cc007 - rozrusznik
Stoout
2008-02-02 14:45:32 UTC
Pochwali³em Cieniasa i mam za swoje. Rozrusznik odmówi³ wspó³pracy, trzeba
wymieniæ.
Przeczyta³em instrukcje do Fiata i nie ma tam zbyt wiele na jego temat,
tylko zeby odkrêciæ i wkrêcic nowy.
Ale gdzie on jest, i jakim kluczem go podej¶æ?Ewentualnie czy wiecie, czy
mozna to zrobiæ na ulicy z lewarkiem czy trzeba grzebaæ sie w kanale?
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Berlingo 1,9 D '00 & TTI 880 / Hustler
Player
2008-02-02 19:11:51 UTC
Pochwaliłem Cieniasa i mam za swoje. Rozrusznik odmówił współpracy, trzeba
wymienić.
Przeczytałem instrukcje do Fiata i nie ma tam zbyt wiele na jego temat,
tylko zeby odkręcić i wkręcic nowy.
Ale gdzie on jest, i jakim kluczem go podej¶ć?Ewentualnie czy wiecie, czy
mozna to zrobić na ulicy z lewarkiem czy trzeba grzebać sie w kanale?
a jaki objaw tego niedziałającego rozrusznika? bo może tylko bendix? ja w
swoim juz 2 razy wymieniałem ten bendix a teraz doszedłem do wprawy i wiem
jak go naprawiać bez wymiany:)
Player
2008-02-02 19:24:04 UTC
Post by Player
bo może tylko bendix?
miałem na myśli ten automat/elektromagnes
Stoout
2008-02-02 20:46:47 UTC
bo mo¿e tylko bendix?
mia³em na myœli ten automat/elektromagnes
nie nie, sprawa wygl¹da tak:
wczoraj jezdzi³em nim bez problemów, rano chce zapaliæ i w momencie rozruchu
napiêcie mi spada do 2V i czuæ ze rozrusznik chce sie krêcic ale nie ma
si³y.
Na pych odpali³ natychmiast, chodzi ok. Akumulator sprawny, œwiat³a swiec¹
mocno, ma bez obciazenia te 12,2 V. Tylko w momencie rozruchu czuæ ze nie ma
si³y.
Zaraz po zgaszeniu silnika moge go jeszcze pare razy odpalic z rozrusznika,
ale po doslownie 5 minutach opór silnika jest juz taki ze rozrusznik juz nie
ma si³y.
Jerry
2008-02-02 21:29:12 UTC
Post by Stoout
[...]
wg mnie trafi³o akumulator.
po¿ycz od kogo¶ i sprawdŒ

Jerry
Stoout
2008-02-19 22:28:12 UTC
Post by Jerry
wg mnie trafi³o akumulator.
po¿ycz od kogo¶ i sprawdŒ
mieli¶cie racje, pod³±czy³em sie do "s±siada" kablami i odpali³ bez
problemu.
Teraz takie pytanko mam. Instrukcja do CC podaje ze do 700 powinien byæ aku
35Ah, a do pozosta³ych 45. U mnie jest 45 wsadzona. Ponadto montowano dwa
rodzaje alternatora, 0,7kW (cc007) i 1kW (pozosta³e). Czy to mo¿liwe ze
poprostu aku by³ wiecznie niedo³adowany, gdy je¿dzilem zadko i na bardzo
krótkich trasach po mie¶cie i to by³o przyczyn± padniêcia aku? Nie
sprawdza³em jeszcze poboru pr±du na zgaszonym silniku. Jakiego producenta
akumulatorów polecacie? I nie chcia³bym podnosiæ warto¶ci auta tym
alumulatorem o 20% :)
Player
2008-02-21 09:37:16 UTC
wg mnie trafiło akumulator.
pożycz od kogo¶ i sprawdĽ
mieli¶cie racje, podł±czyłem sie do "s±siada" kablami i odpalił bez
problemu.
Teraz takie pytanko mam. Instrukcja do CC podaje ze do 700 powinien być
aku 35Ah, a do pozostałych 45. U mnie jest 45 wsadzona. Ponadto montowano
dwa rodzaje alternatora, 0,7kW (cc007) i 1kW (pozostałe). Czy to możliwe
ze poprostu aku był wiecznie niedoładowany, gdy jeżdzilem zadko i na
bardzo krótkich trasach po mie¶cie i to było przyczyn± padnięcia aku? Nie
sprawdzałem jeszcze poboru pr±du na zgaszonym silniku. Jakiego producenta
akumulatorów polecacie? I nie chciałbym podnosić warto¶ci auta tym
alumulatorem o 20% :)
ja kupiłem zwykłego fivestara i trzyma się bardzo dobrze juz 4 lata, też
jezdze cieniasem rzadko i akku cierpi na niedoładowanie

ale niektórzy plują na 5stara :)
Maciek
2008-02-28 14:40:56 UTC
[...]
krótkich trasach po mieście i to było przyczyną padnięcia aku?
Jeśli jeździłeś na krótkich trasach i do tego rzadko, to czego byś nie
wstawił i tak będzie wiecznie niedoładowany, zwłaszcza teraz, przy
całodziennej jeździe na światłach.
Nie
sprawdzałem jeszcze poboru prądu na zgaszonym silniku. Jakiego producenta
akumulatorów polecacie? I nie chciałbym podnosić wartości auta tym
alumulatorem o 20% :)
Jeśli nie chcesz podnosić zbyt mocno wartości auta, to i tak odpadają
wszystkie markowe. Akumulatory poszły mocno w górę (podobno ze względu
na rosnące ceny ołowiu). Ja kupiłem coś w hipermarkecie (okazało się, że
to jakaś niskobudżetowa Centra) i jak na razie jestem zadowolony.
Maciek
Stoout
2008-02-28 22:08:37 UTC
Post by Stoout
[...]
Je¶li jeŒdzi³e¶ na krótkich trasach i do tego rzadko, to czego by¶ nie
wstawi³ i tak bêdzie wiecznie niedo³adowany, zw³aszcza teraz, przy
ca³odziennej jeŒdzie na ¶wiat³ach.
dlatego czekam a¿ przestanie padaæ deszcz i zaczne wkoñcu chodziæ zamiast
jeŒdzic ;)
Je¶li nie chcesz podnosiæ zbyt mocno warto¶ci auta, to i tak odpadaj±
wszystkie markowe. Akumulatory posz³y mocno w górê (podobno ze wzglêdu na
rosn±ce ceny o³owiu). Ja kupi³em co¶ w hipermarkecie (okaza³o siê, ¿e to
jaka¶ niskobud¿etowa Centra) i jak na razie jestem zadowolony.
najtañsza Centra 40-45Ah to wydatek 220-250z³ w sklepie (nie markecie).
Naby³em jaki¶ Ever...co¶tam chyba 40Ah za ok. 200zl. W tej cenie mia³em
jeszcze 34Ah Centry, ale ba³em sie ze to bedzie za ma³o.
a***@poczta.onet.pl
2008-04-29 12:45:18 UTC
Post by Maciek
[...]
a ja uwazam, ze Centra to dobre akumulatory. Mam 2 fiaty i wkladam
tylko Centre i trzymaja sie ca 4 lat (a nawet jeden dozyl 5 lat)

Player
2008-02-02 21:54:18 UTC
wczoraj jezdziłem nim bez problemów, rano chce zapalić i w momencie
rozruchu napięcie mi spada do 2V i czuć ze rozrusznik chce sie kręcic ale
nie ma siły.
tzn słychać cykanie przekaznika ale nie rusza silnikiem ?

bo taki objaw jest przy zabrudzonych stykach tego ustrojstwa/automatu
rozruchowego...
Player
2008-02-02 22:13:52 UTC
i rysunek jak to wygląda w całości:

http://jang.subtech.pl/upload/img.php?id=438
Stoout
2008-02-02 22:58:33 UTC
Post by Stoout
wczoraj jezdzi³em nim bez problemów, rano chce zapaliæ i w momencie
rozruchu napiêcie mi spada do 2V i czuæ ze rozrusznik chce sie krêcic ale
nie ma si³y.
tzn s³ychaæ cykanie przekaznika ale nie rusza silnikiem ?
s³ychaæ przekaŸnik i rusza silnikiem, ale bardzo powoli, ze nie ma efektu
spalania
Jakby silnik by³ dla rozrusznika zbyt duzym obci¹¿eniem. Za ka¿dym startem
rozrusznik obraca wa³em o jakiœ k¹t, tylko ze w tym czasie prawdopodobnie
zwarcie na rozruszniku powoduje spadek napiecia.
Akumulator jest dobry, œwiat³a mijania œwiec¹ równomiernym œwiat³em, aku
trzyma napiêcie.
ici
2008-02-02 23:06:48 UTC
Post by Stoout
[...]
Je¶li ¿eczywi¶cie akumulato jest sprawny, a ¶wiat³a w momencie rozruchu
gasn± (2V) ?
To masz gdzie¶ zwarcie w uzwojeniu rozrusznika i/lub skrzywion± o¶kê.

Kiedy¶ mia³em wykrzywion± o¶ i wirnik potarmosi³ uzwojenie stojana,
Zanim do tego doszed³em wymienie³em 2 akumulatory (na stole krêci³ ³adnie)
I faktycznie na ciep³o krêci³, a przy rozruchu napiêcie spada³o gwa³townie.
Nie do¶æ ¿e wirnik robi³ zwarcie do cewek stojana, to jeszcze
"przykleja³" siê do jednego z nabiegunników.
Mo¿e ci groziæ spory wydatek, bo po wymianach wirnika i cewek stojana
zostanie tylko stara skorupa.
Przy okazji wymieñ sobie bendix tak na za¶ - bêdzie spokój na kolejne lata.

ici
Stoout
2008-02-02 23:16:17 UTC
Je¶li ¿eczywi¶cie akumulato jest sprawny, a ¶wiat³a w momencie rozruchu
gasn± (2V) ?
To masz gdzie¶ zwarcie w uzwojeniu rozrusznika i/lub skrzywion± o¶kê.
czyli rozrusznik do wymiany
Post by ici
[...]
weŒ mnie nie strasz, co miesi±c na same czê¶ci do niego wydaje 200-300z³ i
od momentu zakupu podwoi³em chyba jego warto¶æ. Poma³u zaczynam mieæ do¶æ
Fiata :(
Za ka¿dym razem sobie t³umacze ze to juz ostatnia naprawa i teraz bede tylko
nim je¿dzi³.
Ktos chce kupic Cieniasa? Zadbany, duzo nowych czê¶ci, czêsto na chodzie
ici
2008-02-03 14:54:22 UTC
Post by Stoout
[...]
Witaj w klubie :-)
Ja te¿ podwoi³em warto¶æ swojego truposza, i to bez przesady podwoi³em.
Ale teraz jak ju¿ go wyprowadzi³em na ludzi to ¿al sprzedawaæ.
Fiutem da siê trochê pojeŒdziæ, jak siê go nie "zapu¶ci" technicznie.

ici
xymax
2008-02-04 06:32:02 UTC
U¿ytkownik "ici" napisa³ w wiadomo¶ci >> od momentu zakupu podwoi³em chyba
Post by ici
Post by Stoout
[...]
Co by¶ nie zrobi³ zawsze wyskoczy co¶ nowego, niestety taka jego zaleta.
Mia³em podobne podej¶cie jak wiêkszo¶æ z was :) szkoda sprzedawaæ jak siê
tyle w³o¿y³o. Którego¶ piêknego poranka zdecydowa³em i go sprzeda³em z ca³±
mas± czê¶ci zapasowych :) i to za grosze. Tak ¿eby siê go pozbyæ i nie
widzieæ go wiêcej.

Teraz testujê skodê :) F1.9D i co wam powiem to wam powiem :) ¿e zapomnia³em
jak to jest siedz±c w kanale. Czasami z przyzwyczajenia próbujê co¶ znaleŒæ
ale nic cisza.

Tak ¿e sprzedaj, jak nie masz gotówki to weŒ w kredycie co¶ mniej
awaryjnego. Przelicz 300 z³ miesiêcznie to ju¿ masz na ratê kredytow± a nie
na czê¶ci + czas.

MS
ici
2008-02-05 18:31:44 UTC
Post by xymax
[...]
Jak by nie patrzy³ to masz cholera racjê.
ici
GregZorbaEmmanuelYork
2008-02-02 23:02:45 UTC
Post by Stoout
w momencie rozruchu
napięcie mi spada do 2V i czuć ze rozrusznik chce sie kręcic ale nie ma
siły.
Gdzie mierzone ?, na aku czy na rozruszniku?

jak na aku, to aku na złom, bądź ładowanko w altku zdechło, tj jest ,
ale go nie ma, wymiana regulatora pomaga (potrafią paść)

jak na rozruszniku to poza bendinxem znanym przypadkiem jest urwana /
wytrzepana i nie wszystkie druty już są / masa. Mocowana jest z strony
pasażera do blachy nad podłużnicą, a drugi koniec do belki na której
wisi silnik. Doraźnie można to sprawdzić mostkując (-) aku do korpusu
silnika kawałkiem przewodu elektrycznego 3x1,5

Andrzej