Panda 1.1 a zmiana silnika na 1.4
unknown
2007-08-01 01:00:20 UTC
Witajcie,

Jako dawny urzytkownik PMS postanowilem w koncu zawitac na grupe Fiata.
Mam taki oto wynalazek - Fiat Panda 1.1 z 2004roku. Autko mi sie podoba ale
chcialbym cos w nim zmienic - na pewno silnik i pare elementow nadwozia.
Jako ze ostatnio wyszla wersja Pandy 1.4 100HP moje pytanie brzmi
nastepujaco - Czy i JAK wymienic standardowy silnik 1.1 na wspomniany 1.4?
Co oprocz silnika trzeba wymieniac? Gdzie kupic silnik i jakie moga byc
zwiazane z tym koszta? Ile czasowo zajmuje taka wymiana? Moze jakies
propozycje firmy ktora by sie takiego zadania podjela?
Pytam poniewaz troche pieniedzy chce zainwestowac w to autko bo mam do niego
sentyment...

Jesli macie jakies pomysly/rozwiazania to czekam na propozycje - auto
obecnie nie znajduje sie w pl takze mam czas do mniej wiecej swiat w grudniu
bo wtedy jade nim do domu.

Pozdrawiam z Zielonej Wyspy!

Piotrek
c***@cdaniluk.com
2007-08-01 09:04:07 UTC
Post by unknown
[...]
Elektronika steruj ca, skrzynia bieg�w, nie wiem jak mocowania - mo e
si okaza e w prosty spos�b tego nie wykonasz ;)

Niekt�rym si wydaje e to takie hop siup - mi i mojemu bratu te -
zaje dzi silnik w Astrze 1,7DTL - stwierdzili my e mo e by wsadzi
1,7TDS - niestety okaza o si e pomimo podobie stwa bo to astra i to
astra - w obu tych modelach fabrycznie by y w innych miejscach
wspawywane w nadwozie mocowania do silnika ;) wi c w prosty spos�b
taka zamiana by nie przesz a - potrzeba by o du ej ingerencji
blacharza w nadwozie :)

Pozdro !!
ici
2007-08-01 19:40:41 UTC
Post by unknown
[...]
Jak masz forsê to taniej i bezpieczniej by³o by kupiæ nowy samochód z
silnikiem 1.4?
Zero problemów a i gwarancjê na to dadz±.
A w star± skorupê pchaæ nowy silnik?
Po co?
Przekalkuluj, czy sprzeda¿ obecnego i zakup nowego/u¿ywanego nie wyniesie
taniej?

ici
Tomek
2007-08-02 07:04:15 UTC
Post by unknown
nastepujaco - Czy i JAK wymienic standardowy silnik 1.1 na wspomniany 1.4?
taniej bedzie sprzedac auto i kupic od razu takie jak chcesz - fabryczne.
Przekladka silnika to praktycznie modyfikacja calego napedu, ze skrzynia
wlacznie, zawieszenie, hamulce. Zostaje tylko karoseria. Nie oplaca sie.
Tomek
Czarek Daniluk
2007-08-04 14:50:26 UTC
Post by Tomek
Post by unknown
[...]
Wiesz napewno jest to opłacalna sprawa, ale nie w takim pojeździe jak
Panda :)

Pozdro !!

PS:
za kasę jaką wsadzisz w przeróbkę może się okazać że jest to więcej niż
różnica pomiędzy 1,1 a 1,4 w salonie :)