CC700 - nie zapali! choć "załapie" czasem jak podpompuje
widoczek
2009-03-18 17:59:12 UTC
Stojê nad przepa¶ci± w g³upim miejscu bo próbowa³em na popych po regenaracji
pompy paliwa.
... i górka siê skoñczy³a.

My¶le ¿e pompka paliwa jest w porz±dku... po regenaracji szybko mi pad³
akumulator wiêc próbowa³em z górki na "2" zapaliæ ....i? niestety nawet nic
nie zobaczy³ (nie próbowa³ zapaliæ,,, nie odpali³ choæ na chwile).

Teraz ju¿ nie wiem co siê sta³o.. mo¿e "na popych" siê nie uda³o bo
akumulator by³ ju¿ roz³adowany ??

Dlaczego regenerowa³em pompkê ? ( wyczyszczona i membrana zmieniona)
poniewa¿ nie chcia³ zapaliæ bezwczesniejszego podpompowania peda³em gazu
paliwa.

Jak siê rozgrza³ to by³o ok... i co ja mam dalej robiæ ? :(
--
Internetowe Radio Widoczek
******
Zapraszamy..... >>>
Maciek
2009-03-22 09:45:14 UTC
Dlaczego regenerowałem pompkę ? ( wyczyszczona i membrana zmieniona)
ponieważ nie chciał zapalić bezwczesniejszego podpompowania pedałem gazu
paliwa.
Pedał gazu ma imho taki wpływ na pompkę jak nie przymierzając
zeszłoroczny śnieg, więc regeneracja w tym przypadku raczej sensu nie
miała. Do sprawdzenia jest gaźnik, a na pompce to można sobie co
najwyżej ciśnienie zmierzyć, czy daje dobre.
Maciek
widoczek
2009-03-24 09:58:09 UTC
Post by widoczek
Dlaczego regenerowa³em pompkê ? ( wyczyszczona i membrana zmieniona)
poniewa¿ nie chcia³ zapaliæ bezwczesniejszego podpompowania peda³em gazu
paliwa.
Peda³ gazu ma imho taki wp³yw na pompkê jak nie przymierzaj±c
zesz³oroczny ¶nieg, wiêc regeneracja w tym przypadku raczej sensu nie
mia³a. Do sprawdzenia jest gaŒnik, a na pompce to mo¿na sobie co
najwy¿ej ci¶nienie zmierzyæ, czy daje dobre.
Maciek
Panie Maæku, zrobi³em tê pompke i zapali³ i by³em w Przemy¶lu nawet (140km
we dwie strony).

My¶la³em ze jest ju¿ ok i ¿e to kategorycznie pompka. ale sta³ 5 dni a w
¶rdoku tych dni by³em go odpaliæ chwile i dzia³a³ !.

wczoraj jednak znów to samo... wymieni³em przewody i ¶wiece ( mo¿e 1,5 roku
maj±) ..

ale tak patrze na filter paliwa.... tam paliwo dos³ownie nakapuje ! - kto¶
mi mówi³ ¿e byæ mo¿e filtr w przewodach zbiornika paliwa zatkany mo¿e byæ -
i pompa ma problemy...

noo trudno powiedzieæ... jak zapale go "zimnego" to bardzo nierówno
pracuje.. wczoraj sobie pomy¶³a³em ¿e chyba na 1 ¶wiecy.. dlatego
powypmienia³em przewody ( i tak trzebaby³o) ale nie jestem tego auta pewny,
dzysze wyczysci³em.. to normnalny weberowski silnik ¿adna komputeryzacja.

I tak siê g³owi cz³owiek. mo¿e potrzeba sie zaopatrzyæ w korek do baku na
kluczyk? a nu¿ kto¶ wody doleje a ja potem auto ca³e wymieniam.

... mo¿e szyb nie bêde wymienia³ z tego powodu :)

pozdr
£ukasz
Jacek Sowiñski
2009-03-24 14:32:26 UTC
Post by widoczek
[...]
nie masz paliwa w filtrze?
mia³em go tamo, gdy mechanik pomyli³ przewody podci¶nieñ.
Auto ciezko zapala³o, s³abo chodzi³, pali³ 16l/100km i ogólnie padaka.
Do filtra tak w³a¶nie kapa³o s³abo. Sprawdz uk³ad tych przewodów z ksia¿k±,
oraz wymieñ te popêkane na nowy, u mnie jak rêk± odj±³.
W normalnym uk³adzie filtr powinien byc w po³owie zalany.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145
Maciek
2009-03-28 16:23:33 UTC
ale tak patrze na filter paliwa.... tam paliwo dosłownie nakapuje ! - ktoś
mi mówił że być może filtr w przewodach zbiornika paliwa zatkany może być -
i pompa ma problemy...
Sprawdzenie tego jest bardzo proste: ściągamy wężyk za pompką, wstawiamy
tam butelkę i kręcimy rozrusznikiem. Jeśli paliwo solidnie leci i
filterek się napełnia (zakładam, że nie jest przytkany), to wina jest po
stronie gaźnika. Jeśli nie leci, to winna pompka, albo zatkane coś od
strony baku.
noo trudno powiedzieć... jak zapale go "zimnego" to bardzo nierówno
pracuje.. wczoraj sobie pomyśłałem że chyba na 1 świecy.. dlatego
powypmieniałem przewody ( i tak trzebabyło) ale nie jestem tego auta pewny,
dzysze wyczysciłem.. to normnalny weberowski silnik żadna komputeryzacja.
A ssanie w tym gaźniku działa? Pływak odcina dopływ paliwa na
odpowiednim poziomie?
Maciek
widoczek
2009-03-30 21:30:44 UTC
Post by widoczek
ale tak patrze na filter paliwa.... tam paliwo dos³ownie nakapuje ! - kto¶
mi mówi³ ¿e byæ mo¿e filtr w przewodach zbiornika paliwa zatkany mo¿e byæ -
i pompa ma problemy...
Sprawdzenie tego jest bardzo proste: ¶ci±gamy wê¿yk za pompk±, wstawiamy
tam butelkê i krêcimy rozrusznikiem. Je¶li paliwo solidnie leci i
filterek siê nape³nia (zak³adam, ¿e nie jest przytkany), to wina jest po
stronie gaŒnika. Je¶li nie leci, to winna pompka, albo zatkane co¶ od
strony baku.
no wiem. mo¿e okre¶le to, tak: solidnie plu³o.
Post by widoczek
[...]
A ssanie w tym gaŒniku dzia³a? P³ywak odcina dop³yw paliwa na
odpowiednim poziomie?
ssanie dzia³a.. (linka ok)

ale juz nie ma problemu, jednak wiem ¿e co¶ w nim jest nie tak (nie chce mi
sie szperaæ w gazniku) mo¿e ma raka :(

ale je¿dzi wiec ju¿ po problemie. I powiem szczerze ¿e nie mam przeknania
¿e to problem by³ pompu paliwa,!

jednak widzê brud w filtrze paliwa.. ci±gnie z baku co¶...

pozdr
Maciek
Maciek
2009-03-30 20:38:57 UTC
no wiem. może określe to, tak: solidnie pluło.
No to nie był problem pompki.
Post by Maciek
A ssanie w tym gaźniku działa? Pływak odcina dopływ paliwa na
odpowiednim poziomie?
ssanie działa.. (linka ok)
Ale poza tym, że działa, to w gaźniku powoduje ruch tych klapek
przymykających dopływ powietrza? :->
Powinno działać urządzenie podciśnieniowe, które przy spadku obrotów
popycha łapkę linki gazu, pływak powinien odcinać dopływ paliwa przy
odpowiednim poziomie itd. Często samo wyczyszczenie dysz nie wystarczy.
Jest jeszcze kwestia tego, czy ktoś np. nie czyścił dysz kawałkiem drutu ;-)
ale juz nie ma problemu, jednak wiem że coś w nim jest nie tak (nie chce mi
sie szperać w gazniku) może ma raka :(
ale jeżdzi wiec już po problemie. I powiem szczerze że nie mam przeknania
że to problem był pompu paliwa,!
Ja jestem na 99% przekonany, że to nie była wina pompki.
jednak widzę brud w filtrze paliwa.. ciągnie z baku coś...
Zbiorniki w CC mocno korodują. Zanim się rozpadną to ten rdzewiejący syf
potrafi być zaciągany do filtra.
Maciek
Jacek Sowiñski
2009-03-31 14:20:56 UTC
Panowie dyskusja jest na moje oko dosyæ niefachowa. Przecie¿ je¶li silnik
jak ju¿ zapali to idzie dobrze to znaczy, ¿e dro¿no¶æ uk³adu zasilania do
samego gaŒnika jest OK. Poziom paliwa te¿ jest chyba dobry bo by przecie¿
Œle pracowa³ po nagrzaniu. Pytanie jest takie dlaczego silnik jak jest
zimny
to nie zapala.
Zapala³ po podpompowaniu gazem, dlatego stawiam ca³y czas na problemy z
gaŒnikiem, a nie pomp± paliwa.
przeciez tak sie w³±cza ssanie.
Jak tylko wyciagniesz ciegno ssania i odpalisz silnik to ssanie sie nie
za³±cza.
Aby w³aczyc ssanie trzeba wyciagn±c ssanie i wcisnac gaz do oporu. Potem
mozna krêcic silnik.
Maciek
2009-03-31 14:39:22 UTC
przeciez tak sie włącza ssanie.
Jak tylko wyciagniesz ciegno ssania i odpalisz silnik to ssanie sie nie
załącza.
Aby właczyc ssanie trzeba wyciagnąc ssanie i wcisnac gaz do oporu. Potem
mozna kręcic silnik.
A to już zależy od tego jaki masz gaźnik. Jak się ma normalny sprzęt to
wystarczy wyciągnąć cięgno :->
Maciek
Jacek Sowiñski
2009-04-01 14:22:18 UTC
Post by Jacek Sowiñski
[...]
A to ju¿ zale¿y od tego jaki masz gaŒnik. Jak siê ma normalny sprzêt to
wystarczy wyci±gn±æ ciêgno :->
jestem masochist±, i lubie t± japoñsk± technologie w polskim samochodzie
w³oskiego pochodzenia :)
--
Stoout
prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Citroen Berlingo 1,6HDI '08 & Uniden 520 / ML145
BogdanP
2009-03-31 11:52:59 UTC
[...]
Filterek paliwa je¶li jest zapchany, to silnik przerywa podczas wiêkszego
obci±¿enia - wtedy kiedy jest wiêkszy pobór paliwa. n.p. podczas ostrej
jazdy pod górê albo ostrego przyspieszania. A wiêc to nie to.
To musi byæ co¶ na co ma wp³yw temperatura silnika. Czasem wilgoæ w
powietrzu skrapla siê minimalnie na uk³adach wysokiego napiêcia powoduj±c
zanik iskry. Nagrzanie komory silnika likwiduje ten objaw. Sprawdzamy wtedy
przewody WN, ¶wiece albo rzadziej cewkê lub ca³y modu³.
No i najgorsze, ale dosyæ czêste w CC700, sprawdzamy szczelno¶æ cylindrów.
Jaka jest uszczelka pod g³owic± w tym aucie to wszyscy wiedz±.
Te dwa typy usterek s± wra¿liwe na temperaturê i objawy takie jak czytam na
pocz±tku tego w±tku.
.... by³bym zapomnia³ o sprawie ca³kiem banalnej - sprawdzi³ bym jeszcze
uk³ad ssania czy linka otwiera dodatkow± przepustnicê ewentualnie czy jakie¶
kana³y w gaŒniku nie s± zatkane.
Maciek
2009-03-31 12:25:33 UTC
Panowie dyskusja jest na moje oko dosyć niefachowa. Przecież jeśli silnik
jak już zapali to idzie dobrze to znaczy, że drożność układu zasilania do
samego gaźnika jest OK. Poziom paliwa też jest chyba dobry bo by przecież
źle pracował po nagrzaniu. Pytanie jest takie dlaczego silnik jak jest zimny
to nie zapala.
Zapalał po podpompowaniu gazem, dlatego stawiam cały czas na problemy z
gaźnikiem, a nie pompą paliwa.
Maciek