SC zmarzł?
Magrat
2007-01-24 10:24:12 UTC

dzi¶ rano by³ lekki mróz. SC 0,9 odpali³ bez problemów ale po ruszeniu
silnik zacz±³ siê dusiæ i ca³e auto zaczê³o mocno wibrowaæ. Po przejechaniu
ok. 1km objawy ust±pi³y. Autko ma juz 6 lat ale taka sytuacja mia³a miejsce
pierwszy raz. Czy kto¶ z Was wie mo¿e co by³o przyczyn± takiego zachowania?

Pozdrawiam,
Marta
Day-Day Jones
moze zamarzlo cos w ukladzie paliwowym?..
Magrat
2007-01-24 13:08:53 UTC
Post by Day-Day Jones
moze zamarzlo cos w ukladzie paliwowym?..
No w³a¶nie nie wiem. Przy ka¿dym wiêkszym mrozie siê silnik mia³ "czkawkê"
ale nigdy nie by³o tak ¿eby ca³e auto wpad³o w wibracje. Šwiece s± na pewno
ok, kable zap³onowe podobno te¿. Aku dzia³a bez zarzutu. W paŒdzierniku
panowie robili uszczelkê pod g³owic± i po tym remoncie wszystko wydawa³o siê
byæ ok. Sprê¿anie na cylindrach w normie.Wiêc chyba pozostaje uk³ad paliwowy
:( Tylko nie wiem jak mo¿e wygl±daæ taka naprawa. Czy jest to czasoch³onne?

Zapomnia³am wcze¶niej napisaæ, ¿e podczas jazdy co¶ bulgocze, tak jakby woda
kapa³a. I nikt nie ma pojêcia co. Panowie odpowietrzyli mi uk³ad ch³odzenia
i dalej bulgota³o. Bulgotanie s³ychaæ tylko z kabiny pasa¿era. Jak dla mnie
to dziwna sprawa :)
Czarek Daniluk
2007-01-24 17:27:34 UTC
Post by Magrat
Witam,
dziś rano był lekki mróz. SC 0,9 odpalił bez problemów ale po ruszeniu
silnik zaczął się dusić i całe auto zaczęło mocno wibrować. Po przejechaniu
ok. 1km objawy ustąpiły. Autko ma juz 6 lat ale taka sytuacja miała miejsce
pierwszy raz. Czy ktoś z Was wie może co było przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam,
Marta
Któraś cewka zdycha.
W moim byłem 0,9 też tak bywało.
Pomagało raz na jakiś czas zapsikiwanie WD40 wszystkich wtyczek na silniku.

Pozdro !!

PS:
Jak mu się zaczynało cuda odstawiać to nie patrzyłem i psikałem we
wszystko co mi podchodziło pod ręce ;) i zawsze pomagało :D
STranger
2007-01-24 17:37:14 UTC
Post by Czarek Daniluk
[...]
Hahaha, niezła metoda, w sumie wilgoć nie miała szans w starciu z duża
ilością WD40
To sie nadaje do reklamy tego produktu! :D

STranger
Day-Day Jones
2007-01-24 18:48:28 UTC
U¿ytkownik "STranger"
Która¶ cewka zdycha.
W moim by³em 0,9 te¿ tak bywa³o.
Pomaga³o raz na jaki¶ czas zapsikiwanie WD40 wszystkich wtyczek na
silniku.
Pozdro !!
Jak mu siê zaczyna³o cuda odstawiaæ to nie patrzy³em i psika³em we
wszystko co mi podchodzi³o pod rêce ;) i zawsze pomaga³o :D
Hahaha, niez³a metoda, w sumie wilgoæ nie mia³a szans w starciu z du¿a
ilo¶ci± WD40
dopoki WD40 nie wyparowalo... :)
Czarek Daniluk
2007-01-24 19:06:28 UTC
Post by Day-Day Jones
dopoki WD40 nie wyparowalo... :)
Raz na pół roku starczało.
Zawsze możn akupić inne podobne do WD40 tylko bardziej tłuste - tymsamym
dłużej się utrzyma :)

Pozdro !!
Day-Day Jones
2007-01-25 07:57:49 UTC
Post by Day-Day Jones
dopoki WD40 nie wyparowalo... :)
Raz na pó³ roku starcza³o.
Zawsze mo¿n akupiæ inne podobne do WD40 tylko bardziej t³uste - tymsamym
d³u¿ej siê utrzyma :)
No wlasnie.
Sa jakies z dodatkiem teflonu i to one tak naprawde dobrze smaruja,
konserwuja i zabezpieczaja.
A WD40 to raczej do czyszczenia , plukania ...
Marcin Kicinski
2007-01-24 19:36:03 UTC
Post by Czarek Daniluk
Jak mu się zaczynało cuda odstawiać to nie patrzyłem i psikałem we
wszystko co mi podchodziło pod ręce ;) i zawsze pomagało :D
No to radzilbym na przyszlosc ostroznosc. Raz przy wymianie zarowki w
tylnej lampie zauwazylem ze blachy na zlaczu lampy sa zasniedziale. Bez
namyslu popsikalem WD40 i... mialem zwarcie na calego, niezla dyskoteka :)

Musialem potem rozlozyc konektor (dobrze ze sie da) i umyc go dokladnie,
to samo z lampa. W sumie sporo niepotrzebnej roboty.

Marcin Kicinski
Punto II 3D ELX
wade
2007-01-25 00:10:17 UTC
Post by Magrat
Witam,
[...]
masz cos takiego jak odma (taka rurka gunmowa na gorze silnika w czesci
grubsza czesciowo o b.malej srednicy,czesciowo srednia wielkosci)
w tej waziutkiej rurce idacej po lewej stronie zbiera Ci sie wilgoc.zamarza
i zatyka ta rurke.jak przejedziesz kawalek to od ciepla silnika rozmarza i
jest ok
sprobuj nie jechac tylko odpalic silnik ogrzac np.reka ta rurke i postac
chwile zeby zrobilo sie cieplej w komorze silnika i zobacz co wtedy :)
wymien koniecznie filtr powietrza ktory jak jest bardzo zasyfiony to tez
daje w kosc,oczywiscie ufam ze kable,swiece zostaly juz wyeliminowane z tej
walki
jest sposob na "zalatwienie"odmy ale to niezbyt "czysta sprawa" wiec nie
polecam :)
--
pzdr
wade
SC 0,9
Magrat
2007-01-25 15:31:27 UTC
Post by wade
[...]
Ciekawe! Muszê to sprawdziæ. Dzi¶ na przyk³ad nic siê nie dzia³o a zima
ostro zaatakowa³a 3miasto.

Dziêki bardzo, pozdrawiam,
Marta
wade
2007-01-26 21:46:39 UTC
napisalem Ci o tym ze wzgledu na wlasne doswiadczenie ktore nabywam z sc 0,9
od 5 lat :))
troche zastanawia mnie fakt ze nie wystepuje ten objaw w Twoim autku co zime
:))
u mnie jest to standartowa dolegliwosc co roku(oczywiscie o popychaczach juz
nie mowie:) )
byc moze u mnie jest powietrze bardziej wilgotne :))
--
pzdr
wade
CKMK o(b,p)klejony
Magrat
2007-01-29 13:40:23 UTC
Post by wade
[...]
dodatkowa wskazówka - najgorzej jest jak ilo¶æ paliwa w baku zbli¿a siê ku
zeru. Gdy jest pe³ny bak problem prawie nie wystêpuje.
Co do wilgotnego powietrza - mieszkam w pobli¿u morza :)

Pozdrawiam,
Marta
wade
2007-01-29 22:40:14 UTC
Post by Magrat
dodatkowa wskazówka - najgorzej jest jak ilo¶æ paliwa w baku zbli¿a siê ku
zeru. Gdy jest pe³ny bak problem prawie nie wystêpuje.
a moze cos po drodze:
filtr paliwa,pompka,moze z baku jakies gluty zasysa i i dlatego ?
ja dzis rano mialem hece z odma(czyli jak zwykle u mnie) zagrzalem troche i
smigalem do pracki spokojnie :)
--
pzdr
wade
CKMK o(b,p)klejony
Jerry
2007-03-14 21:27:31 UTC
Post by Magrat
Post by wade
[...]
Ju¿ po zimie....
ale je¶li bak jest pusty jest w nim sporo powietrza i wilgoci. przy
obni¿aniu temperatury wilgoæ mo¿e sie osadzaæ na ¶ciankach baku i sp³ywaæ do
benzyny....

Dlatego dawniej dolewano denaturat który "rozpuszcza³" wode i u³atwia³ jej
przepalenie

Jerry