a na trasie to schodzi poni¿ej 5l;
jako ciekawostkê podam fakt ¿e chwilowe najni¿sze zu¿ycie to............ok
3.6l/100km ale to tylko chwilka - 60km/h na 5-ce;

u¿ytkownikowi podpisanemu jako "Dominik" mogê poleciæ samochód; fakt ¿e
plastiki lubi¹ troszkê skrzypieæ a ja narazie s³yszê tylko ten w którym jest
zabudowane radio;

fiatowi jestem wierny
1 auto to fiat 126p 600
2 auto j.w. tylko 650fl
3 auto to uno 1.0 fire - samochód którego sprzeda³em i jakiœ sentymeny
pozosta³
4 - obecne punto

pozdrawiam

Andrzej Graca
Czarek Daniluk
2007-03-18 07:34:14 UTC
Post by AndrzejG
LodowiecWitam
w punto II przy je�dzie po nierówno�ciach do kabiny dochodzš stuki -
samochód podniosłem i okazało się że gałki od układu kierowniczego majš
niewielki luz, czy tylko to może być problemem, czy łożyska na pia�cie też
swoje już przeszły?
punto II 1.2 8v 69 tys. km
ps.
69kkm dla łożysk ?? to chyba nie wiem czym musiałyby być smarowane ...
chociaż w moim byłm SC z tyłu nie wytrzymała prawa strona tego ;)
A łożyska McPhersonów u góry ?? Gumy McPhersonów ?? też powodują stuki ...

Pozdro !!
Milo
2007-03-18 18:48:01 UTC
Post by AndrzejG
[...]
u mnie zu¿ycie ³o¿ysk objawia³o siê szumem proporcjonalnym do prêdko¶ci.
Podnie¶ samochód i poruszaj ko³em jakby¶ chcia³ je zdj±æ - trzymaj±c jedn±
rêk± u góry a drug± na dole
Ga³ki - jak rozumiem - koñcówki dr±¿ków - nie powinny mieæ ¿adnych luzów,
one mog± stukaæ. Poza tym, w skrajnym przypadku, mo¿esz zabiæ siebie i
innych - gdy przy du¿ej prêdko¶ci ko³o sie od³±czy od uk³adu kierowniczego
i skrêci sobie - a Ty sobie...

pozdr.
Marcin Kiciński
2007-03-18 18:55:03 UTC
[...]
Końcówki drążków faktycznie potrafią stukać na tyle głośno, że słychać
je podczas jazdy. Wymień je skoro są luźne, bo to groszowa sprawa, a
może rozwiązać problem.

Przy okazji, u mnie gałki padły po 30 tys., założyłem tanie zamienniki,
które dzielnie służą już prawie 70 tys ;)

Marcin Kicinski
Punto II 3D ELX
ici
2007-03-19 18:05:52 UTC
Koñcówki dr±¿ków faktycznie potrafi± stukaæ na tyle g³o¶no, ¿e s³ychaæ je
podczas jazdy. Wymieñ je skoro s± luŒne, bo to groszowa sprawa, a mo¿e
rozwi±zaæ problem.
Ale¿ Panowie....

Poinformujcie pacjenta ¿e:
Po takiej wymianie nale¿y bezwzglêdnie ustawiaæ zbie¿no¶æ kó³ !!!
A to tak domowym sposobem na sznureczek, albo kijek nie bardzo siê daje.
A i ¶ci±gacz do przegubów by siê jaki¶ przyda³,
bo tak naparzaæ starego-zardzewia³ego m³otkiem to bêdzie kosztowna
operacja bo i zwrotnica pewnie poleci.

Tu akurat trzeba dysponowaæ sprzêtem i naprawa "domowa" jest nieop³acalna,
choæ w sumie prosta.

Pzdr.
ici
AndrzejG
2007-03-19 19:26:38 UTC
[...]
na szczê¶cie wiem o tym
Post by ici
A to tak domowym sposobem na sznureczek, albo kijek nie bardzo siê daje.
A i ¶ci±gacz do przegubów by siê jaki¶ przyda³,
bo tak naparzaæ starego-zardzewia³ego m³otkiem to bêdzie kosztowna
sam siê nie biorê bo znajomy mówi³, ¿e m³otkiem to mo¿na uszkodziæ zwrotnicê
Post by ici
[...]
dziêki za wszystkie pod- i odpowiedzi

pozdr.

Andrzej Graca

Pozdrowienia (je¶li jest tu kto¶ taki) dla Ma³opolan