Sprzegło do uno - jakie?
PawelA
2007-07-24 10:48:52 UTC

przyszedł czas na wymiane sprzęgła w moim uniaku i od kilku dni chodze jak
zakręcony.

W każdym sklepie słysze "UNO? to najlepiej niech pan wymontuje i
przywiezie części to coś dobierzemy"
Ba, łatwo powiedzieć.

Może ktoś z grupowiczów będzie się orientował jakie sprzęgło idzie do
mojego auta, na grubum czy cienkim trzpieniu.

rok produkcji 1999
silnik 1.0 e.i
wersja silnika 146D8000

pozdrawiam
Paweł
Jacek
2007-07-24 12:57:04 UTC
Zadzwon sobie do Fiata w Tychach tel 032 3253018 i tam podasz nr VIN albo nr
nadwozia i dowiesz siê wszystko
Jacek
PawelA
2007-07-24 13:45:50 UTC
Post by Jacek
Zadzwon sobie do Fiata w Tychach tel 032 3253018 i tam podasz nr VIN albo nr
nadwozia i dowiesz siê wszystko
Dowiedziałem się że do tego uno jest sprzęgło... Valeo :-)
Nic więcej pani nie potrafiła powiedzieć.
50% uno w ogóle w komputer jej nie wchodzi :-)

pozdrawiam
Paweł
Danny
2007-07-24 14:11:33 UTC
Post by PawelA
Dowiedziałem się że do tego uno jest sprzęgło... Valeo :-)
Nic więcej pani nie potrafiła powiedzieć.
50% uno w ogóle w komputer jej nie wchodzi :-)
Valeo to tylko jeden z producentów - możesz wsadzić i Sachsa, i Valeo i
Lukasa... zobacz tutaj http://www.spangerum.com:7080/ może to trochę Ci
pomoże
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
Jacek
2007-07-24 14:12:58 UTC
a to mnie zaskoczy³e¶, bo mi zawsze po numerze podawali dok³adnie nr czê¶ci
i nigdy nie by³o problemu (cienki i doblo)
Jacek
Danny
2007-07-24 14:20:43 UTC
a to mnie zaskoczyłeś, bo mi zawsze po numerze podawali dokładnie nr części
i nigdy nie było problemu (cienki i doblo)
Uno jest specyficzne - wg większości katalogów silnik który miałem w uniaku
1997r przestał być produkowany w 1993 roku (silnik 1.4). Natomiast próżno
szukać w katalogach Uniaka z 2000 r. z silnikiem 900ccm - trzeba patrzeć
pod CC/SC ;) taki urok...
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
PawelA
2007-07-26 07:25:01 UTC
Post by Danny
[...]
już po naprawie, uno działa wyśmienicie, wyjechałem z warsztatu z piskiem
opon (niechcący) :-)
Uno produkowane po 94 mają sprzęgło na grubym trzpieniu.
Dzięki Bogu pasowało to które kupiłem w niedzielę na giełdzie samochodowej.
Jak zobaczyłem to które wyjeli to mi kopara opadła, słoneczko połamane i
pękniete na obwodzie :-/

pozdrawiam
Paweł
mcs
2007-07-30 14:04:04 UTC
Post by PawelA
już po naprawie, uno działa wyśmienicie, wyjechałem z warsztatu z
piskiem opon (niechcący) :-)
a w jaki sposób zdiagnozowałeś, że trzeba wymienić??

pozdrawiam
mcs
PawelA
2007-07-31 06:32:06 UTC
Post by mcs
Post by PawelA
już po naprawie, uno działa wyśmienicie, wyjechałem z warsztatu z
piskiem opon (niechcący) :-)
a w jaki sposób zdiagnozowałeś, że trzeba wymienić??
witam
1. 160 tyś km bez wymiany
2. auto jechało nawet z pedałem sprzęgła wciśniętym do podłogi :-)
3. nie pomagało podciąganie linki
4. biegi wchodziły bardzo bardzo ciężko (czyli nie wysprzęglało)
5. słychać było że się sprzęgło ślizga (silnik wyje - auto marnie jedzie)

zostawiłem sobie stare sprzęgło "na wzór". łożysko wyglądało jak z
wykopalisk a słoneczko w tarczy było pęknięte i dwa zęby miało wyłamane :-/

Na nowym Uno śmiga że ho ho :-)

pozdrawiam
Paweł