[sc900] jaki akumulator
identifikator: 20040501
2009-10-13 18:01:47 UTC
jaki akumulator wchodzi do SC900? 35, 40 czy 45 Ah? jaki najlepiej kupić
Bosch, Varta?

mam pewne obawy kiedyś kupiłem nowy akumulator, a on i tak zimą ledwo kręcił
silnikiem... czy to norma w SC?
Kalafior
2009-10-14 08:04:31 UTC
Do SC 35, a problemy z odpalaniem radzê sprawdziæ ³adowanie i po³±czenia
masowe.
Janusz Wo
2009-10-14 14:56:55 UTC
Post by Kalafior
Do SC 35,
Przepraszam, ja mam od nowości i kupuję zamiennie 45
Pozdrawiam - JanuszWo
Popraw gaz w adresie
Marcin Cerkiewnik
2009-10-15 11:59:00 UTC
Post by identifikator: 20040501
jaki akumulator wchodzi do SC900? 35, 40 czy 45 Ah? jaki najlepiej kupić
Bosch, Varta?
Szkoda kasy na Boscha, czy inne firmowe pierdy. Wszystko tluczone jest w
ChRL i jak ma pasc, to i tak padnie.
Aha - w wakacje wymienialem - za Norauto zaplacilem 250 PLN, Bosch byl
za 500...
ici
2009-10-20 10:03:46 UTC
Post by Marcin Cerkiewnik
[...]
Przed inwestycją w nowy akumulator dobrze jest pomierzyć napięcie i max prąd
ładowania alternatora (po długim rozruchu i pełnym obciążeniu el.). Napięcie
w przedziale 13,9 - 14,5 V, zmierzony prąd ładowania musisz porównać z
tabliczką, znamionową, lub danymi samochodu. Po takich pomiarach od razu ci
wyjdzie co nawaliło.
Istnieje możliwość, że nawalił alternator i wymiana akumulatora nie na wiele
się zda.

Co do pojemności, to 5 czy nawet 10 Ah więcej nie zrobi większej różnicy dla
sprawnego alternatora, aby tyko się zmieścił, natomiast może się przydać
zimą, jak akumulator zacznie już padać.
Przy ostrym mrozie pojemność może spadać nawet do 60% znamionowej.
Wtedy na 35*0,6=21 Ah chyba nie dasz rady zakręcić? Zdecydowanie lepiej
wygląda 27 Ah (45).
Kiedyś się szarpnąłem na Bosha i z 6 lat miałem spokój, pewnie jak bym na
czas upilnował poziom wody/elektrolitu, to miał bym jeszcze z rok do przodu.
Jak tyle czasu będziesz trzymał bryczkę to można się zastanowić nad
inwestycją w bezproblemową jazdę?
Jest też inne podejście. Kupować taniej i częściej mieć nowy.
W stosunku do akumulatora chyba nie jest pozbawione racji? Choć upierdliwe.

W komorze silnika jest gorąco i nie wszystką wodę da się odzyskać w
katalizatorze.
Staram się wybierać akumulatory z korkami, zawsze jest szansa uzupełnić je
wodą.
Osobiście unikam produktów made in Varta. Popatrz np. na Allegro, można
pomyszować i kupić w miarę tanio i czasem dobrze.:-)

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4524 (20091019) __________

\\M.
2009-10-20 16:46:31 UTC
Tego to ja nie rozumiem co ma katalizator do akumulatora?

""W komorze silnika jest gor±co i nie wszystk± wodê da siê odzyskaæ w
katalizatorze.
Staram siê wybieraæ akumulatory z korkami, zawsze jest szansa uzupe³niæ je
wod±.
Osobi¶cie unikam produktów made in Varta. Popatrz np. na Allegro, mo¿na
pomyszowaæ i kupiæ w miarê tanio i czasem dobrze.:-) "

Kup sobie czarn± centre plus 40Ah za ok 200PLN i bedzie ci smiga³ 4-5 lat
"Wysokiej jakosci" akumulator Jenox Feuwert czy norauto to sie nadaje na rok
a ten rok
to akumulatory leza na pó³ce w sklepie.
a o gwarancji mozesz zapomniec.

36 Ah ma sens jak jezdzisz na krotkich odcinkach
45 Ah ma sens jak jezdzisz rzadziej ale na d³uzszych - ponad 10km

Akumulator z allegro kurierem czy poczt± pewnie zabulisz za paczke.- moim
zdaniem pomy³ka

pozdro
Post by Marcin Cerkiewnik
jaki akumulator wchodzi do SC900? 35, 40 czy 45 Ah? jaki najlepiej kupiæ
[...]
Przed inwestycj± w nowy akumulator dobrze jest pomierzyæ napiêcie i max
pr±d ³adowania alternatora (po d³ugim rozruchu i pe³nym obci±¿eniu el.).
Napiêcie w przedziale 13,9 - 14,5 V, zmierzony pr±d ³adowania musisz
porównaæ z tabliczk±, znamionow±, lub danymi samochodu. Po takich
pomiarach od razu ci wyjdzie co nawali³o.
Istnieje mo¿liwo¶æ, ¿e nawali³ alternator i wymiana akumulatora nie na
wiele siê zda.
Co do pojemno¶ci, to 5 czy nawet 10 Ah wiêcej nie zrobi wiêkszej ró¿nicy
dla sprawnego alternatora, aby tyko siê zmie¶ci³, natomiast mo¿e siê
przydaæ zim±, jak akumulator zacznie ju¿ padaæ.
Przy ostrym mrozie pojemno¶æ mo¿e spadaæ nawet do 60% znamionowej.
Wtedy na 35*0,6=21 Ah chyba nie dasz rady zakrêciæ? Zdecydowanie lepiej
wygl±da 27 Ah (45).
Kiedy¶ siê szarpn±³em na Bosha i z 6 lat mia³em spokój, pewnie jak bym na
czas upilnowa³ poziom wody/elektrolitu, to mia³ bym jeszcze z rok do
przodu. Jak tyle czasu bêdziesz trzyma³ bryczkê to mo¿na siê zastanowiæ
nad inwestycj± w bezproblemow± jazdê?
Jest te¿ inne podej¶cie. Kupowaæ taniej i czê¶ciej mieæ nowy.
W stosunku do akumulatora chyba nie jest pozbawione racji? Choæ
upierdliwe.
Marcin Cerkiewnik
2009-10-22 10:32:01 UTC
Post by ici
[...]
No mi wlasnie sie nie zdalo - zdechl regulator napiecia i dopiero wizyta
u elektryka (i wymiana regulatora) pomogly.
A baterie Norauto, czy Feuvert zapewne nie sa jakiejs rewelacyjnej
jakosci - czego zreszta oczekiwac za taka cene.
Ale z drugiej strony nie chce mi sie wydawac 500-600 pln na aku do 10
letniego auta tej klasy.
ici
2009-10-22 20:43:15 UTC
Post by ici
[...]
Jeżeli podczas tego uszkodzenia rozładowałeś akumulator poniżej 9-10V
patrząc na "oko" - żarówki świecą już czerwono, a rozrusznik nie drgnie,
to powoli rozglądaj się za jakimś nowym akumulatorkiem.
Na tym już długo nie pociągniesz.
A w międzyczasie można coś upolować w lepszej cenie.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4533 (20091022) __________