Samochód z kratką
Maciek
2007-06-16 17:58:28 UTC

Kupiłem od osoby prywatnej (tzn. nie od firmy) samochód osobowy (kombi)
z kratką, czyli teoretycznie ciężarowy (tak jest zapisane w dowodzie
rejestracyjnym poprzedniego właściciela). Czy mogę sobie kratkę
bezkarnie wyrzucić, czy powinienem samochód przerejestrować na osobowy
(jeszcze nie przerejestrowałem go na siebie, więc pytam wcześniej).
Dodam, że prowadzę działalność gospodarczą i będę ten samochód
wykorzystywał w działalności, ale raczej do wożenia mojej skromnej
osoby, a nie towarów. Czy są obecnie jeszcze jakieś korzyści z
posiadania samochodu ciężarowego? Samochód nie spełnia oczywiście tego
głupiego wzoru z ustawy o podatku VAT, więc o odliczaniu VAT od paliwa
nie ma mowy, ale może są jakieś inne korzyści, o których nie wiem.
Maciek
marekk
2007-06-26 10:36:49 UTC
Post by Maciek
Witam
Kupiłem od osoby prywatnej (tzn. nie od firmy) samochód osobowy (kombi)
z kratką, czyli teoretycznie ciężarowy
[...cięcie...]

Ma to znaczenie teraz tylko i wyłącznie dla policji - masz w dowodzie
ciężarowe, to musisz mieć kratkę, ja mam np ograniczoną liczbę miejsc do
4. Generalnie nie czepiają się, ale jak podpadniesz przy kontroli i chcą
coś koniecznie znaleźć, to wiesz ...

Za *jedyne* 200zł można przerejestrować auto na osobowe, najlepiej przy
okazji przeglądu technicznego, właśnie się do tego zabieram. Trzeba mieć
wszystkie elementy uzupełniające: piąty zagłówek, pas bezpieczeństwa i
*pan* diagnosta fachowo i dostojnie musi ci zdemontować kratkę z pojazdu
:-) Śmieję się, bo u mnie to dwie śruby-motylki ...

Pozdrawiam,
marekk
Lukasz, sq2dyl
2007-06-26 11:27:58 UTC
marekk wrote:

Cześć,
Post by marekk
Za *jedyne* 200zł można przerejestrować auto na osobowe, najlepiej przy
okazji przeglądu technicznego, właśnie się do tego zabieram. Trzeba mieć
wszystkie elementy uzupełniające: piąty zagłówek, pas bezpieczeństwa
Eee, wg. mojego diagnosty nie ma konieczności montażu elementów dla
piątego pasażera, ale oczywiście wtedy zostaje autko na 4 osoby.
Post by marekk
*pan* diagnosta fachowo i dostojnie musi ci zdemontować kratkę z pojazdu
:-)
Nie ma obowiązku demontażu kratki. Możesz ją pozostawić sobie, jako
zabezpieczenie przed ew. "latającymi" bagażami lub psiakiem, który nie
powinien przechodzić na siedzenia.

Jeszcze jedna kwestia, wszystkie przeróbki powinien wykonywać uprawniony
zakład i dopiero po tych zabiegach jedziesz do SKP.

Ja chciałem przerobić swoje Punto z ciężarówki na osobówkę, ale
podliczając wszystkie wydatki odpuściłem sobie. W Polsce przy ciężarowej
osobówce użytkowanej przez osobę prywatną nie widzę żadnych problemów.
Jedynie przy wyjeździe poza granicę mogą być problemy z wjazdem do miast
czy parkowaniem, ale u nas? Zakazy z reguły tyczą się masy powyżej 3,5t.

Może się mylę, to proszę o sprostowanie ;-)
--
Łukasz,
Punto II FL 2003 1.2 8V
54kkm
Maciek
2007-07-01 20:18:30 UTC
Post by Lukasz, sq2dyl
Eee, wg. mojego diagnosty nie ma konieczności montażu elementów dla
piątego pasażera, ale oczywiście wtedy zostaje autko na 4 osoby.
A co jeśli "samochód ciężarowy" ma wbite w dowód 5 osób, ma 5 pasów
bezpieczeństwa, ale tylko 4 zagłówki?
Maciek
Maciek
2007-07-01 20:17:05 UTC
Post by marekk
[...]
Kratka do wożenia gratów jest w sumie przydatna, ale czasem chciałbym
sobie pojeździć bez niej, zwłaszcza że okropnie dzwoni. Nie mam
ograniczonej liczby miejsc - w dowodzie wbite 5, jest 5 pasów, ale
zagłówki tylko 4.
Post by marekk
Za *jedyne* 200zł można przerejestrować auto na osobowe, najlepiej przy
okazji przeglądu technicznego, właśnie się do tego zabieram.
Cena za taką "usługę" jest po prostu chora. Czy ona jest jakoś urzędowo
ustalona, czy jest pod tym względem konkurencja i są zakłady, gdzie da
się to zrobić taniej? Po takiej operacji trzeba zmieniać dowód
rejestracyjny, czy tylko coś tam dopisują w wolnym miejscu?
Maciek