tankowanie - głupie pyt. ;)
Bartek
2006-11-02 22:38:49 UTC
Witajcie...
G³upie pytanie m³odego kierowcy....
tankuje swojego Sejka, 2 dzieñ na rezerwie wiêc w zborniku
praktycznie sucho, wg. instrukcji zbiornik ma pojemno¶æ 35l,
udaje mi siê zalaæ do ok. 31,5l. i pistolet wybija... (sprawdzone na 3
stacjach)
póŒniej mêczê siê z pistoletem ¿eby zaokr±gliæ przynajmniej do 120z³
czyli udaje mi siê wlaæ ok. 32,5l.
Dlaczego pistolet wybija ? czy dystrybutor kontroluje jako¶ ci¶nienie
i od³±cza pompe my¶l±æ ¿e zbiornik ma ju¿ do¶æ ?
Mo¿e ja co¶ Œle robie z tym pistoletem, mo¿e jest jaka¶ metoda ¿eby
zatankowaæ
"pod korek" bez takiego mêczenia tego pistoletu, bo w tej chwili ¿eby
doci±gn±æ
do okr±g³ej kwoty wciskam delikatnie "spust" a on zaraz wybija, i tak minuta
schodzi
na takie delikatne wciskanie i wybijanie ¿eby dolaæ tyle ile chcê...
z góry dziêkujê za wyt³umaczenie jak to z tym tankowaniem jest :)
pozdrawiam
Bartek
Bartek
2006-11-02 23:04:55 UTC
Post by Bartek
[...]
Na rezerwie jest jakies 5-7 litrow (ja od zapalenia do tankowania
przejechalem kiedys 100km i nadal bylo paliwo ;)
Mimo to na stacji nigdy nie nalalem wiecej niz chyba z 32l.
Dystrybutor ma chyba taki margines bezpieczenstwa
(cos jak z LPG - zbiornik ma 30l a zatankujesz moze z 25l
przy dobrych wiatrach ;)
Mozesz zastosowac technike ktora widzialem wsrod tankujacych Polakow
na Ukrainie - lewarek, podniesc samochod od strony wlewu
i dobic na maksa ;)

Pozdrawiam,
Bartek
huri_khan
2006-11-03 07:51:21 UTC
Post by Bartek
Witajcie...
Głupie pytanie młodego kierowcy....
tankuje swojego Sejka, 2 dzień na rezerwie więc w zborniku
praktycznie sucho, wg. instrukcji zbiornik ma pojemność 35l,
udaje mi się zalać do ok. 31,5l. i pistolet wybija... (sprawdzone na 3
stacjach)
później męczę się z pistoletem żeby zaokrąglić przynajmniej do 120zł
czyli udaje mi się wlać ok. 32,5l.
Dlaczego pistolet wybija ? czy dystrybutor kontroluje jakoś ciśnienie
i odłącza pompe myśląć że zbiornik ma już dość ?
Rozumiem że chodzi o GAZ.
Jest to związane z bezpieczeństwem że pistolet wybija przy około 80%.
lukebe
2006-11-09 13:00:36 UTC
Post by huri_khan
Rozumiem że chodzi o GAZ.
Jest to związane z bezpieczeństwem że pistolet wybija przy około 80%.
Nie sądze że chodzi o GAZ - Bartek pisze że SAM tankuje - jeszcze nie
widziałem samoobsługowej stacji LPG ;)

lukebe.
Fish
2006-11-03 09:37:22 UTC
Post by Bartek
udaje mi siê zalaæ do ok. 31,5l. i pistolet wybija... (sprawdzone na 3
stacjach)
póŒniej mêczê siê z pistoletem ¿eby zaokr±gliæ przynajmniej do 120z³
czyli udaje mi siê wlaæ ok. 32,5l.
ja od wybicia pistoletu doleje jeszcze ok. 5l ale trzeba sie nameczyc a
czasem sie zapedze i pozniej zamykajac korek wylewa sie po boku :)

<<FISH>>
tpokala
2006-11-03 21:34:02 UTC
Post by Bartek
[...]
Może ja coś źle robie z tym pistoletem, może jest jakaś metoda żeby
zatankować
"pod korek" bez takiego męczenia tego pistoletu.
Ja zawsze tankuję pod korek tak: jak już wybije to wyciągam trochę pistolet
(widzę koniec) i delikatnie naciskam na spust - w ten sposób natankujesz to
pełna;)

Pozdro
tpokala
KDK
2007-05-28 08:26:59 UTC
Post by Bartek
[...]
Wciskaj dalej to sobie narobisz. Ja na samoobs³ugowej tez chcia³em wcisn±æ
za ca³± kwotê to pêk³o z³±czenie na przewodzie z paliwem. Nowy przewód 250
z³.
Rafał Aksidowski
2007-05-28 12:36:36 UTC
Post by Bartek
[...]
"pod korek" bez takiego męczenia tego pistoletu, bo w tej chwili żeby
dociągnąć
do okrągłej kwoty wciskam delikatnie "spust" a on zaraz wybija, i tak
minuta schodzi
na takie delikatne wciskanie i wybijanie żeby dolać tyle ile chcę...
z góry dziękuję za wytłumaczenie jak to z tym tankowaniem jest :)
pozdrawiam
Wciskaj dalej to sobie narobisz. Ja na samoobsługowej tez chciałem wcisnąć
za całą kwotę to pękło złączenie na przewodzie z paliwem. Nowy przewód 250
zł.
ja zawsze tanuje pod korek i klikam aż mi sie kałuza robi w korku i niby
dlaczego ma mi to uszkodzic złącze na przewodzie?
ma³gorzata d±browska
2007-05-29 15:08:30 UTC
To mo¿e ja z g³upim pytaniem czemu masz taki ma³y zbiornik paliwa.Ja mam
punto i mam 47 l.Mi zawsze strzela pistolet i nawet nie tankuje pod
kurek.Chuba poprostu nie potrafie tankowaæ.
Post by KDK
Post by Bartek
[...]
ja zawsze tanuje pod korek i klikam a¿ mi sie ka³uza robi w korku i niby
dlaczego ma mi to uszkodzic z³±cze na przewodzie?
Rafał Aksidowski
2007-05-31 01:15:58 UTC
To może ja z głupim pytaniem czemu masz taki mały zbiornik paliwa.Ja mam
punto i mam 47 l.Mi zawsze strzela pistolet i nawet nie tankuje pod
kurek.Chuba poprostu nie potrafie tankować.
nie przejmuj sie, ja to jużroeklamowałem w ASO jak ałto było na gwarancji
wzieli mi samochod na testy na 2 dni i oddali niby ze naprawione
ale dalej działo sie to samo. Mi też tak głupio "odbija" ten pistolet
i musze lac paliwko bardo powoli i co chwila klikac przy pistolecie.
Na starych stacjah benzynowych zauwarzyłem ze nie ma tego problemu
moze te nowoczesna mają jakies bardziej czułe te pistolety.

Szczepan Majdañski
2007-05-29 20:05:19 UTC
a po co tak pod korek tankowac; zbawi cie te 2-3 litry? a po co sie meczyc !

poza tym hcyba ktos madrzejszy wymyslil aby pistolet sam wywalal przy prawie
pelnym zbiorniku
Rafał Aksidowski
2007-05-31 01:11:41 UTC
Post by Szczepan Majdañski
a po co tak pod korek tankowac; zbawi cie te 2-3 litry? a po co sie meczyc !
zbawi mnie - mojim przypasku to dodatkowe 30 km do przejechania
Post by Szczepan Majdañski
poza tym hcyba ktos madrzejszy wymyslil aby pistolet sam wywalal przy prawie
pelnym zbiorniku
Poto aby było bezpieczniej, żeby nie przelewac benzyny.