plyn hamulcowy w seicento
Forest
2007-07-13 15:28:19 UTC
Witam jaki plyn hamulcowy kupic do Fiata Seicento

Rocznik 1999 silnik 900ccm.

Plyn bedzie wymieniany (stary spuszczany nowy nalewany)

Sa zielone, zólte DOT3 DOT4?

Prosze o pomoc w wyborze

Pozdrawiam
Krzysiek_K.
2007-07-13 16:03:11 UTC
Post by Forest
Witam jaki plyn hamulcowy kupic do Fiata Seicento
Rocznik 1999 silnik 900ccm.
Wg ksiazki: TUTELA TOP 4, (zgodny z DOT 4)

pozdrawiam
Krzysiek
ici
2007-07-13 21:03:42 UTC
Post by Krzysiek_K.
Post by Forest
Witam jaki plyn hamulcowy kupic do Fiata Seicento
Rocznik 1999 silnik 900ccm.
Wg ksiazki: TUTELA TOP 4, (zgodny z DOT 4)
DOT 3 i DOT 4 ró¿ni± siê jedynie temp. wrzenia p³ynu.
Z tego co pamiêtam to ró¿nica jest niewielka rzêdu 20 stopni - mo¿na
doczytaæ w necie.
Do takiego Bolidu jak "600-tka" 900/99 - mo¿esz nalaæ dowolnego
i tak go nie zagotujesz, chyba ¿e jad±c z góry i na hamulcu.

Swoj± drog± po co wylewaæ wszystek p³yn i nara¿aæ siê na odpowietrzanie?
Jak wystarczy spu¶ciæ jedynie ten p³yn co pracuje z cylinderków dolewaj±c
jednocze¶nie ten sam.
Ró¿nicê przepracowanego i jeszcze zdatnego do u¿ytku zobaczysz po kolorze
(ciemny / jasny).

Trudno jest odpowietrzyæ uk³ad w warunkach domowych bez podawania p³ynu pod
sta³ym ci¶nieniem z du¿ym przep³ywem. Potem mo¿esz mieæ "miêkki" hamulec na
pedale. Ja siê tak kiedy¶ za³atwi³em przy wymianie pompy ham.
Pompowanie no¿ne i odpowietrzanie na 2 osoby nie dadz± oczekiwanych
rezultatów je¶li na przewodach zrobi siê odwrotny syfon.
Nog± go nie przedmuchasz.

ici
Forest
2007-07-16 18:08:05 UTC
Post by Krzysiek_K.
Post by Forest
Witam jaki plyn hamulcowy kupic do Fiata Seicento
Rocznik 1999 silnik 900ccm.
Wg ksiazki: TUTELA TOP 4, (zgodny z DOT 4)
DOT 3 i DOT 4 różnią się jedynie temp. wrzenia płynu.
Z tego co pamiętam to różnica jest niewielka rzędu 20 stopni - można
doczytać w necie.
Do takiego Bolidu jak "600-tka" 900/99 - możesz nalać dowolnego
i tak go nie zagotujesz, chyba że jadąc z góry i na hamulcu.
mam 900ccm
Swoją drogą po co wylewać wszystek płyn i narażać się na odpowietrzanie?
Jak wystarczy spuścić jedynie ten płyn co pracuje z cylinderków dolewając
jednocześnie ten sam.
Różnicę przepracowanego i jeszcze zdatnego do użytku zobaczysz po kolorze
(ciemny / jasny).
cholera właśnie tak zrobiłem. Ten płyn który wylałem to był istny czarny
żur. Nie wymieniany od 1999r. Myślałem że to od tego ten pedał taki twardy.
Lekko się nacisnęło a hamulce wręcz blokowały się od razu i pisk
Trudno jest odpowietrzyć układ w warunkach domowych bez podawania płynu
pod stałym ciśnieniem z dużym przepływem. Potem możesz mieć "miękki"
hamulec na pedale. Ja się tak kiedyś załatwiłem przy wymianie pompy ham.
Pompowanie nożne i odpowietrzanie na 2 osoby nie dadzą oczekiwanych
rezultatów jeśli na przewodach zrobi się odwrotny syfon.
Nogą go nie przedmuchasz.
kurde miałem pustke w zbiorniku bo chciałem ten stary wypierniczyc, potem
nalaliśmy nowego i odpowietrzaliśmy.
Fakt pedał teraz nie łapie tak brzytwa jak przed wymianą ale nie po
podpompowaniu nie twardnieje, czyli zapowietrzony raczej nie jest.

To mówisz że źle zrobiłem :((( odpowietrzając na dwie osoby??

Pchaliśmy aż zacznie lecieć czysty płyn, żeby ten stary wypierdzielić, a po
którymś tam pompowaniu przestały bomble lecieć, to chyba znak że
odpowietrzony??

Mam nadzieje, że jest ok
ici
2007-07-16 22:12:22 UTC
[...]
cholera w³a¶nie tak zrobi³em. Ten p³yn który wyla³em to by³ istny czarny
¿ur. Nie wymieniany od 1999r. My¶la³em ¿e to od tego ten peda³ taki
twardy. Lekko siê nacisnê³o a hamulce wrêcz blokowa³y siê od razu i pisk
Post by ici
[...]
kurde mia³em pustke w zbiorniku bo chcia³em ten stary wypierniczyc, potem
nalali¶my nowego i odpowietrzali¶my.
Fakt peda³ teraz nie ³apie tak brzytwa jak przed wymian± ale nie po
podpompowaniu nie twardnieje, czyli zapowietrzony raczej nie jest.
Wprawdzie hamulec jest te¿ na H.. ale nie musi twardnieæ po podpompowaniu.
To mówisz ¿e Œle zrobi³em :((( odpowietrzaj±c na dwie osoby??
Pchali¶my a¿ zacznie lecieæ czysty p³yn, ¿eby ten stary wypierdzieliæ, a
po którym¶ tam pompowaniu przesta³y bomble lecieæ, to chyba znak ¿e
odpowietrzony??
Mam nadzieje, ¿e jest ok
Je¶li masz jeszcze nadziejê, to nie jest tak Œle. :-)
Wracaj±c do tematu.
Je¶li nie widaæ gazu np LPG w zbiorniku, to znaczy ¿e go tam nie ma?
To znaczy jedynie, ¿e go nie widaæ.
Jak masz syfon (zagiêcie z kolanem do góry) po drodze gdzie¶ na przewodach
hamulcowych, to peda³uj±c b±bel z niego nie wystrzeli w dó³ - za ma³y
przep³yw.
Powietrze pozostanie w syfonie a¿ do momentu gdy go przep³uczesz silnym
strumieniem.
W fabrykach robi± to pod ci¶nieniem pompuj±c p³yn do zbiorniczka i
odkrêcaj±c korki w ko³ach.
Tyle wyczyta³em w literaturze i jakby siê zgadza³o z moimi do¶wiadczeniami.

ici
Forest
2007-07-17 15:40:29 UTC
Post by Forest
[...]
Wprawdzie hamulec jest też na H.. ale nie musi twardnieć po podpompowaniu.
Post by Forest
[...]
Jeśli masz jeszcze nadzieję, to nie jest tak źle. :-)
Wracając do tematu.
Jeśli nie widać gazu np LPG w zbiorniku, to znaczy że go tam nie ma?
To znaczy jedynie, że go nie widać.
Jak masz syfon (zagięcie z kolanem do góry) po drodze gdzieś na przewodach
hamulcowych, to pedałując bąbel z niego nie wystrzeli w dół - za mały
przepływ.
Powietrze pozostanie w syfonie aż do momentu gdy go przepłuczesz silnym
strumieniem.
W fabrykach robią to pod ciśnieniem pompując płyn do zbiorniczka i
odkręcając korki w kołach.
Tyle wyczytałem w literaturze i jakby się zgadzało z moimi
doświadczeniami.
wiesz zawsze teoria rozmija się z praktyką.

Mam nadzieje,że jednak jest ok, jak depne to hamuje więc nie powinienem się
chyba martwić :/

Nie załamuj mnie......

Forest
2007-07-13 20:33:37 UTC
Post by Krzysiek_K.
Post by Forest
Witam jaki plyn hamulcowy kupic do Fiata Seicento
Rocznik 1999 silnik 900ccm.
Wg ksiazki: TUTELA TOP 4, (zgodny z DOT 4)
pozdrawiam
Krzysiek
cholera a chłop w sklepie sprzedał mi tutele DOT 3 :/

gorszy jest??

POzdro